FANDOM

Artykuł
Ripwrecker (brak polskiego tłumaczenia) - gatunek smoka, pierwszy raz ukazany w napisach końcowych filmu Jak wytresować smoka, potem w komiksie i Rise of Berk. Jest przedstawicielem wodnej klasy.

Wygląd

Ripwrecker jest ogromnym, morskim smokiem, osiąga rozmiary większe od łodzi wikingów. Pysk ma trójkątny kształt, między nozdrzami znajduje się ostry róg. Paszcza jest pojemna, wyposażona w rząd małych, ostrych zębów. Sam łeb bezpośrednio przylega do tułowia, bowiem zwierzę nie posiada szyi.

Ma charakterystyczne, masywne cielsko, podobne do Gromogrzmota, i podobnie zakończone długim ogonem. Ogon ten jest silny i smok używa go do atakowania statków. Cztery łapy, umożliwiające poruszanie się po lądzie, są bardzo krótkie i nieproporcjonalne. Wzdłuż grzbietu smoka ciągnie się rząd zaokrąglonych, rzadko rozmieszczonych szpikulców. Jedna para dość dużych skrzydeł pozwala smokowi latać.

Moce i umiejętności

Ogień

Podobni jak inny przedstawiciele klasy wodnej, Ripwrecker nie zieje typowym dla smoków ogniem. Zamiast tego jego bronią są strumienie gorącej wody.

Ogon

Jednym z atutów tego smoka jest giętki, długi i masywny ogon. Służy zwierzęciu za napęd w wodzie, jednak ma jeszcze zastosowanie w atakowaniu i zatapianiu z jego pomocą ludzkich łodzi, gdzie jedno jego machnięcie może okazać się zabójcze.

Słabości

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Etapy rozwoju

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły osobnik
  • Tytan

Jajo

Jajo smoka pojawia się jedynie w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk. Trudno określić kształt jaja, ponieważ jest dość nietypowe. Posiada owalne, świecące na turkusowy kolor jądro, wokół którego kręcą się "fale" wody. Wygląd jaja prawdopodobnie spowodowany jest tym, iż jest to smok klasy wodnej.

Pisklę

Ripwrecker w okresie pisklęcia jest anatomicznie przybliżony do dorosłego osobnika, aczkolwiek nie jest jego wierną "kopią". Na pewno główną cechą jest o wiele bardziej proporcjonalna głowa w stosunku do reszty ciała, większe łapy oraz, podobnie jak to było w przypadku Sand Wraith'a, płetwa na ogonie, której nie posiada dorosły smok.

Tytan

Tytaniczny Ripwrecker różni się nie tylko barwą, ale i charakterystycznymi wypustkami na grzbiecie, jak i na ogonie, które przybierają kształt wodorostów. Kolory zmieniają się natomiast znacznie - z granatu łuski gada zmieniają się na szare, pojawiają się również neonowobłękitne pasy i plamki na całym ciele, tej samej barwy są też pazury oraz paszcza Ripwreckera.

Pojawienie się

Jak wytresować smoka

Ripwrecker pojawia się po raz pierwszy w napisach końcowych filmu jako szkic, lecz w samej animacji nie pojawia się żaden przedstawiciel, a i nie odgrywa tam żadnej roli.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Ciekawostki

  • Ripwrecker pojawia się w gazetce Dragons w komiksie Potwór z głębin cz.2.
  • Smok początkowo nosił nazwę Submaripper, jednak gra Rise of Berk zmieniła ją na Ripwrecker. Z kolei nazwę poprzednią posiada w tej chwili zupełnie inny gatunek.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki