Fandom

Pyskaczowa zupa z jaka

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Pyskaczowa zupa z jaka.png
Pyskaczowa zupa z jaka z kluseczkami (ang. Gobber's homemade yak noodle soup) - zupa stworzona przez Pyskacza Gbura, pojawiająca się w Na końcu świata, w odcinku Smocze Oko pana tuczy (część 2).

Składniki

Jak sama nazwa wskazuje, głównym składnikiem zupy jest mięso z jaka, ważnym elementem są również kluski/kluseczki, pozostałe składniki nie są znane. Choć sądząc po zielonkawej barwie potrawy, można przypuszczać, iż do jej przygotowania potrzebne są również zioła tudzież inne rośliny.

Historia

Na końcu świata

Jedzenie to pojawia się w 3 sezonie serialu, w odcinku Smocze Oko pana tuczy (część 2). Jeźdźcy udają się do Pyskacza po pomoc, bowiem chcą otworzyć Smocze Oko, ale sami nie potrafią tego uczynić. Pyskacz usiłuje otworzyć przedmiot siłą, jednak uruchamia zabezpieczenia przed złodziejami, między innymi wystrzeliwaną strzałkę ze środkiem usypiającym oraz sprężony gaz Zębiroga Zamkogłowego. Ofiarą obu tych pułapek pada Mieczyk, który pod ich wpływem upada nieprzytomny na ziemię. By go ocucić, przyjaciele udają się do Gothi.

Ta przygotowuje wywar dla Mieczyka, który wraca do zdrowia, lecz po chwili kobieta dostrzega przedmiot trzymany przez Pyskacza. Na Smoczym Oku dostrzega trzy otworki i odwraca wzrok. Czkawka zauważa dziwne zachowanie kobiety i dostrzega bliznę w takim samym kształcie na ręce Gothi. Jeźdźcy nakłaniają ją, aby opowiedziała, skąd wzięła się ta blizna. Początkowo Gothi nie chce wyjawić tego sekretu, jednak Pyskacz warzy dla niej jej ulubioną zupę, którą jest właśnie Pyskaczowa zupa z jaka. Dzięki niej Gothi daje się przekonać.

Ciekawostki

  • Jest to prawdopodobnie ulubiona zupa Gothi.

Inne Wiki

Losowa wiki