Fandom

Sączyślin Jorgenson

1525stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze33 Share

Artykuł
Snaptrapper transparent.png
Artykuł dotyczy bohatera z filmów i serialu. Być może szukasz bohatera z książek, Zadka Piwożłopa.
Humans ico.png Sączyślin Jorgenson
Sączyślin.png
Podstawowe informacje
Imię Sączyślin (dawniej Podłosmark)
Płeć mężczyzna
Smok Kingstail
Przyjaciele Stoick Ważki, Pyskacz Gbur
Klan Wandale
Status żyje
Lokalizacja Berk
Rodzina
Dzieci Sączysmark
Pozostałe informacje
Głos ANG David Tennant
Dubbing PL Robert Tondera
Debiut Jak wytresować smoka

Sączyślin Jorgenson, dawniej znany jako Podłosmark (ang. Spitelout Jorgenson) — wiking należący do plemienia Wandali, ojciec Sączysmarka, pojawiający się w filmach Jak wytresować smoka i w serialu.

Wygląd

Sączyślin jest wysokim, przystojnym i dobrze zbudowanym wikingiem. Jego oczy są zielone, a twarz szeroka, kwadratowa z mocno zarysowaną szczęką. Ma nastroszone, czarne, przyprószone siwizną włosy (co ciekawe w serialu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata jego włosy są całkiem czarne i na próżno szukać u niego siwych włosów), w przeciwieństwie do innych wikingów nie nosi okazałej brody, a kilkudniowy zarost. Na jego rękach i twarzy widnieją bitewne blizny, w tym jedna charakterystyczna przecinająca prawe oko. Ubrany jest w skórzaną tunikę i kaftan z brązowym, szerokim pasem. Nosi metalowe, srebrne naramienniki, futrzane karwasze oraz hełm z dwoma zgiętymi w łuk, długimi rogami. Na nogi zaś ubiera brązowe, skórzane buty.

Charakter

Sączyślin jest człowiekiem miłującym wojnę i rywalizację, co odziedziczył po nim Sączysmark. Podobnie jak Czkawka i Sączysmark, Sączyślin i Stoick mają napięte stosunki ze sobą. Według wodza spowodowane jest to tym, że Jorgenson nieustannie szczyci się.

Sączyślin jest surowym ojcem, co można zauważyć, gdy jego syn bierze udział w Festiwalu Roztopów. W odcinku Gdzie zimują Ognioglisty okazuje się, że nie toleruje słabości, a Sączysmark musiał ukrywać swój ból przed ojcem, gdy Hakokieł zachorował. Dodatkowo nie zważa na przyjaźń ze smokami nawet na przyjaźń jego syna z Hakokłem i porównuje je do mieczy, mówiąc: "gdy miecz się złamie, należy zdobyć nowy" lub "gdy miecze się tępią ostrzymy je, ale kiedy przychodzi czas, że nie da się już ich naostrzyć, wtedy sprawiamy sobie nowe".

Historia

Jak wytresować smoka

Sączyślin jest często postrzegany z wodzem, w walce i podczas spotkań wikingów. Pierwszy raz pojawia się w filmie Jak wytresować smoka podczas wieczornego nalotu smoków. Potem widoczny jest w czasie przemowy Stoicka w Twierdzy. Gdy Szczerbatek chce uratować Czkawkę, ten łapie go za łeb i przegniata do ziemi, chcąc ratować wodza przed strzałem. Pojawia się również obok wodza w trakcie bitwy z Czerwoną Śmiercią, gdy Stoick wydaje mu rozkaz zabrania wikingów na drugą stronę wyspy, z dala od wielkiego smoka.

Jeźdźcy smoków

Sączyślin powraca w odcinku Festiwal Roztopów, kiedy pomaga synowi, Sączysmarkowi, w przygotowaniach do udziału w tytułowym festiwalu, ciężko z nim trenując.

Jws85.png

Podłosmark z synem

Podczas rozgrywek siedzi na widowni, dopingując Sączysmarka i jednocześnie strasznie go stresując. Wiąże się to z tym, iż Jorgensonowie od pokoleń wygrywali te zawody. Jest zły, kiedy Czkawka pokonuje jego syna w smoczych konkurencjach, lecz kiedy Sączysmark ostatecznie wygrywa, Sączyślin jest szczęśliwy i nosi go na rękach.

Sączyślin pojawia się na krótko w odcinku Jesteśmy rodziną (część 1) wśród zgromadzonych wikingów, gdy Stoick powierza Czkawce Smoczą Księgę.

Obrońcy Berk

Sączyślin na krótko pojawił się w odcinku Niespodzianki spod spodu, gdy on i inni mieszkańcy Berk tworzyli linię obrony w wiosce przed inwazją Szeptozgonów. Później został zaatakowany przez jednego z tych smoków, ale Pyskacz uratował go.

W odcinku Gdzie zimują Ognioglisty sugeruje Sączysmarkowi zmienić chorego Hakokła na nowego smoka.

Na końcu świata

W serialu Na końcu świata nie odgrywa on znaczącej roli. W odcinku Drużyna Astrid zostaje on jednym z członków drużyny zapasowej. Później pomaga jeźdźcom w ratowaniu Końca Świata przed Dagurem.

W Powrót smoka widziany jest walczący z atakującym Berk uwolnionym Wandersmokiem. Smok szybko jednak powala mężczyznę strzałem pioruna, który jednocześnie pozbawia go mowy. Później Sączyślin pomaga jeźdźcom w pokonaniu, a potem też uratowaniu zwierzęcia. Na końcu odcinka uwolniony smok strzela w niego piorunem, tym samym "oddając mu mowę".

Jak wytresować smoka 2

Sączyślin pojawia się także w filmie Jak wytresować smoka 2, który ma miejsce 5 lat po wydarzeniach z pierwszej części. Niewiele się zmienił.

Sączyślin pojawia się obok Stoicka, obserwując zmagania jeźdźców w wyścigach smoków. Nie jest zachwycony, gdy wygrywa Astrid, a nie jego syn, ale przyjmuje tę wiadomość z pokorą. Mężczyzna, mimo swojej pozycji, nie wyrusza jednak ze Stoickiem i Pyskaczem na poszukiwania, nie bierze udziału w bitwie o Smocze Sanktuarium, a co za tym idzie, w pogrzebie Stoicka. 

Ciekawostki

  • Sączyślin jest filmowym odpowiednikiem Zadka Piwożłopa.
  • Na końcu filmu Jak wytresować smoka na jego ramieniu siedzi Straszliwiec Straszliwy, który jest/był prawdopodobnie jego smokiem.
  • Bardzo zależy mu na tym, aby Sączysmark był zawsze lepszy we wszystkim od każdego jego rówieśnika, a zwłaszcza od Czkawki.
  • W serialu ma bliznę pod prawym okiem, ale w drugim filmie już nie.

Zobacz też

Humans icon HICCUP.png
Dragon icon TOOTHLESS.png
Humans icon DRAGO.png
Humans icon GOTHI.png
Humans icon HEATHER.png
Scifim 2.png
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier

Inne Wiki

Losowa wiki