FANDOM

Każdy smok jest inny. Różnią się osobowością, cechami charakteru, a także ubarwieniem - każdy smok ma bowiem inny kolor łusek na ciele. Poniżej znajduje się lista smoczych gatunków z serii filmów Jak wytresować smoka, u których można zaobserwować różnice kolorystyczne między przedstawicielami danego rodzaju.

Spis gatunków według klasEdytuj

Czerwona ŚmierćEdytuj

Jedyną znaną Czerwoną Śmiercią w filmie jest nieznany z imienia przedstawiciel tego gatunku. Był koloru szarego, z jaśniejszym podbrzuszem, i miał liczne czerwone elementy na całym ciele.

Egg BiterEdytuj

Gatunek pojawia się po raz pierwszy w How to Train Your Dragon Live Spectacular, potem także w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk. Występuje w następujących wariantach ubarwienia:

  • zielono-czerwony z żółtymi elementami,
  • beżowo-żółty z niebieskimi elementami,
  • kremowo-pomarańczowe,
  • beżowe z różowymi, zielonymi i niebieskimi elementami,
  • różowe z niebieskimi i żółtymi elementami.

Flame WhipperEdytuj

Gekonopodobny smok, swój debiut mający w grze School of Dragons, nie pojawiając się tym samym nigdzie indziej. Występuje w kolorach:

  • żółto-niebieski z czarnymi elementami.

Koszmar PonocnikEdytuj

Koszmar Ponocnik jest jednym z najczęściej pojawiających się smoków, zarówno w filmie jak i w serialu Jeźdźcy smoków. W związku z tym smoki z tego gatunku można zaobserwować w wielu różnych kolorach.

Najczęściej pojawia się w kolorze pomarańczowo-czerwonym (Hakokieł), ale zaobserwować można również Ponocniki o następujących motywach kolorystycznych:

  • czarno-czerwony,
  • brązowo-pomarańczowy,
  • jasnoczerwono-zielony,
  • fioletowo-żółty,
  • jasnoniebieski,
  • pomarańczowo-różowy,
  • jasnozielony,
  • czerwono-niebieski,
  • żółto-niebieski,
  • pomarańczowo-szmaragdowy,
  • karminowy.

Koślawy MrukEdytuj

Koślawy Mruk pojawia się w filmie Jak wytresować smoka 2. Jego barwa zmienia się, podobnie jak w przypadku kameleona. Zaobserwowane kolory skóry to żółć, fiolet i zieleń oraz dwa te kolory ze sobą zmieszane.

OgnioglistaEdytuj

Ognioglista jest czerwonego koloru. Jednak potrafią rozgrzać swoje ciało, przez co świeci ono na żółtopomarańczowy kolor. Królowa Ognioglist również świeci na żółtopomarańczowy kolor, gdy nie świeci jest brązowa.

MoldruffleEdytuj

Moldruffle to gatunek smoka, pojawiający się w grze School of Dragons oraz DreamWorks Dragons: Rise of Berk. Występuje w kolorach:

  • brązowy z domieszką bieli na skrzydłach i ogonie.

Nocny KoszmarEdytuj

Nocny Koszmar to smok pojawiający się w trzecim sezonie Jeźdźców Smoków. Występuje w kolorach

  • czarny,
  • jasny i ciemny szary,
  • biały (tylko alfa),
  • czerwony (podgatunek)

PaszczogonEdytuj

To gatunek smoka klasy ognistej, który pojawia się w trzecim Jeźdźców Smoków oraz School of Dragons. Jak do dotąd zaobserwować go można w kolorach:

  • pomarańczowy z czerwonymi elementami,
  • zielony,
  • żółty,
  • czerwony.

Straszliwiec StraszliwyEdytuj

Straszliwiec Straszliwy bardzo często pojawia się na Berk i zauważyć go można w wielu kolorach. Do najczęściej spotykanych zalicza się Straszliwce w kolorach:

  • zielony,
  • czerwony,
  • pomarańczowy,
  • żółty,
  • niebieski,
  • fioletowy.

TajfumerangEdytuj

Tajfumerang zadebiutował w odcinku Okrutna parka i do tej pory pojawił się w pięciu różnych kolorach, z których jedna występuje jedynie w grze:

  • czerwony z białymi elementami
  • żółty z białymi elementami
  • pomarańczowy z białymi elementami, z odrobiną zieleni
  • niebieski (turkusowy) z białymi elementami
  • fioletowy z różowymi elementami

EruptodonEdytuj

Kamiennoskóry Eruptodon pojawia się po raz pierwszy w odcinku Obrońcy Skrzydła (część 2), jak i również w grach DreamWorks Dragons: Rise of Berk oraz School of Dragons. Znane umaszczenia tego gatunku to:

  • szaro-beżowa

Grapple GrounderEdytuj

Grapple Grounder to smok pojawiający się w grze How to Train Your Dragon. Jest koloru czerwonego, złotego, zielonego, niebieskiego i czarnego.

GroncicleEdytuj

Groncicle to gatunek smoka pojawiający się w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk oraz School of Dragons. Występuje w kolorach:

  • jasnoniebieski,
  • fioletowy.

GronkielEdytuj

Podobnie jak Ponocnik, Gronkiel jest jednym z najczęściej pojawiających się smoków, zarówno w filmie jak i w serialu Jeźdźcy smoków. W związku z tym również i smoki z tego gatunku można zaobserwować w wielu różnych kolorach.

Najczęściej pojawia się w kolorze brązowym (Sztukamięs), ale zaobserwować można również Gronkiele w różnych odcieniach następujących kolorów:

  • zielony,
  • fioletowy,
  • żółto-niebieski,
  • brązowy,
  • czerwony,
  • różowy,
  • żółto-pomarańczowy,
  • czarny.

HotburpleEdytuj

Hotburple to kolejny smok wprowadzony w filmie Jak wytresować smoka 2, przypominający Gronkiela. Dotychczas znany jest jedynie w barwie brązowej. Niektóre z dzikich Hotburple'ów są koloru zielonego, z brązowymi skrzydłami.

KrzykozgonEdytuj

Do tej pory pojawił się tylko jeden Krzykozgon. Prawdopodobnie jak Szeptozgon, ma on jedną, ściśle określoną barwę - jest cały biały, a ogon zakończony jest czerwonym kolorem. Posiada też czerwone oczy.

Miażdżytłuk KafarEdytuj

Ten olbrzymi smok z klasy kamiennej ma całą skórę pokrytą twardymi wypustkami i kolcami w różnych kolorach:

  • jasny i ciemny brązowy,
  • fioletowo-różowy (spowodowany przez kryształy ametystu).

OstrykiełEdytuj

Ostrykieł to kolejny smok wprowadzony w filmie Jak wytresować smoka 2. Kolorystyka Ostrykłów:

  • jasnoniebieski z czerwonymi plamami,
  • turkusowy z jasnopomarańczowymi plamami (w grze Rise of Berk).

SzeptozgonEdytuj

Szeptozgon pojawił się wielokrotnie w serialu Jeźdźcy smoków. Wydaje się mieć jedną, ściśle określoną barwę - szarozieloną z czerwonymi elementami lub zieloną, jak w School of Dragons.

SentinelEdytuj

Smok-strażnik, debiutujący w piątym sezonie Jeźdźców smoków: Na końcu świata w odcinku A Matter of Perspective. Zdaje się posiadać mało opcji kolorystycznych, a poznane to:

  • szarawa z zielonymi elemententami.

ShovelhelmEdytuj

Shovelhelm to smok pojawiający się w filmie Jak wytresować smoka 2, nie odgrywając tam jednakże znaczącej roli. Występował w kolorach:

  • niebiesko-brązowa,
  • zielono-brązowa,
  • czerwono-fioletowa,
  • niebiesko-biała.

ThunderpedeEdytuj

Thunderpede to gatunek smoka, pojawiający się wyłącznie z grze Rise of Berk. Występuje w kolorach:

  • czerwono-biało-niebieska,
  • piaskowy,
  • brązowy.

GruchotnikEdytuj

Gruchotnik to kolejny smok wprowadzony w filmie Jak wytresować smoka 2. Dotychczas znany jest jedynie w barwie zielono-czerwonej, opalizującej. Niektóre z dzikich Rumblehornów są koloru niebieskiego, z domieszką czerwieni.

SnifflehunchEdytuj

Snifflehunch to następny gatunek wprowadzony w filmie Jak wytresować smoka 2, nie posiadający tam znaczącej roli. Pojawił się jak dotąd w umaszczeniach:

  • niebiesko-zielony z czerwonymi elementami,
  • zielono-pomarańczowy,
  • fioletowy.

Śmiertnik ZębaczEdytuj

Podobnie jak Ponocnik i Gronkiel, Śmiertnik Zębacz jest jednym z najczęściej pojawiających się smoków, zarówno w filmie jak i w serialu Jeźdźcy smoków. W związku z tym również i smoki z tego gatunku można zaobserwować w wielu różnych kolorach.

Najczęściej pojawia się w kolorze niebiesko-żółtym (Wichura), ale zaobserwować można również Śmiertniki w różnych odcieniach następujących kolorów:

  • niebieski,
  • niebieski z czerwonymi elementami
  • morsko-zielony ( turkusowy)
  • zielony z czerwonymi elementami,
  • pomarańczowy/żółtawy,
  • fioletowy z żółtymi elementami
  • seledynowy z czerwonymi nogami,
  • seledynowy z pomarańczową głową.

ThunderclawEdytuj

Thunderclaw to jeden z wielu smoków wprowadzonych w drugiej części filmu. Występuje w kolorach:

  • bordowo-czerwony,
  • czarny z niebieskimi elementami,
  • brązowo-kremowy.

WindgnasherEdytuj

Windgnasher to jeden z gatunków pojawiających się po raz pierwszy w filmie Jak wytresować smoka 2. Występuje w kolorach:

  • zielony,
  • żółty.

DrzewokosEdytuj

Drzewokos pojawia się bardzo rzadko. Do tej pory można było zaobserwować go w kolorze brązowym, względnie pomarańczowym.

HackatooEdytuj

Hackatoo to gatunek smoka, pojawiający się w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk. Występuje w kolorach:

  • brązowy w pomarańczowe paski,
  • zielono-niebieski z domieszką purpurowego,
  • zielony z różowymi, fioletowymi, brązowymi i czerwonymi elementami.

KroplorwijEdytuj

Kroplorwij to smok wprowadzony w filmie Jak wytresować smoka 2 . Występuje w kolorach:

  • niebieski z fioletowymi elementami,
  • kremowo-brązowy.

ShivertoothEdytuj

Shivertooth to atunek smoka pojawiający się w grach Rise of Berk oraz School of Dragons. Występuje w kolorach:

  • szaro-błękitny,
  • niebiesko-fioletowy,
  • zielono-niebieski z czerwonymi elementami.

StormcutterEdytuj

Czteroskrzydły, majestatyczny smok klasy ostrej, gdzie jedynym znanym przedstawicielem gatunku jest Chmuroskok, smok Valki. Kanoniczna została poznana tylko jedna barwa (jasnobrązowa), lecz w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk smok ma nieco większy wachlarz kolorów:

  • fioletowo-niebieska
  • niebiesko-morska z czarnymi elementami
  • zielono-żółta
  • biało-czerwona z niebieskimi i żółtymi elementami

SzponiakEdytuj

Szponiak to kolejny smok wprowadzony w filmie Jak wytresować smoka 2. Występuje w następujących kolorach:

  • niebieski z pomarańczowymi elementami,
  • fioletowy z niebieskimi elementami,
  • zielono-żółtawy z brązowymi oraz niebieskimi elementami,
  • zielono-żółty,
  • brązowy z niebieskimi elementami.

Szybki SzpicEdytuj

Szybki Szpic pojawia się po raz pierwszy w odcinku Wielki lód. Jest jasnozielony, z zielonym grzebieniem na głowie. Przywódcę stada wyróżnia czerwony grzebień i tego samego koloru liczne paski na ciele. Inne wersje kolorystyczne smoka to:

  • błękitno-biały
  • zielono-pomarańczowy
  • pomarańczowo-czerwony
  • fioletowo-niebieski

ThornridgeEdytuj

Thornridge to jeden z gatunków pojawiających się po raz pierwszy w filmie Jak wytresować smoka 2. Występuje w kolorach:

  • pomarańczowo-zielony z wieloma pomarańczowymi elementami, końcówki kolców i rogów są czerwone.

WindstrikerEdytuj

Windstriker to jeden z gatunków pojawiających się po raz pierwszy w filmie Jak wytresować smoka 2. Występuje w kolorach:

  • szaro-niebieski z czerwonymi krawędziami na skrzydłach,
  • szaro-niebieski z żółtymi krawędziami na skrzydłach,
  • fioletowy z niebieskimi elementami.

ZbiczatrzasłEdytuj

Zbiczatrzasł to gatunek smoka, który pojawia się w trzecim sezonie Jeźdźców smoków. Każdy osobnik ma metaliczną połyskującą barwę. Występuje w kolorach:

  • srebrny,
  • złotawy.

GromogrzmotEdytuj

Gromogrzmot zadebiutował w odcinku Jak sobie wybrać smoka i do tej pory pojawił się w czterech różnych kolorach:

  • niebieski,
  • fioletowy,
  • zielony (miętowy),
  • granatowy.

MudrakerEdytuj

Mudraker to gatunek smoka, po raz pierwszy i jedyny pojawiający się w grze School of Dragons. Występuje w kolorach:

  • zielony z żółtymi i brązowymi elementami.

OszołomostrachEdytuj

Oszołomostrach to jeden z głównych smoczych bohaterów w filmie Jak wytresować smoka 2. Smok ma biały kolor, z licznymi czerwonymi fragmentami. Zaobserwowano również Oszołomostracha w odcieniach szarych, także z czerwonymi elementami.

RaziprądEdytuj

Raziprąd pojawia się w filmie Jak wytresować smoka 2 jako niebieski smok z czerwonymi zakończeniami skrzydeł. Jednak pierwsze zdjęcie z Raziprądem, wydane przed premierą filmu, przedstawia go w kolorze fioletowym. Prawdopodobnie smok świeci na ten kolor w głębinach oceanu.

RipwreckerEdytuj

Ripwrecker to gatunek smoka pojawiający się w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk. Jest przedstawicielem wodnej klasy. Pierwszy raz został wprowadzony w amerykańskim komiksie Riders of Berk comic book, Volume 2: Dangers of the Deep. Występuje w kolorach:

  • ciemnoniebieski,
  • turkusowy,
  • szary z zielonymi elementami.

Sand WraithEdytuj

Sand Wraith to gatunek smoka pojawiający się w grze DreamWorks Dragons:Rise of Berk oraz School of Dragons. Występuje w kolorach:

  • brązowy,
  • ciemnoróżowy z czerwono-żółtymi skrzydłami.

ShockjawEdytuj

Shockjaw to gatunek smoka, pojawiający się w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk oraz School of Dragons. Występuje w kolorach:

  • zielono-błękitny,
  • zielony z żółtymi, pomarańczowymi i brązowymi elementami,
  • fioletowo-różowy z czerwonymi i morsko-zielonymi elementami.

SliquifierEdytuj

Sliquifier to gatunek smoka pojawiający w grach DreamWorks Dragons: Rise of Berk oraz School of Dragons Występuje w kolorach:

  • morsko-turkusowy z fioletowymi skrzydłami i płetwami,
  • żółty z niebiesko-zielonymi skrzydłami i płetwami.

Tide GliderEdytuj

Tide Glider to rzadki gatunek smoka pojawiający się w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk i w School of Dragons. Występuje w kolorach:

  • turkusowy,
  • niebiesko-fioletowy z domieszką żółci,
  • różowy z pomarańczowymi elementami.

WrzeniecEdytuj

Wrzeniec pojawia się w kolorze czerwonym, żółtym, zielonym i innej, podobnej barwie - turkusowej i jasnoniebieskiej. Kiedy zbyt długo przebywa bez wody, jego skóra wysycha i przybiera szary odcień.

BawoleńEdytuj

Ogromny i masywny gatunek smoka z klasy tajemniczej, występujący w trzecim sezonie Jeźdźców smoków, w odcinku Ostatni smok na świecie. Występuje on w kolorach:

  • kremowy z elementami płowego i jasnego brązu.

GnatochrupEdytuj

Gnatochrup to specyficzny rodzaj smoka. Jego ciało jest brudnozielone, a na nie "zakłada" różnego rodzaju szarobiałe kości, przez co każdy Gnatochrup wygląda inaczej.

Jaskiniowy RabuśEdytuj

Smok ten pojawia się w trzecim sezonie Jeźdźców smoków. Występuje w kolorach:

  • czarny z elementami żółci.

MarazmorEdytuj

Marazmor to specyficzny rodzaj smoka. Jego ciało ciągle świeci niebieskim kolorem przez żywienie się świecącymi algami. Zadebiutował w odcinku Zemsta. Nie wiadomo, czy świeci w innych barwach.

SidlarzEdytuj

Sidlarz jest jednym z rzadziej występujących smoków. Jest koloru zielonego z czerwonym ogonem.

SlithersongEdytuj

Slithersong to gatunek smoka pojawiający się w grach DreamWorks Dragons: Rise of Berk i School of Dragons . Występuje w kolorach:

  • niebieski z brązowymi elementami.

Sweet DeathEdytuj

Sweet Death to gatunek rzadkiego smoka, pojawiającego się w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk, oraz School of Dragons. Występuje w kolorach:

  • piaskowa,
  • brązowy z zielonymi elementami,
  • brązowy,
  • pomarańczowo-czerwony.

ŚmiercipieśńEdytuj

Ten ziejący bursztynem smok ma jednego znanego osobnika. Występuje on w wielu kolorach

  • żółto-pomarańczowa z elementami czerwonymi, niebieskimi i fioletowymi.

Zaduśny ZdechEdytuj

Zaduśny Zdech pojawia się bardzo rzadko. Do tej pory można było zaobserwować go w kolorze szarobiałym, nieco fioletowym. Co ciekawe, art przedstawia go jako granatowego smoka.

ZbrojoskrzydłyEdytuj

Gatunek smoka, który za łuski wybiera sobie metalowe bronie, które spawa później ze sobą swoim gorącym ogniem. Pojawia się w School of Dragons oraz Rise of Berk w kolorach:

  • bladozielony,
  • jaskrawozielony,
  • fioletowy.

Zębiróg ZamkogłowyEdytuj

Zębiróg Zamkogłowy również należy do częściej pojawiających się gatunków smoków, zarówno w filmie jak i w serialu Jeźdźcy smoków. W związku z tym również i smoki z tego gatunku można zaobserwować w wielu różnych kolorach.

Najczęściej pojawia się w kolorze jasnozielonym z czerwonymi elementami (Jot i Wym), ale zaobserwować można również Zębirogi w następujących kolorach:

  • zielony (różne odcienie),
  • brązowy,
  • żółty,
  • pomarańczowy,
  • niebieski,
  • fioletowy,
  • różowy,
  • morski,
  • złoty.

ZmiennoskrzydłyEdytuj

Zmiennoskrzydły to specyficzny rodzaj smoka. Potrafi zmieniać barwę tak, aby wtopić się w otoczenie. W naturalnym środowisku jest jaskrawopomarańczowy, ciemnoczerwony lub zielony.

MroziczortEdytuj

Mroziczort to gatunek smoka występujący w trzecim sezonie Jeźdźców Smoków. Występuje w kolorach

  • Wyłącznie biały.

Nocna FuriaEdytuj

Jedyną znaną Nocną Furią jest Szczerbatek. Jego skóra ma czarny kolor (w innym świetle granatowy). Smok ma tylko i wyłącznie barwę czarną, ponieważ (jak również sama nazwa wskazuje) swój kolor wykorzystuje do nocnego kamuflażu.

Potrójny CiosEdytuj

Smok klasy uderzeniowej pojawiający się w trzecim sezonie Jeźdźców smoków, jak i również w DreamWorks Dragons: Rise of Berk. Mogą pojawić się w następujących kolorach:

  • jasnożółty z czarno-fioletowym kolorem.

WandersmokEdytuj

Wandersmok jest jednym z rzadziej występujących smoków. W serialu jest koloru ciemnoszarego, o fioletowawym odcieniu. W grze Rise of Berk posiada więcej odmian kolorystycznych:

  • zielonkawo-czerwony
  • pomarańczowo-żółty
  • niebiesko-biały
  • różowo-zielony

Woolly HowlEdytuj

Woolly Howl to gatunek smoka pojawiający się w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk i School of Dragons. Występuje w kolorach:

  • brązowy,
  • biało-niebieski.

Mały CieńEdytuj

Średniej wielkości smoki, które żyją w ścisłej symbiozie z większymi od siebie smokami, Skrzydłocieniami. Pojawiają się w barwach:

  • turkusowo-niebieski
  • zielony

SkrzydłocieńEdytuj

Wielki gatunek smoka, pojawiającego się w Jeźdźcach smoków: Na końcu świata, żyjący w symbiozie z Małymi Cieniami. Poznane umaszczenia tego gatunku to:

  • zielono-szary