FANDOM

Każdy smok jest inny. Różnią się osobowością, cechami charakteru, a także ubarwieniem - każdy smok ma bowiem inny kolor łusek na ciele. Poniżej znajduje się lista smoczych gatunków z serii filmów Jak wytresować smoka, u których można zaobserwować różnice kolorystyczne między przedstawicielami danego rodzaju.

Spis gatunków według klas

Czerwona Śmierć

Jedyną znaną Czerwoną Śmiercią w filmie jest nieznany z imienia przedstawiciel tego gatunku. Był koloru szarego, z jaśniejszym podbrzuszem, i miał liczne czerwone elementy na całym ciele.

Egg Biter

Gatunek pojawia się po raz pierwszy w How to Train Your Dragon Live Spectacular, potem także w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk. Występuje w następujących wariantach ubarwienia:

  • zielono-czerwony z żółtymi elementami,
  • beżowo-żółty z niebieskimi elementami,
  • kremowo-pomarańczowe,
  • beżowe z różowymi, zielonymi i niebieskimi elementami,
  • różowe z niebieskimi i żółtymi elementami.

Flame Whipper

Gekonopodobny smok, swój debiut mający w grze School of Dragons, nie pojawiając się tym samym nigdzie indziej. Występuje w kolorach:

  • żółto-niebieski z czarnymi elementami.

Koszmar Ponocnik

Koszmar Ponocnik jest jednym z najczęściej pojawiających się smoków, zarówno w filmie jak i w serialu Jeźdźcy smoków. W związku z tym smoki z tego gatunku można zaobserwować w wielu różnych kolorach.

Najczęściej pojawia się w kolorze pomarańczowo-czerwonym (Hakokieł), ale zaobserwować można również Ponocniki o następujących motywach kolorystycznych:

  • czarno-czerwony,
  • brązowo-pomarańczowy,
  • jasnoczerwono-zielony,
  • fioletowo-żółty,
  • jasnoniebieski,
  • pomarańczowo-różowy,
  • jasnozielony,
  • czerwono-niebieski,
  • żółto-niebieski,
  • pomarańczowo-szmaragdowy,
  • karminowy.

Koślawy Mruk

Koślawy Mruk pojawia się w filmie Jak wytresować smoka 2. Jego barwa zmienia się, podobnie jak w przypadku kameleona. Zaobserwowane kolory skóry to żółć, fiolet i zieleń oraz dwa te kolory ze sobą zmieszane.

Ognioglista

Ognioglista jest czerwonego koloru. Jednak potrafią rozgrzać swoje ciało, przez co świeci ono na żółtopomarańczowy kolor. Królowa Ognioglist również świeci na żółtopomarańczowy kolor, gdy nie świeci jest brązowa.

Moldruffle

Moldruffle to gatunek smoka, pojawiający się w grze School of Dragons oraz DreamWorks Dragons: Rise of Berk. Występuje w kolorach:

  • brązowy z domieszką bieli na skrzydłach i ogonie.

Nocny Koszmar

Nocny Koszmar to smok pojawiający się w trzecim sezonie Jeźdźców Smoków. Występuje w kolorach

  • czarny,
  • jasny i ciemny szary,
  • biały (tylko alfa),
  • czerwony (podgatunek)

Paszczogon

To gatunek smoka klasy ognistej, który pojawia się w trzecim Jeźdźców Smoków oraz School of Dragons. Jak do dotąd zaobserwować go można w kolorach:

  • pomarańczowy z czerwonymi elementami,
  • zielony,
  • żółty,
  • czerwony.

Straszliwiec Straszliwy

Straszliwiec Straszliwy bardzo często pojawia się na Berk i zauważyć go można w wielu kolorach. Do najczęściej spotykanych zalicza się Straszliwce w kolorach:

  • zielony,
  • czerwony,
  • pomarańczowy,
  • żółty,
  • niebieski,
  • fioletowy.

Tajfumerang

Tajfumerang zadebiutował w odcinku Okrutna parka i do tej pory pojawił się w pięciu różnych kolorach, z których jedna występuje jedynie w grze:

  • czerwony z białymi elementami
  • żółty z białymi elementami
  • pomarańczowy z białymi elementami, z odrobiną zieleni
  • niebieski (turkusowy) z białymi elementami
  • fioletowy z różowymi elementami

Eruptodon

Kamiennoskóry Eruptodon pojawia się po raz pierwszy w odcinku Obrońcy Skrzydła (część 2), jak i również w grach DreamWorks Dragons: Rise of Berk oraz School of Dragons. Znane umaszczenia tego gatunku to:

  • szaro-beżowa

Grapple Grounder

Grapple Grounder to smok pojawiający się w grze How to Train Your Dragon. Jest koloru czerwonego, złotego, zielonego, niebieskiego i czarnego.

Groncicle

Groncicle to gatunek smoka pojawiający się w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk oraz School of Dragons. Występuje w kolorach:

  • jasnoniebieski,
  • fioletowy.

Gronkiel

Podobnie jak Ponocnik, Gronkiel jest jednym z najczęściej pojawiających się smoków, zarówno w filmie jak i w serialu Jeźdźcy smoków. W związku z tym również i smoki z tego gatunku można zaobserwować w wielu różnych kolorach.

Najczęściej pojawia się w kolorze brązowym (Sztukamięs), ale zaobserwować można również Gronkiele w różnych odcieniach następujących kolorów:

  • zielony,
  • fioletowy,
  • żółto-niebieski,
  • brązowy,
  • czerwony,
  • różowy,
  • żółto-pomarańczowy,
  • czarny.

Hotburple

Hotburple to kolejny smok wprowadzony w filmie Jak wytresować smoka 2, przypominający Gronkiela. Dotychczas znany jest jedynie w barwie brązowej. Niektóre z dzikich Hotburple'ów są koloru zielonego, z brązowymi skrzydłami.

Krzykozgon

Do tej pory pojawił się tylko jeden Krzykozgon. Prawdopodobnie jak Szeptozgon, ma on jedną, ściśle określoną barwę - jest cały biały, a ogon zakończony jest czerwonym kolorem. Posiada też czerwone oczy.

Miażdżytłuk Kafar

Ten olbrzymi smok z klasy kamiennej ma całą skórę pokrytą twardymi wypustkami i kolcami w różnych kolorach:

  • jasny i ciemny brązowy,
  • fioletowo-różowy (spowodowany przez kryształy ametystu).

Ostrykieł

Ostrykieł to kolejny smok wprowadzony w filmie Jak wytresować smoka 2. Kolorystyka Ostrykłów:

  • jasnoniebieski z czerwonymi plamami,
  • turkusowy z jasnopomarańczowymi plamami (w grze Rise of Berk).

Szeptozgon

Szeptozgon pojawił się wielokrotnie w serialu Jeźdźcy smoków. Wydaje się mieć jedną, ściśle określoną barwę - szarozieloną z czerwonymi elementami lub zieloną, jak w School of Dragons.

Sentinel

Smok-strażnik, debiutujący w piątym sezonie Jeźdźców smoków: Na końcu świata w odcinku A Matter of Perspective. Zdaje się posiadać mało opcji kolorystycznych, a poznane to:

  • szarawa z zielonymi elemententami.

Shovelhelm

Shovelhelm to smok pojawiający się w filmie Jak wytresować smoka 2, nie odgrywając tam jednakże znaczącej roli. Występował w kolorach:

  • niebiesko-brązowa,
  • zielono-brązowa,
  • czerwono-fioletowa,
  • niebiesko-biała.

Thunderpede

Thunderpede to gatunek smoka, pojawiający się wyłącznie z grze Rise of Berk. Występuje w kolorach:

  • czerwono-biało-niebieska,
  • piaskowy,
  • brązowy.

Gruchotnik

Gruchotnik to kolejny smok wprowadzony w filmie Jak wytresować smoka 2. Dotychczas znany jest jedynie w barwie zielono-czerwonej, opalizującej. Niektóre z dzikich Rumblehornów są koloru niebieskiego, z domieszką czerwieni.

Snifflehunch

Snifflehunch to następny gatunek wprowadzony w filmie Jak wytresować smoka 2, nie posiadający tam znaczącej roli. Pojawił się jak dotąd w umaszczeniach:

  • niebiesko-zielony z czerwonymi elementami,
  • zielono-pomarańczowy,
  • fioletowy.

Śmiertnik Zębacz

Podobnie jak Ponocnik i Gronkiel, Śmiertnik Zębacz jest jednym z najczęściej pojawiających się smoków, zarówno w filmie jak i w serialu Jeźdźcy smoków. W związku z tym również i smoki z tego gatunku można zaobserwować w wielu różnych kolorach.

Najczęściej pojawia się w kolorze niebiesko-żółtym (Wichura), ale zaobserwować można również Śmiertniki w różnych odcieniach następujących kolorów:

  • niebieski,
  • niebieski z czerwonymi elementami
  • morsko-zielony ( turkusowy)
  • zielony z czerwonymi elementami,
  • pomarańczowy/żółtawy,
  • fioletowy z żółtymi elementami
  • seledynowy z czerwonymi nogami,
  • seledynowy z pomarańczową głową.

Thunderclaw

Thunderclaw to jeden z wielu smoków wprowadzonych w drugiej części filmu. Występuje w kolorach:

  • bordowo-czerwony,
  • czarny z niebieskimi elementami,
  • brązowo-kremowy.

Windgnasher

Windgnasher to jeden z gatunków pojawiających się po raz pierwszy w filmie Jak wytresować smoka 2. Występuje w kolorach:

  • zielony,
  • żółty.

Drzewokos

Drzewokos pojawia się bardzo rzadko. Do tej pory można było zaobserwować go w kolorze brązowym, względnie pomarańczowym.

Hackatoo

Hackatoo to gatunek smoka, pojawiający się w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk. Występuje w kolorach:

  • brązowy w pomarańczowe paski,
  • zielono-niebieski z domieszką purpurowego,
  • zielony z różowymi, fioletowymi, brązowymi i czerwonymi elementami.

Kroplorwij

Kroplorwij to smok wprowadzony w filmie Jak wytresować smoka 2 . Występuje w kolorach:

  • niebieski z fioletowymi elementami,
  • kremowo-brązowy.

Shivertooth

Shivertooth to atunek smoka pojawiający się w grach Rise of Berk oraz School of Dragons. Występuje w kolorach:

  • szaro-błękitny,
  • niebiesko-fioletowy,
  • zielono-niebieski z czerwonymi elementami.

Stormcutter

Czteroskrzydły, majestatyczny smok klasy ostrej, gdzie jedynym znanym przedstawicielem gatunku jest Chmuroskok, smok Valki. Kanoniczna została poznana tylko jedna barwa (jasnobrązowa), lecz w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk smok ma nieco większy wachlarz kolorów:

  • fioletowo-niebieska
  • niebiesko-morska z czarnymi elementami
  • zielono-żółta
  • biało-czerwona z niebieskimi i żółtymi elementami

Szponiak

Szponiak to kolejny smok wprowadzony w filmie Jak wytresować smoka 2. Występuje w następujących kolorach:

  • niebieski z pomarańczowymi elementami,
  • fioletowy z niebieskimi elementami,
  • zielono-żółtawy z brązowymi oraz niebieskimi elementami,
  • zielono-żółty,
  • brązowy z niebieskimi elementami.

Szybki Szpic

Szybki Szpic pojawia się po raz pierwszy w odcinku Wielki lód. Jest jasnozielony, z zielonym grzebieniem na głowie. Przywódcę stada wyróżnia czerwony grzebień i tego samego koloru liczne paski na ciele. Inne wersje kolorystyczne smoka to:

  • błękitno-biały
  • zielono-pomarańczowy
  • pomarańczowo-czerwony
  • fioletowo-niebieski

Thornridge

Thornridge to jeden z gatunków pojawiających się po raz pierwszy w filmie Jak wytresować smoka 2. Występuje w kolorach:

  • pomarańczowo-zielony z wieloma pomarańczowymi elementami, końcówki kolców i rogów są czerwone.

Windstriker

Windstriker to jeden z gatunków pojawiających się po raz pierwszy w filmie Jak wytresować smoka 2. Występuje w kolorach:

  • szaro-niebieski z czerwonymi krawędziami na skrzydłach,
  • szaro-niebieski z żółtymi krawędziami na skrzydłach,
  • fioletowy z niebieskimi elementami.

Zbiczatrzasł

Zbiczatrzasł to gatunek smoka, który pojawia się w trzecim sezonie Jeźdźców smoków. Każdy osobnik ma metaliczną połyskującą barwę. Występuje w kolorach:

  • srebrny,
  • złotawy.

Gromogrzmot

Gromogrzmot zadebiutował w odcinku Jak sobie wybrać smoka i do tej pory pojawił się w czterech różnych kolorach:

  • niebieski,
  • fioletowy,
  • zielony (miętowy),
  • granatowy.

Mudraker

Mudraker to gatunek smoka, po raz pierwszy i jedyny pojawiający się w grze School of Dragons. Występuje w kolorach:

  • zielony z żółtymi i brązowymi elementami.

Oszołomostrach

Oszołomostrach to jeden z głównych smoczych bohaterów w filmie Jak wytresować smoka 2. Smok ma biały kolor, z licznymi czerwonymi fragmentami. Zaobserwowano również Oszołomostracha w odcieniach szarych, także z czerwonymi elementami.

Raziprąd

Raziprąd pojawia się w filmie Jak wytresować smoka 2 jako niebieski smok z czerwonymi zakończeniami skrzydeł. Jednak pierwsze zdjęcie z Raziprądem, wydane przed premierą filmu, przedstawia go w kolorze fioletowym. Prawdopodobnie smok świeci na ten kolor w głębinach oceanu.

Ripwrecker

Ripwrecker to gatunek smoka pojawiający się w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk. Jest przedstawicielem wodnej klasy. Pierwszy raz został wprowadzony w amerykańskim komiksie Riders of Berk comic book, Volume 2: Dangers of the Deep. Występuje w kolorach:

  • ciemnoniebieski,
  • turkusowy,
  • szary z zielonymi elementami.

Sand Wraith

Sand Wraith to gatunek smoka pojawiający się w grze DreamWorks Dragons:Rise of Berk oraz School of Dragons. Występuje w kolorach:

  • brązowy,
  • ciemnoróżowy z czerwono-żółtymi skrzydłami.

Shockjaw

Shockjaw to gatunek smoka, pojawiający się w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk oraz School of Dragons. Występuje w kolorach:

  • zielono-błękitny,
  • zielony z żółtymi, pomarańczowymi i brązowymi elementami,
  • fioletowo-różowy z czerwonymi i morsko-zielonymi elementami.

Sliquifier

Sliquifier to gatunek smoka pojawiający w grach DreamWorks Dragons: Rise of Berk oraz School of Dragons Występuje w kolorach:

  • morsko-turkusowy z fioletowymi skrzydłami i płetwami,
  • żółty z niebiesko-zielonymi skrzydłami i płetwami.

Tide Glider

Tide Glider to rzadki gatunek smoka pojawiający się w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk i w School of Dragons. Występuje w kolorach:

  • turkusowy,
  • niebiesko-fioletowy z domieszką żółci,
  • różowy z pomarańczowymi elementami.

Wrzeniec

Wrzeniec pojawia się w kolorze czerwonym, żółtym, zielonym i innej, podobnej barwie - turkusowej i jasnoniebieskiej. Kiedy zbyt długo przebywa bez wody, jego skóra wysycha i przybiera szary odcień.

Bawoleń

Ogromny i masywny gatunek smoka z klasy tajemniczej, występujący w trzecim sezonie Jeźdźców smoków, w odcinku Ostatni smok na świecie. Występuje on w kolorach:

  • kremowy z elementami płowego i jasnego brązu.

Gnatochrup

Gnatochrup to specyficzny rodzaj smoka. Jego ciało jest brudnozielone, a na nie "zakłada" różnego rodzaju szarobiałe kości, przez co każdy Gnatochrup wygląda inaczej.

Jaskiniowy Rabuś

Smok ten pojawia się w trzecim sezonie Jeźdźców smoków. Występuje w kolorach:

  • czarny z elementami żółci.

Marazmor

Marazmor to specyficzny rodzaj smoka. Jego ciało ciągle świeci niebieskim kolorem przez żywienie się świecącymi algami. Zadebiutował w odcinku Zemsta. Nie wiadomo, czy świeci w innych barwach.

Sidlarz

Sidlarz jest jednym z rzadziej występujących smoków. Jest koloru zielonego z czerwonym ogonem.

Slithersong

Slithersong to gatunek smoka pojawiający się w grach DreamWorks Dragons: Rise of Berk i School of Dragons . Występuje w kolorach:

  • niebieski z brązowymi elementami.

Sweet Death

Sweet Death to gatunek rzadkiego smoka, pojawiającego się w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk, oraz School of Dragons. Występuje w kolorach:

  • piaskowa,
  • brązowy z zielonymi elementami,
  • brązowy,
  • pomarańczowo-czerwony.

Śmiercipieśń

Ten ziejący bursztynem smok ma jednego znanego osobnika. Występuje on w wielu kolorach

  • żółto-pomarańczowa z elementami czerwonymi, niebieskimi i fioletowymi.

Zaduśny Zdech

Zaduśny Zdech pojawia się bardzo rzadko. Do tej pory można było zaobserwować go w kolorze szarobiałym, nieco fioletowym. Co ciekawe, art przedstawia go jako granatowego smoka.

Zbrojoskrzydły

Gatunek smoka, który za łuski wybiera sobie metalowe bronie, które spawa później ze sobą swoim gorącym ogniem. Pojawia się w School of Dragons oraz Rise of Berk w kolorach:

  • bladozielony,
  • jaskrawozielony,
  • fioletowy.

Zębiróg Zamkogłowy

Zębiróg Zamkogłowy również należy do częściej pojawiających się gatunków smoków, zarówno w filmie jak i w serialu Jeźdźcy smoków. W związku z tym również i smoki z tego gatunku można zaobserwować w wielu różnych kolorach.

Najczęściej pojawia się w kolorze jasnozielonym z czerwonymi elementami (Jot i Wym), ale zaobserwować można również Zębirogi w następujących kolorach:

  • zielony (różne odcienie),
  • brązowy,
  • żółty,
  • pomarańczowy,
  • niebieski,
  • fioletowy,
  • różowy,
  • morski,
  • złoty.

Zmiennoskrzydły

Zmiennoskrzydły to specyficzny rodzaj smoka. Potrafi zmieniać barwę tak, aby wtopić się w otoczenie. W naturalnym środowisku jest jaskrawopomarańczowy, ciemnoczerwony lub zielony.

Mroziczort

Mroziczort to gatunek smoka występujący w trzecim sezonie Jeźdźców Smoków. Występuje w kolorach

  • Wyłącznie biały.

Nocna Furia

Jedyną znaną Nocną Furią jest Szczerbatek. Jego skóra ma czarny kolor (w innym świetle granatowy). Smok ma tylko i wyłącznie barwę czarną, ponieważ (jak również sama nazwa wskazuje) swój kolor wykorzystuje do nocnego kamuflażu.

Potrójny Cios

Smok klasy uderzeniowej pojawiający się w trzecim sezonie Jeźdźców smoków, jak i również w DreamWorks Dragons: Rise of Berk. Mogą pojawić się w następujących kolorach:

  • jasnożółty z czarno-fioletowym kolorem.

Wandersmok

Wandersmok jest jednym z rzadziej występujących smoków. W serialu jest koloru ciemnoszarego, o fioletowawym odcieniu. W grze Rise of Berk posiada więcej odmian kolorystycznych:

  • zielonkawo-czerwony
  • pomarańczowo-żółty
  • niebiesko-biały
  • różowo-zielony

Woolly Howl

Woolly Howl to gatunek smoka pojawiający się w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk i School of Dragons. Występuje w kolorach:

  • brązowy,
  • biało-niebieski.

Mały Cień

Średniej wielkości smoki, które żyją w ścisłej symbiozie z większymi od siebie smokami, Skrzydłocieniami. Pojawiają się w barwach:

  • turkusowo-niebieski
  • zielony

Skrzydłocień

Wielki gatunek smoka, pojawiającego się w Jeźdźcach smoków: Na końcu świata, żyjący w symbiozie z Małymi Cieniami. Poznane umaszczenia tego gatunku to:

  • zielono-szary