Fandom

Pyskacz Gbur (książka)

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Humans ico.png Pyskacz Gbur
Cressida-cowell-illustration-178x300.jpg
Podstawowe informacje
Imię Pyskacz Gbur
Płeć mężczyzna
Smok Goliat
Klan Kudłaci Chuligani
Status żyje
Lokalizacja Głuplandia
Rodzina
Inni Agatha (kuzynka)
Pozostałe informacje
Debiut Jak wytresować sobie smoka

Pyskacz Gbur, idiota odpowiedzialny za inicjację.

Jak wytresować sobie smoka

Pyskacz Gbur (ang. Gobber the Belch) — bohater książek Cressidy Cowell Jak wytresować sobie smoka, członek plemienia Kudłatych Chuliganów. Jest odpowiedzialny za inicjację.

Wygląd

Pyskacz to wysoki, muskularny i owłosiony wiking, który - w przeciwieństwie do jego filmowego odpowiednika - posiada wszystkie kończyny. Nosi zbyt małą koszulkę bez rękawów, a także krótkie, ciemne spodenki.

Charakter

Pyskacz Gbur to szaleniec, który ma za zadanie szkolić młodzież z plemienia Kudłatych Chuliganów, by nabyli niezbędne umiejętności, aby stać się wikingiem. Do tego zalicza się m.in. łapanie i szkolenie smoka, piractwo oraz umiejętności walki mieczem.

Pyskacz trenował wielu uczniów, którzy stali się wielkimi wojownikami. Sam jest również bardzo zdolnym wojownikiem. Uważa, że grupa Czkawki jest najlepszą grupą, którą kiedykolwiek nauczał.

Wydaje się, że jest bardzo przebiegły. Udało mu się ukraść książkę Jak wytresować sobie smoka z Biblioteki Publicznej Zakutych Pał, mimo że była pilnowana przez Szkaradnego Bibliotekarza.

Historia

Przez kilka pierwszych tomów cyklu Pyskacz Gbur prowadzi szkolenie swoich uczniów, które ma na celu wychowanie ich na jak najlepszych i najodważniejszych wikingów. Okazuje otwartą niechęć wobec Czkawki oraz Śledzika, za to bardzo faworyzuje Smarka Świńskiego Ryja.

W powieści How to Seize a Dragon's Jewel Pyskacz wraz z pozostałymi członkami klanu Chuliganów zostaje zniewolony przez Alvina Przecherę. Gdy dowiaduje się, iż Smark współpracuje z okrutnym władcą, Pyskacz traci do niego szacunek i pragnie walczyć w Smoczej Armii z Czkawką na czele. Podczas jednej z niewolniczych wypraw Pyskacz boleśnie daje Smarkowi do zrozumienia, iż nikt tak naprawdę go nie szanuje i nie pójdzie za nim w przypadku zdobycia władzy. Pyskacz Gbur traci także swoją brodę będącą symbolem wikingów i zostaje okryty hańbą.

Pyskacz posiadał również smoka imieniem Goliat z gatunku Chropobyk, ale został zabity przez Eksterminatory w powieści How to Twist a Dragon's Tale.

Ciekawostki

Zobacz też

Bohaterowie z książek

Inne Wiki

Losowa wiki