Fandom

Różnorodność ubarwienia smoków

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze44 Udostępnij

Każdy smok jest inny. Różnią się osobowością, cechami charakteru, a także ubarwieniem - każdy smok ma bowiem inny kolor łusek na ciele. Poniżej znajduje się lista smoczych gatunków z serii filmów Jak wytresować smoka, u których można zaobserwować różnice kolorystyczne między przedstawicielami danego rodzaju.

Koszmar Ponocnik

Koszmar Ponocnik jest jednym z najczęściej pojawiających się smoków, zarówno w filmie jak i w serialu Jeźdźcy smoków. W związku z tym smoki z tego gatunku można zaobserwować w wielu różnych kolorach.

Najczęściej pojawia się w kolorze pomarańczowo-czerwonym (Hakokieł), ale zaobserwować można również Ponocniki o następujących motywach kolorystycznych:

  • czarno-czerwony,
  • brązowo-pomarańczowy,
  • jasnoczerwono-zielony,
  • fioletowo-żółty,
  • jasnoniebieski,
  • pomarańczowo-różowy,
  • jasnozielony,
  • czerwono-niebieski,
  • żółto-niebieski,
  • pomarańczowo-szmaragdowy,
  • karminowy.

Gronkiel

Podobnie jak Ponocnik, Gronkiel jest jednym z najczęściej pojawiających się smoków, zarówno w filmie jak i w serialu Jeźdźcy smoków. W związku z tym również i smoki z tego gatunku można zaobserwować w wielu różnych kolorach.

Najczęściej pojawia się w kolorze brązowym (Sztukamięs), ale zaobserwować można również Gronkiele w różnych odcieniach następujących kolorów:

  • zielony,
  • fioletowy,
  • żółto-niebieski,
  • brązowy,
  • czerwony,
  • różowy,
  • żółto-pomarańczowy,
  • czarny.

Śmiertnik Zębacz

Podobnie jak Ponocnik i Gronkiel, Śmiertnik Zębacz jest jednym z najczęściej pojawiających się smoków, zarówno w filmie jak i w serialu Jeźdźcy smoków. W związku z tym również i smoki z tego gatunku można zaobserwować w wielu różnych kolorach.

Najczęściej pojawia się w kolorze niebiesko-żółtym (Wichura), ale zaobserwować można również Śmiertniki w różnych odcieniach następujących kolorów:

  • niebieski,
  • niebieski z czerwonymi elementami
  • morsko-zielony ( turkusowy)
  • zielony z czerwonymi elementami,
  • pomarańczowy/żółtawy,
  • fioletowy z żółtymi elementami
  • seledynowy z czerwonymi nogami,
  • seledynowy z pomarańczową głową.

Zębiróg Zamkogłowy

Zębiróg Zamkogłowy również należy do częściej pojawiających się gatunków smoków, zarówno w filmie jak i w serialu Jeźdźcy smoków. W związku z tym również i smoki z tego gatunku można zaobserwować w wielu różnych kolorach.

Najczęściej pojawia się w kolorze jasnozielonym z czerwonymi elementami (Jot i Wym), ale zaobserwować można również Zębirogi w następujących kolorach:

  • zielony (różne odcienie),
  • brązowy,
  • żółty,
  • pomarańczowy,
  • niebieski,
  • fioletowy,
  • różowy,
  • morski,
  • złoty.

Straszliwiec Straszliwy

Straszliwiec Straszliwy bardzo często pojawia się na Berk i zauważyć go można w wielu kolorach. Do najczęściej spotykanych zalicza się Straszliwce w kolorach:

  • zielony,
  • czerwony,
  • pomarańczowy,
  • żółty,
  • niebieski,
  • fioletowy.

Nocna Furia

Jedyną znaną Nocną Furią jest Szczerbatek. Jego skóra ma czarny kolor (w innym świetle granatowy). Smok ma tylko i wyłącznie barwę czarną, ponieważ (jak również sama nazwa wskazuje) swój kolor wykorzystuje do nocnego kamuflażu.

Gromogrzmot

Gromogrzmot zadebiutował w odcinku Jak sobie wybrać smoka i do tej pory pojawił się w czterech różnych kolorach:

  • niebieski,
  • fioletowy,
  • zielony (miętowy),
  • granatowy.

Zmiennoskrzydły

Zmiennoskrzydły to specyficzny rodzaj smoka. Potrafi zmieniać barwę tak, aby wtopić się w otoczenie. W naturalnym środowisku jest jaskrawopomarańczowy, ciemnoczerwony lub zielony.

Tajfumerang

Tajfumerang zadebiutował w odcinku Okrutna parka i do tej pory pojawił się w czterech różnych kolorach:

  • czerwonym z białymi elementami,
  • żółtym z białymi elementami,
  • pomarańczowym z białymi elementami, z odrobiną zieleni,
  • niebieskim (turkusowym) z białymi elementami.

Wrzeniec

Wrzeniec pojawia się w kolorze czerwonym, żółtym, zielonym i innej, podobnej barwie - turkusowej i jasnoniebieskiej. Kiedy zbyt długo przebywa bez wody, jego skóra wysycha i przybiera szary odcień.

Ognioglista

Ognioglista jest czerwonego koloru. Jednak potrafią rozgrzać swoje ciało, przez co świeci ono na żółtopomarańczowy kolor. Królowa Ognioglist również świeci na żółtopomarańczowy kolor, gdy nie świeci jest brązowa.

Gnatochrup

Gnatochrup to specyficzny rodzaj smoka. Jego ciało jest brudnozielone, a na nie "zakłada" różnego rodzaju szarobiałe kości, przez co każdy Gnatochrup wygląda inaczej.

Szybki Szpic

Szybki Szpic pojawia się po raz pierwszy w odcinku Wielki lód. Jest jasnozielony, z zielonym grzebieniem na głowie. Przywódcę stada wyróżnia czerwony grzebień i tego samego koloru liczne paski na ciele.

Marazmor

Marazmor to specyficzny rodzaj smoka. Jego ciało ciągle świeci niebieskim kolorem przez żywienie się świecącymi algami. Pojawia się jedynie w odcinku Zemsta. Nie wiadomo, czy świeci w innych barwach. Gdy nie świeci, smok ma barwę łososiową (pomarańczowo-różową).

Szeptozgon

Szeptozgon pojawił się wielokrotnie w serialu Jeźdźcy smoków. Wydaje się mieć jedną, ściśle określoną barwę - szarozieloną z czerwonymi elementami lub zieloną w School of Dragons.

Krzykozgon

Do tej pory pojawił się tylko jeden Krzykozgon. Prawdopodobnie jak Szeptozgon, ma on jedną, ściśle określoną barwę - jest cały biały, a ogon zakończony jest czerwonym kolorem. Posiada też czerwone oczy.

Drzewokos

Drzewokos pojawia się bardzo rzadko. Do tej pory można było zaobserwować go w kolorze brązowym, względnie pomarańczowym.

Zaduśny Zdech

Zaduśny Zdech pojawia się bardzo rzadko. Do tej pory można było zaobserwować go w kolorze szarobiałym, nieco fioletowym. Co ciekawe, art przedstawia go jako granatowego smoka.

Wandersmok

Wandersmok jest jednym z rzadziej występujących smoków. Jest koloru ciemnoszarego, o fioletowawym odcieniu. Prawdopodobnie nie występuje w innej barwie.

Sidlarz

Sidlarz jest jednym z rzadziej występujących smoków. Jest koloru zielonego z czerwonym ogonem.

Czerwona Śmierć

Jedyną znaną Czerwoną Śmiercią w filmie jest nieznany z imienia przedstawiciel tego gatunku. Był koloru szarego, z jaśniejszym podbrzuszem, i miał liczne czerwone elementy na całym ciele.

Raziprąd

Raziprąd pojawia się w filmie Jak wytresować smoka 2 jako niebieski smok z czerwonymi zakończeniami skrzydeł. Jednak pierwsze zdjęcie z Raziprądem, wydane przed premierą filmu, przedstawia go w kolorze fioletowym. Prawdopodobnie smok świeci na ten kolor w głębinach oceanu.

Stormcutter

Jedynym znanym smokiem z tego gatunku jest Chmuroskok, smok Valki. Jest on koloru jasnobrązowego, z domieszką pomarańczy. W grze Rise of Berk Stormcutter jest koloru fioletowo-niebieskiego.

Koślawy Mruk

Koślawy Mruk pojawia się w filmie Jak wytresować smoka 2. Jego barwa zmienia się, podobnie jak w przypadku kameleona. Zaobserwowane kolory skóry to żółć, fiolet i zieleń oraz dwa te kolory ze sobą zmieszane.

Gruchotnik

Gruchotnik to kolejny smok wprowadzony w filmie Jak wytresować smoka 2. Dotychczas znany jest jedynie w barwie zielono-czerwonej, opalizującej. Niektóre z dzikich Rumblehornów są koloru niebieskiego, z domieszką czerwieni.

Hotburple

Hotburple to kolejny smok wprowadzony w filmie Jak wytresować smoka 2, przypominający Gronkiela. Dotychczas znany jest jedynie w barwie brązowej. Niektóre z dzikich Hotburple'ów są koloru zielonego, z brązowymi skrzydłami.

Ostrykieł

Ostrykieł to kolejny smok wprowadzony w filmie Jak wytresować smoka 2. Kolorystyka Ostrykłów:

  • jasnoniebieski z czerwonymi plamami,
  • turkusowy z jasnopomarańczowymi plamami (w grze Rise of Berk).

Oszołomostrach

Oszołomostrach to jeden z głównych smoczych bohaterów w filmie Jak wytresować smoka 2. Smok ma biały kolor, z licznymi czerwonymi fragmentami. Zaobserwowano również Oszołomostracha w odcieniach szarych, także z czerwonymi elementami.

Szponiak

Szponiak to kolejny smok wprowadzony w filmie Jak wytresować smoka 2. Występuje w następujących kolorach:

  • niebieski z pomarańczowymi elementami,
  • fioletowy z niebieskimi elementami,
  • zielono-żółtawy z brązowymi oraz niebieskimi elementami,
  • zielono-żółty,
  • brązowy z niebieskimi elementami.

Grapple Grounder

Grapple Grounder to smok pojawiający się w grze How to Train Your Dragon. Jest koloru czerwonego, złotego, zielonego, niebieskiego i czarnego.

Thunderclaw

Thunderclaw to jeden z wielu smoków wprowadzonych w drugiej części filmu. Występuje w kolorach:

  • niebiesko-zielony z czerwonymi elementami,
  • bordowo-czerwony,
  • czarny z niebieskimi elementami,
  • brązowo-kremowy.

Kroplorwij

Kroplorwij to smok wprowadzony w filmie Jak wytresować smoka 2 . Występuje w kolorach:

  • niebieski z fioletowymi elementami,
  • kremowo-brązowy.

Desert Wraith

Desert Wraith to jeden z niezwykle rzadkich gatunków smoków, bardzo blisko spokrewniony z Sand Wraithem. Po raz pierwszy i jedyny pojawia się w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk . Występuje w kolorach:

  • jasnopurpurowy z ciemnymi paskami na skrzydłach.

Thornridge

Thornridge to jeden z gatunków pojawiających się po raz pierwszy w filmie Jak wytresować smoka 2. Występuje w kolorach:

  • pomarańczowo-zielony z wieloma pomarańczowymi elementami, końcówki kolców i rogów są czerwone.

Groncicle

Groncicle to gatunek smoka pojawiający się w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk oraz School of Dragons. Występuje w kolorach:

  • jasnoniebieski,
  • fioletowy.

Hackatoo

Hackatoo to gatunek smoka, pojawiający się w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk. Występuje w kolorach:

  • brązowy w pomarańczowe paski,
  • zielono-niebieski z domieszką purpurowego,
  • zielony z różowymi, fioletowymi, brązowymi i czerwonymi elementami.

Moldruffle

Moldruffle to gatunek smoka, pojawiający się w grze School of Dragons oraz DreamWorks Dragons: Rise of Berk. Występuje w kolorach:

  • brązowy z domieszką bieli na skrzydłach i ogonie.

Mudraker

Mudraker to gatunek smoka, po raz pierwszy i jedyny pojawiający się w grze School of Dragons. Występuje w kolorach:

  • zielony z żółtymi i brązowymi elementami.

Sand Wraith

Sand Wraith to gatunek smoka pojawiający się w grze DreamWorks Dragons:Rise of Berk oraz School of Dragons. Występuje w kolorach:

  • brązowy,
  • ciemnoróżowy z czerwono-żółtymi skrzydłami.

Shivertooth

Shivertooth to atunek smoka pojawiający się w grach Rise of Berk oraz School of Dragons. Występuje w kolorach:

  • szaro-błękitny,
  • niebiesko-fioletowy,
  • zielono-niebieski z czerwonymi elementami.

Shockjaw

Shockjaw to gatunek smoka, pojawiający się w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk oraz School of Dragons. Występuje w kolorach:

  • zielono-błękitny,
  • zielony z żółtymi, pomarańczowymi i brązowymi elementami,
  • fioletowo-różowy z czerwonymi i morsko-zielonymi elementami.

Sliquifier

Sliquifier to gatunek smoka pojawiający się wyłącznie w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk. Występuje w kolorach:

  • morsko-turkusowy z fioletowymi skrzydłami i płetwami,
  • żółty z niebiesko-zielonymi skrzydłami i płetwami.

Slithersong

Slithersong to gatunek smoka pojawiający się w grach DreamWorks Dragons: Rise of Berk i School of Dragons . Występuje w kolorach:

  • niebieski z brązowymi elementami.

Submaripper

Submaripper to gatunek smoka pojawiający się w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk. Jest przedstawicielem wodnej klasy. Pierwszy raz został wprowadzony w amerykańskim komiksie Riders of Berk comic book, Volume 2: Dangers of the Deep. Występuje w kolorach:

  • ciemnoniebieski,
  • turkusowy,
  • szary z zielonymi elementami.

Sweet Death

Sweet Death to gatunek rzadkiego smoka, pojawiającego się w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk, oraz School of Dragons. Występuje w kolorach:

  • piaskowa,
  • brązowy z zielonymi elementami,
  • brązowy,
  • pomarańczowo-czerwony.

Thunderpede

Thunderpede to gatunek smoka, pojawiający się wyłącznie z grze Rise of Berk. Występuje w kolorach:

  • czerwono-biało-niebieska,
  • piaskowy,
  • brązowy.

Tide Glider

Tide Glider to rzadki gatunek smoka pojawiający się w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk i w School of Dragons. Występuje w kolorach:

  • turkusowy,
  • niebiesko-fioletowy z domieszką żółci,
  • różowy z pomarańczowymi elementami.

Windgnasher

Windgnasher to jeden z gatunków pojawiających się po raz pierwszy w filmie Jak wytresować smoka 2. Występuje w kolorach:

  • zielony,
  • żółty.

Windstriker

Windstriker to jeden z gatunków pojawiających się po raz pierwszy w filmie Jak wytresować smoka 2. Występuje w kolorach:

  • szaro-niebieski z czerwonymi krawędziami na skrzydłach,
  • szaro-niebieski z żółtymi krawędziami na skrzydłach,
  • fioletowy z niebieskimi elementami.

Woolly Howl

Woolly Howl to gatunek smoka pojawiający się w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk i School of Dragons. Występuje w kolorach:

  • brązowy,
  • biało-niebieski.

Mroziczort

Mroziczort to gatunek smoka występujący w trzecim sezonie Jeźdźców Smoków. Występuje w kolorach

  • Wyłącznie biały.

Nocny Koszmar

Nocny Koszmar to smok pojawiający się w trzecim sezonie Jeźdźców Smoków. Występuje w kolorach

  • czarny,
  • jasny i ciemny szary,
  • biały (tylko alfa).

Cavern Crasher

Smok ten pojawia się w trzecim sezonie Jeźdźców smoków. Występuje w kolorach:

  • czarny z elementami żółci.

Śmiercipieśń

Ten ziejący bursztynem smok ma jednego znanego osobnika. Występuje on w wielu kolorach

  • żółto-pomarańczowa z elementami czerwonymi, niebieskimi i fioletowymi.

Miażdżytłuk Kafar

Ten olbrzymi smok z klasy kamiennej ma całą skórę pokrytą twardymi wypustkami i kolcami w różnych kolorach:

  • jasny i ciemny brązowy,
  • fioletowo-różowy (spowodowany przez kryształy ametystu).

Zbiczatrzasł

Zbiczatrzasł to gatunek smoka, który pojawia się w trzecim sezonie Jeźdźców smoków. Każdy osobnik ma metaliczną połyskującą barwę. Występuje w kolorach:

  • srebrny,
  • złotawy.

Singetail

To gatunek smoka klasy ognistej, który pojawia się w trzecim Jeźdźców Smoków oraz School of Dragons. Jak do dotąd zaobserwować go można w kolorach:

  • pomarańczowy z czerwonymi elementami.

Buffalord

Ogromny i masywny gatunek smoka z klasy tajemniczej, występujący w trzecim sezonie Jeźdźców smoków, w odcinku Buffalord Soldier. Występuje on w kolorach:

  • kremowy z elementami płowego i jasnego brązu.

Zbrojoskrzydły

Gatunek smoka, który za łuski wybiera sobie metalowe bronie, które spawa później ze sobą swoim gorącym ogniem. Pojawia się w School of Dragons oraz Rise of Berk w kolorach:

  • bladozielony,
  • jaskrawozielony,
  • fioletowy.

Triple Stryke

Smok klasy uderzeniowej pojawiający się w trzecim sezonie Jeźdźców smoków, jak i również w DreamWorks Dragons: Rise of Berk. Mogą pojawić się w następujących kolorach:

  • jasnożółty z czarno-fioletowym kolorem.

Inne Wiki

Losowa wiki