Fandom

Ryba jaskiniowa

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Ozarkcavefishsod.png
Ryba jaskiniowa (ang. Ozark cavefish; nieoficjalne polskie tłumaczenie) — jeden z gatunków ryb zamieszkujących wody Archipelagu, pojawiający się w grze School of Dragons.

Wygląd

Ryba ta jest dość mała. Posiada długie i wąskie ciało, zaś jej łuski są cienkie, prześwitujące oraz oślizgłe, mają również szarawą barwę. Okolice skrzeli ryby są silnie ukrwione, co widać poprzez skórę. Jej płetwa grzbietowa, piersiowa oraz odbytowa wyglądem przypomina duży płatek kielicha narcyza. Ogon jest podłużny i ma owalny kształt.

Rybę tę wyróżnia podobnie jak w przypadku Ślepca, utracony zmysł wzroku. Narząd oczu praktycznie zaniknął, choć w miejscu w którym powinny znajdować się oczy, widać ciemniejsze plamy. Nie wiadomo, w jaki sposób ryba radzi sobie z nawigacją oraz obroną przed drapieżnikami, jak również polowaniem na pożywienie.

Znaczenie

Ryba jaskiniowa stanowi jeden z gatunków, które zarówno wikingowie, jak i smoki łowią i wykorzystują jako pożywienie. Prawdopodobnie są z niej przyrządzane różne dania.

Siedlisko

Ryby jaskiniowe zamieszkują podwodne jaskinie i inne ciemne miejsca. Z tego właśnie powodu utraciły wzrok, który nie był im potrzebny w naturalnych warunkach.

Pojawienie się

School of Dragons

Ryby jaskiniowe są jednymi z wielu gatunków, które spotykamy w grze, jednak złowić je można jedynie w Tunelach Szeptozgonów. Można dawać je swoim smokom jako pożywienie (jedna taka ryba zaspokaja zaledwie 1 punkt głodu) oraz wykorzystać do misji.

Ciekawostki

  • W prawdziwym świecie podobny gatunek ryby posługuje się echolokacją do poruszania się w wodzie

Inne Wiki

Losowa wiki