Fandom

Ryba

1533strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze6 Share

Ryby w filmie.png

Szczerbatek z rybami

Ryba (ang. Fish) — podstawowy pokarm wszystkich smoków, a także wikingów. Różne rodzaje ryb zamieszkują wszystkie wody mórz oraz słodkie zbiorniki na wyspach Archipelagu.

Wygląd

Ryba.jpg

jedna z najpospolitszych ryb - łosoś

Poszczególne gatunki ryb różnią się wyglądem, jednak wszystkie mają wspólne cechy. Podstawową jest opływowy kształt ciała, oślizgła skóra oraz obecność płetw, pozwalających pływać oraz sterować w wodzie (wyjątkiem są węgorze, które mają maleńkie płetwy brzuszne, lecz długie ogony). Każda ryba ma dobre mięso, z chęcią spożywane zarówno przez smoki, jak i wikingów. 

Siedlisko

Ryby, w zależności od gatunku, zamieszkują wody słodkie (jeziora, rzeki, potoki, stawy) lub słone (morza i oceany). Ich populacja jest bardzo liczna, bowiem stanowią podstawowy pokarm smoków, których dziesiątki tysięcy zamieszkują Archipelag. Niektóre odmiany, jak na przykład ślepe ryby lub ryby jaskiniowe, żyją w podwodnych, ciemnych jaskiniach. Istnieją również gatunki, zamieszkujące tylko jedno miejsce (przykładem jest zmorokrwisty węgorz, żyjący tylko na Wyspie Węgorzy.

Znaczenie

Ryby są podstawowym elementu jadłospisu wikingów oraz smoków. Jest to spowodowane faktem, iż całe życie społeczne skupia się na terenach wyspiarskich, ze wszystkich stron oblanych wodą oraz wyposażonych w liczne zbiorniki słodkowodne.

Bucket 4.JPG

Wiadro i Gruby łowiący ryby

Wikingowie łowią ryby za pomocą wielkich sieci, zarzucanych w pewnej odległości od lądu na dłuższy czas. Czasami do przepłoszenia ryb i skierowania ich w stronę sieci wykorzystywane są wytresowane smoki, które nurkują do morza. Do wyciągnięcia sieci z wody potrzebnych jest przynajmniej dwóch silnych mężczyzn, a zdobyte ryby lądują w obszernych łodziach, gdzie są transportowane na wyspę. 

Znacznie rzadziej wikingowie używają wędek, a robią to jedynie wówczas, gdy łowią dla siebie lub swojego smoka, a nie w celu wykarmienia całego klanu.

Valka i ryby.png

spadające z nieba ryby złowione przez Oszołomostracha

Smoki natomiast, w zależności od gatunku, wykształciły rozmaite sposoby łowienia wielkich ilości ryb naraz. I tak na przykład Wandersmok, potrafiący ziać elektrycznymi wyładowaniami, strzela piorunem w kierunku słonej wody, w której napięcie doskonale się rozchodzi, i w jednej chwili zabija wszystkie żywe stworzenia w promieniu kilkunastu lub kilkudziesięciu metrów. Oszołomostrach, największy poznany smok, ma paszczę tak ogromną, że może złowić i trzymać w niej tysiące ryb. Dzięki tej umiejętności jest w stanie wyżywić znajdujące się pod jego opieką smoki. Gatunki morskie, takie jak Gromogrzmot, Wrzeniec, mają bardzo pojemne paszcze, którymi pochłaniają ławice ryb. Także Szczerbatek, choć żyjący na lądzie, może złapać kilkanaście ryb naraz.

Rodzaje

Istnieje wiele gatunków ryb i innych owoców morza, które znajdują się w wodach Archipelagu. Podstawowymi i poznanymi gatunkami ryb łowionych przez wikingów i smoki są :

W morzach i oceanach żyją także rekiny, których skóry są używane jako ozdoby domowe, zęby jako narzędzia i biżuteria, a mięso najprawdopodobniej jest zjadane.

Dodatkowo, w cyklu powieściowym Cressidy Cowell pojawia się termin omułek, które nie są jednak rybami, a niesmacznymi, lecz łatwymi do zdobycia owocami morza.

Pojawienie się

Jak wytresować smoka

Vlcsnap-2012-09-15-17h29m41s224.png

Szczerbatek broniący swoich ryb

Choć ryby stanowią podstawowy pokarm smoków, na początku filmu stworzenia te porywają zwierzęta hodowlane. Bardzo nieliczne, jak na przykład Gronkiele, łowiły ryby, które zanosiły w ofierze Czerwonej Śmierci. W dalszej części filmu Czkawka, poszukując Nocnej Furii, zwabia ją rybą. Zachęcony smok zwraca mu połowę porcji, wyraźnie oczekując, iż chłopak ją zje.

Później, chcąc zdobyć zaufanie i odwrócić uwagę Szczerbatka, by zamocować mu protezę ogona, przynosi mu kosz pełen ryb, które smok bardzo szybko pochłania. Po pierwszym wspólnym locie przyjaciele wspólnie zajadają złowione ryby, które usiłują ukraść Straszliwce Straszliwe.

Prezent Nocnej Furii

W świątecznej krótkometrażówce ryby pojawiają się sporadycznie, po prostu jako jedzenie smoków. Pod koniec filmu, gdy Sztukamięs odnajduje swoje pisklaki, zwraca im ryby ze swojego wola.

Jeźdźcy smoków

Ryby pojawiają się wielokrotnie w serialu. Dowiadujemy się, że są poławiane masowo i stanowią podstawowy element wyżywienia Wandali. W pierwszym odcinku, pod tytułem Jak się zakłada Smoczą Akademię, Wiadro i Gruby usiłują złowić ryby, jednak nie idzie im za dobrze. Za pomocą Hakokła, który zanurkował w wodzie i zapędził spłoszone ryby do sieci, połowy okazały się udane.

Jak wytresować smoka 2

Ryby.png

Czkawka na tle spadających ryb

W sequelu ryby także kilkakrotnie pojawiają się. Podczas wspólnego lotu Czkawki z odnalezioną matką, Valką, Alfa wyłania się z wody, nad którą szybują setki smoków, i wyrzuca w powietrze mnóstwo złowionych przez siebie ryb. Nadeszła pora karmienia i wszystkie stworzenia nurkują, by złapać swoją porcję. Szczerbatek zmieścił ich bardzo dużo w paszczy. 

Później, podczas obiadu odnalezionej rodziny, Valka upuszcza ryby z tacy na ziemię i natychmiast pochłania je Chmuroskok, zabierając wszystko sprzed nosa Szczerbatka. Wierzchowiec Valki ulitował się i zwrócił część posiłku, którą zjadł zadowolony i wdzięczny Szczerbatek.

W grach

Dreamworks Dragons: Wild Skies

Ryby (nieokreślone gatunki) można złowić w Ryczących Lasach (The Woods That Howled)Wielkim Oceanie Zachodnim (The Great West Ocean) i Zatoce Czarnego Serca (Black Heart Bay). Rybami żywią się: Śmiertnik ZębaczGronkielZębiróg ZamkogłowySzczerbatekGromogrzmotWrzeniecTajfumerang

School of Dragons

Lowieniuerybschoolofdragons.png

łowienie ryb w grze School of Dragons

W grze School of Dragons  jest to podstawowy pokarm smoków, którego liczne gatunki, m.in. halibut, śledź, okońwęgorz i łosoś, można poławiać we wszystkich lądowych zbiornikach wodnych. Ryby można dać swoim smokom, by je nakarmić i dodać im energii, wykorzystywać do rozmaitych misji lub sprzedawać Johannowi Kupczemu (Trader Johann) , by zdobyć pieniądze. By złowić rybę, należy kupić w sklepie przynętę lub użyć małych strzebli potokowych (minnow).

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

W grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk smoki zbierają ryby (im wyższy mają poziom, tym więcej ich zbierają), a także same mogą być nimi karmione. To pozwala im rosnąć z poziomu na poziom. Prócz tego, ryby można zdobyć podczas eksploracji Szczerbatka (których ilość jest uzależniona od poziomu spichlerza) i wykorzystywać do usuwania z terenu wyspy drzew lub rozbudowywania miejsc zbierania drewna.

Ciekawostki

Inne Wiki

Losowa wiki