FANDOM

Ryker Czarciousty (ang. Ryker Grimborn) - jeden z głównych antagonistów, pojawiających się w serialu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata. Jest on także starszym bratem przywódcy Smoczych Łowców - Viggo i zarazem jego prawą ręką.

Wygląd

Ryker jest łysym, dobrze zbudowanym mężczyzną o brązowych oczach i dość charakterystycznym zaroście. Ubrania mężczyzny wykonane są ze smoczej skóry. Na prawym ramieniu założony ma metalowy naramiennik. Dodatkowo przedmiot ten pokryty jest kilkoma kolcami. Na obu przedramionach mężczyzna posiada skórzane ochraniacze z przymocowaną do nich metalową płytką.

Charakter

Ryker jest impulsywny i najbardziej ceni rozwiązania siłowe. W przeciwieństwie do Viggo, który jest strategiem i wynalazcą, Ryker preferuje rozwiązania proste i skuteczne, bez kombinowania. Potrafi jednak myśleć taktycznie i planować posunięcia, zwłaszcza jeśli chodzi o łapanie smoków. Ma zdolności przywódcze, ale bez skrupułów podporządkowuje się rozkazom młodszego brata.

Zdolności

Ryker jest znakomitym wojownikiem. Świetnie walczy wręcz oraz swoją preferowaną bronią, szerokimi mieczami bez sztychów. Używa zarówno jednej, jak i dwóch broni jednocześnie.

Mężczyzna znakomicie strzela z łuku, jest prawdopodobnie najlepszym strzelcem jaki się do tej pory pojawił w serialu. Nie ma kłopotu z zestrzeleniem Smidvarga z bardzo daleka.

Ryker ma bardzo dużą wiedzę na temat smoków, zarówno teoretyczną, jak i praktyczną. Świetnie zna zwyczaje i umiejętności nawet rzadkich smoków, takich jak Nocne Koszmary czy też Mroziczorty i potrafi to wykorzystać podczas łapania smoków oraz walki z Jeźdźcami.

Ryker potrafi rozpoznać gatunek smoka już jedynie po samym zapachu zwierzęcia.

Ciekawostki

  • Miecze Rykera przypominają kształtem miecze orków z Władcy Pierścieni.
  • Ryker jest w stanie rozpoznać smoka po zapachu z odległości kilkudziesięciu metrów.
  • W jednym z odcinków, rozmawiając z Dagurem przyznał, że chciałby pozbyć się Viggo, ale nie zrobi tego ze względu na to, że jest jego bratem.
  • Jego imię w języku duńskim oznacza siłę, a także bogactwo, co może być odniesieniem do silnego pożądania Rykera względem wszelkich kosztowności.

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier