Fandom

Sączysmark dostaje siekierkę

1533strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze11 Share

Artykuł
Poprzedni odcinek
W cieniu księżyca
Sączysmark dostaje siekierkę Następny odcinek
Zębiróg Wiernogłowy
Sączysmark dostaje siekierkę
Snotlout Gets the Axe
Snotlout gets the axe.jpg
Premiera 20px-Flag_of_Poland.svg.png 16 września 2016
20px-Flag_of_the_United_States.svg.png 8 stycznia 2016
Szczegóły
Sezon Jeźdźcy smoków: Na końcu świata
Numer odcinka 18
Ogólny nr odcinka 58

Sączysmark dostaje siekierkę (ang. Snotlout Gets the Axe) - osiemnasty odcinek sezonu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata. Jego premiera w USA odbyła się 8 stycznia 2016 roku na platformie internetowej Netflix, zaś w Polsce 16 września 2016 roku na kanale Cartoon Network.

Opis

Przed Sączysmarkiem stoi odpowiedzialne zadanie - musi dostarczyć ceremonialny topór na miejsce, w którym ma odbyć się zawarcie unii między Jorgensonami a Hoffersonami. Zadanie jednak nie okazuje się łatwe, gdyż jeźdźcy muszą zmierzyć się z nowym smokiem.

Fabuła

Podczas zwyczajowego treningu jeźdźców, na Koniec Świata przybywa Sączyślin z informacją dla swojego syna, Sączysmarka. Oznajmia mu, że zbliża się ceremonia zawarcia unii pomiędzy rodziną Jorgensonów a rodziną... Hoffersonów. Słuchająca tego Astrid jest przerażona i nie chce wierzyć, że od dawna nie znoszące się rody teraz połączy unia. Przy okazji Sączyślin wręcza Sączysmarkowi rodzinną ślubną siekierkę, który chłopak ma za zadanie przetransportować do miejsca, w którym ma odbyć się ceremonia. Sączyślin odlatuje, a Czkawka i Astrid są zniesmaczeni Sączysmarkiem oraz całą zaistniałą sytuacją. Towarzyszą mu jednak podczas podróży. Śledzik, Mieczyk oraz Szpadka pozostają na Końcu Świata.

Lecąc nad oceanem, Sączysmark próbuje przekonać Czkawkę i Astrid że ojciec ma do niego zaufanie. Ci wspominają zdarzenia z odcinka Dziwnobarwny klejnot kiedy Sączysmark prawie zniszczył wioskę i z odcinka Wandersmok (część 1) kiedy uwolnił z lodu groźnego smoka. Według chłopaka pierwsza sprawa to wina Śledzika a druga bliźniaków. Młodzieniec bawi się toporem, który w pewnym momencie wyślizguje mu się z rąk i ginie w chmurach. Jeźdźcy pikują i wkrótce wyłaniają się w chmur, pod którymi znajduje się Żelazna Wyspa . Astrid wątpi, by topór wylądował akurat na wyspie, nie zaś w oceanie, jednak przyjaciele postanawiają przeszukać wyspę. Niedługo Sączysmark zauważa wystający znad krzaków topór i rusza naprzód, by go zabrać. Topór utknął jednak w skale, a gdy Sączysmark usiłuje go wyjąć, okazuje się, że to nie skała, lecz smok Zbrojoskrzydły. Zwierzę atakuje jeźdźców i prędko okazuje się, że ogień Zbrojoskrzydłego działa oślepiająco na smoki, przez co Szczerbatek oraz Wichura zostają uziemione. Ze smokiem walczy jeszcze Hakokieł. Jeźdźcy odkrywają, że smok pokryty jest stopionym i zastygłym metalem i to właśnie w nim utknął topór. 

Śledzik jest podekscytowany nadchodzącą ceremonią i poczyna przygotowania, jednocześnie ucząc bliźniaków poprawnych manier oraz uświadamiając ich, jak taka ceremonia wygląda. W tym celu Śledzik wręcza transkrypt zaręczenia dwóch osób, który każe Mieczykowi odczytać na głos, podczas gdy Śledzik i Szpadka udają, że są zaręczającą się parą. Po odczytaniu pergaminu Mieczyk zauważa, że tekst brzmi dla niego znajomo. Oświadcza, iż został kiedyś uprawniony do zawierania zaręczyn między wikingami. Przerażony Śledzik uświadamia sobie, że właśnie został mężem Szpadki, a akt ten można zerwać dopiero w Walhalli.

Sączysmark wraz z Czkawką i Astrid próbują wymyślić jakiś sposób, aby zakraść się do Zbrojoskrzydłego i zabrać topór, który utknął w jego grzbiecie. Sączysmark wpada na pomysł, aby wykorzystać do tego celu Zaduśne Zdechy, które zaatakowałyby smoka i ukradły wszelkie możliwe metalowe przedmioty, w tym topór, który później chłopak by im ukradł.

W tym czasie na Końcu Świata, Szpadka i Śledzik urządzają wspólne życie. Szpadka, wprowadzając się do domku Śledzika zaprowadza tam swoje porządki, które polegają głównie na pozbyciu się wszystkich rzeczy Śledzika i wniesieniu swoich.

Astrid, Czkawka i Sączysmark docierają do jaskini na Skręćkarczych Bagnach. Cichcem starają się wykraść po kilka metalowych przedmiotów, by potem zwabić Zdechy i zachęcić je do podążenia za jeźdźcami, smoki jednak zjawiają się szybciej i utrudniają pracę przyjaciołom. Udaje im się jednak wykraść metal i wylatują z jaskini, kierując się z powrotem na Wyspę Zbrojoskrzydłego. Zaduśne Zdechy podążają w ślad za nimi.

Tymczasem do porządków Szpadki dołącza Mieczyk, który również ma zamiar zamieszkać razem z nimi. Z domku pozbywają się smoczych figurek Śledzika, a także Sztukamięs, która zabierała tam zbyt wiele miejsca. Smoczyca jest smutna, jednak Śledzik stara się ją pocieszyć, obiecując, że znajdzie jakiś sposób na unieważnienie małżeństwa. 

Trzej jeźdźcy docierają z Zaduśnymi Zdechami na wyspę Zbrojoskrzydłego. Zaprowadzają smoki do jego legowiska, gdzie sieją zupełne spustoszenie. Atakują go, wydzierając z jego ciała kawałki metalu. Gdy jeden ze Zdechów zabiera topór Sączysmarka, chłopak usiłuje go odebrać, potrzebuje jednak pomocy Astrid zanim mu się udaje. Zbrojoskrzydły wkrótce staje się zupełnie bezbronny, pozbawiony swojego pancerza. Zauważywszy to, Czkawka zabiera wielką kulę metalu spod drzew i prezentuje ją Zdechom, chcąc odwrócić ich uwagę od wielkiego smoka. Akcja kończy się powodzeniem i Zaduśne Zdechy wracają na swoją wyspę. Jeźdźcy lądują obok bezbronnego Zbrojoskrzydłego i ofiarują mu kawałki metalu, aby ten mógł odbudować swój pancerz. Niedługo potem odlatują. 

Kiedy Sączysmark dociera na miejsce, w którym miała odbyć się ceremonia, z przerażeniem zauważa rozwalone meble i porozrzucane wszędzie przedmioty, a także stojącego wśród bałaganu Sączyślina. Chłopak podchodzi do ojca i przeprasza go, że zawiódł i nie dostarczył topora na czas, wyjaśniając przy okazji, że po drodze ryzykował swoje życie. Ma także świadomość, że zawiódł ojca. Sączyślin jednak bagatelizuje to wszystko, mówiąc, że żadna ceremonia się nie odbędzie. Sączysmark czuje wielką ulgę i jest szczęśliwy, kiedy ojciec . Przyjaciele wracają na Koniec Świata.

Tam odkrywają, że pod ich nieobecność zaszła znacząca zmiana - Śledzik poślubił Szpadkę. Kiedy Mieczyk wyjaśnia, co dokładnie się stało, Astrid wyśmiewa go i mówi, że Mieczyk nigdy nie zdobył prawa do zawierania ślubów. Sączysmark uzupełnia jej wypowiedź, wspominając, że prowadzący szkolenie wiking rzucił się z klifu, nigdy nie kończąc szkolenia Mieczyka i tym samym nie wręczając mu uprawnień. Ku szczęściu Śledzika oznacza to, że nie doszło do żadnego ślubu. Chłopak jednak mówi że jego drzwi zawsze będą otwarte dla Szpadki, co tłumaczy jego zaloty w drugim filmie.
Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Ludzie

Smoki

Ciekawostki

Błędy

  • Wspominając incydent z odcinka Wandersmok (część 1), Astrid nazywa Wandersmoka Wrzeńcem.

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków

Inne Wiki

Losowa wiki