Fandom

Róg

1531stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

222.jpg
Rogi (ang. horns) są wykorzystywane przez wikingów do porozumiewania się na duże odległości lub dawania sygnałów (na przykład, gdy nadchodzi niebezpieczeństwo).

Budowa

Mniejsze rogi są zazwyczaj zbudowane z kości, drewna albo żelaza. Dodatkowo mogą być obudowane żelazem (tak samo jak rękojeść). Często są zdobione symbolem wyspy lub innym elementem. Duże rogi jednocześnie stanowią ozdobę wioski, więc są rzeźbione na wybrany motyw. Róg w filmie Jak wytresować smoka 2 wyrzeźbiony jest w kształt Gromogrzmota, a prócz tego wydaje podobny do jego ryku dźwięk.

Funkcje

Rogi mają jedną zasadniczą funkcję - alarmowanie bądź informowanie wszystkich przebywających w okolicy wikingów o jakimś zdarzeniu, zwykle ostrzeganie przed niebezpieczeństwem. W drugiej części filmu, róg jest wykorzystywany na Smoczych Wyścigach. Wyznaczony przez wodza wiking dmucha w róg, ogłaszając tym samym początek następnej rundy.

Ciekawostki

  • Jedyny pojawiający się w wiosce Berk róg został zniszczony podczas ataku Oszołomostracha Drago. Nie wiadomo, czy został on później odbudowany.

Galeria

Inne Wiki

Losowa wiki