Fandom

Rzecz

1532strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Share

Rzecz (ang. The Thing; nieoficjalne polskie tłumaczenie) — organizowane raz na jakiś czas spotkanie wszystkich zrzeszonych klanów wikingów żyjących w Archipelagu Barbarzyńskim. Pojawia się w książkach Cressidy Cowell, po raz pierwszy w powieści How to Twist a Dragon's Tale.

Cel

Spotkanie to ma na celu omówienie najważniejszych kwestii terytorialnych, politycznych, lecz także mniej ważnych, takich jak np. wszelkiego rodzaju wypraw, ekspedycji, itp. 

Miejsce

Rzecz powinna mieć miejsce w wielkim audytorium, mogącym pomieścić kilkaset wikingów (w większości wielkich i potężnych). Jedyne znane spotkanie odbyło się na wyspie Głuplandii, rodzinnej wyspie Kudłatych Chuliganów, w naturalnym kamiennym zagłębieniu w ziemi, tworzącym coś w rodzaju starożytnego amfiteatru, w którym wszyscy widzą siebie wzajemnie. 

Zasady

Nie ma zorganizowanych zasad Rzeczy. Prawo głosu przez jedną minutę ma wiking trzymający w ręku Ognisty Kamień (niegdysiejszy cenny klejnot, który okazał się jajem ogromnego smoka). Gdy minie czas jego przemówienia, rzuca kamień w powietrze, a prawo głosu zyskuje pierwszy wiking, który zdoła złapać spadający kamień. Niekiedy spotkania te kończyły się całkiem poważnymi bójkami. 

Inne Wiki

Losowa wiki