Fandom

Raziprąd

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze65 Udostępnij

Artykuł
Wodna klasa box.png Raziprąd
Seashocker art.png
Informacje podstawowe
Klasa Wodna klasa
Typ ognia ładunki elektryczne
Tresura tak
Sposób tresury pomoc w potrzebie
Wygląd
Barwa niebiesko-biała z brązem
Główne cechy dwie głowy
skrzydła jak u płaszczki
brak nóg
Rozpiętość skrzydeł 15 metrów
Waga 1 tona
Dsic6.png
Ryk
Seashocker.ogg
Statystyki
Stats icon attack.png Atak 18
Stats icon speed.png Szybkość 16
Stats icon armor.png Obrona 20
Stats icon fire.png Moc ognia 7
Stats icon shot.png Liczba splunięć 12 (6x2)
Stats icon venom.png Trucizna 14
Stats icon jaw.png Zacisk szczęk 8 (4x2)
Stats icon stealth.png Spryt 10

Raziprąd (ang. Seashocker) — nowy gatunek smoka pojawiający się w filmie Jak wytresować smoka 2 oraz 23 odcinku 3 sezonu serialu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata. Należy do wodnej klasy. Główne siedlisko tego smoka to Zatoka Rozlanej Krwi

Wygląd

Raziprąd ogólną swoją sylwetką przypomina płaszczkę. W przeciwieństwie do niej posiada jednak dwie głowy, dużo większy rozmiar i parę wielkich skrzydeł, pod którymi znajduje się para mniejszych, nie służących bezpośrednio do lotu, a do jego regulacji - pełnią rolę lotek.

Wzdłuż grzbietu smoka ciągną się długie, mocne i ciemne szpikulce, można na nim zauważyć również liczne czerwone plamy. Głowy mają kształt trójkątny, szczęki są bezzębne, a szyje są niezwykle krótkie, prawpodobnie uniemożliwiające w dużym stopniu ich gwałtowne skręty. Ogon natomiast zakończony jest dużą płetwą, ułatwiającą pływanie i przyspieszanie w wodzie.

Kolory tego wodnego smoka ograniczają się do wszystkich możliwym odcieni niebieskiego, poczynając od turkusu aż do granatowego, niekiedy i fioletowego. Takie barwy ciała ułatwiają im oczywiście maskowanie się w swoim naturalnym środowisku.

Siedlisko i dieta

Raziprądy zamieszkują głębiny północnych lodowatych mórz. Nie mogą przebywać na lądzie.

Podobnie jak inne smoki, Raziprądy mogą żywić się właściwie wszystkim. Prawdopodobnie jedzą głównie ryby, pływające w morzach przez nie zamieszkiwanych.

Zachowanie i tresura

W czasie karmienia Raziprądy pływają w kółko, zaganiając ryby tak, aby inne smoki, które nie żyją w wodzie, mogły zanurkować i je zjeść.

Kiedy pływa przy powierzchni, Raziprąd czasem wyskakuje nad wodę, podobnie jak to robią delfiny.

Raziprąd nie został nigdy wytresowany, ale z pewnością byłoby to trudne dla wikinga, gdyż żyje jedynie w morzach i oceanach.

Moce i umiejętności

Pływanie

Raziprądy są przystosowane do życia w wodzie, są jednak za to bezradne na lądzie. Mogą pływać bardzo głęboko, używając sonaru do nawigacji podczas pływania w najgłębszych zakamarkach, a ich ostrza grzbietowe są tak silne i ostre, że mogą przebić się przez grubą warstwę lodu morskiego.

Umiejętności bojowe

Trapped Seashocker 57.png

ładunek elektryczny Raziprąda

Będąc smokiem wodnym, Raziprąd nie zieje ogniem. Zamiast tego jego ukąszenia paraliżują ofiary ładunkiem elektrycznym, który ogłusza nawet największą zdobycz. Smok jest wstanie wygenerować łańcuch elektryczny przez zderzenie swoich głów. Przez to jest jednym z najbardziej niebezpiecznych smoków żyjących w wodnych odmętach Archipelagu.

Słabości

  • Raziprądy żyją głównie w oceanach i, nie mając żadnych kończyn (poza skrzydłami), trudne a wręcz niemożliwe jest ich przebywanie na lądzie.

Symbol.png Osobny artykuł: Słabości smoków

Historia

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Smoki pojawiają się w trzecim sezonie serialu w odcinku Szok i zgroza. Przedstawiciel gatunku zostaje znaleziony przez Śledzika w zatoce, a potem chwilowo w niej uwięziony. Okazuje się, że smok uciekał przed swoimi naturalnymi wrogami - Wrzeńcami. Jeźdźcy przybywają do smoka i wyciągają go z opresji.

Jak wytresować smoka 2 (film)

Raziprądy pojawiają się po raz pierwszy w filmie Jak wytresować smoka 2 jako dzikie smoki. Widać je pierwszy raz, kiedy pływają obok Szczerbatka, prawdopodobnie polując na niego, kiedy Czkawka został porwany przez tajemniczego jeźdźca.

Później pomagają Oszołomostrachowi zaganiać ryby, którymi potem smoki zostały karmione.

Rise of Berk

Seashocker

SeashokerRoB.png

Seashocker Titan.png

Seashocker Egg.png

Rob.png
Niektóre dane mogą zmieniać się wraz z aktualizacjami gry
Typ rzadki
Poziom Szczerbatka 52
Dostępność zawsze
Główne siedlisko Bloodsplit Bay
Czas poszukiwania jaja 16 godzin
Czas wyklucia 3 dni
Cena RoB-runa.png 2 000
Opis z gry
A deep diver of the Tidal Class that travels in large groups (or pods). It emits underwater sonar to stealthily detect unsuspecting prey... or overboard Vikings!
Tłumaczenie
Nurek Klasy Wodnej, który podróżuje w dużych grupach (lub samotnie). Emituje podwodny sonar do wykrywania niczego nie spodziewającej się ofiary ukradkiem...lub wyrzucić za burtę wikingów!

Ciekawostki

  • Podobnie jak Zębiróg Zamkogłowy, Raziprąd posiada dwie głowy.
  • Gatunek bazowany jest prawdopodobnie na książkowym Żarłoku.
  • Raziprąd początkowo miał być nazwany Oceanzap.
  • Smok pojawił się w grze How to Train Your Dragon 2, w mini grze Wyścigi smoków jako przeszkoda.
  • Swoimi kolcami grzbietowymi potrafi przecinać nawet najgrubszy lód.
  • Zwierzęta te poruszają się głównie w stadach lub ławicach, podobnie też polują.
  • Naturalnymi wrogami Raziprądów są Wrzeńce.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Inne GobsuckerStingerNiezidentyfikowane gatunki smoków
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki

Inne Wiki

Losowa wiki