FANDOM

Przewoźnik (z ang. Ferryman; nieoficjalne polskie tłumaczenie) - Druid mieszkający na Wyspie Jutra, bohater występujący w powieściach.

Wygląd

Jest to bardzo stary człowiek o wydłużonej twarzy poznaczonej licznymi zmarszczkami, wystającej brodzie i długim nosie. Ma wychudzoną, wysoką sylwetkę. Ubrany jest w rodzaj płaszcza opadającego aż do ziemi, o bardzo długich rękawach.

Charakter

Druid jest osobą raczej spokojną, lecz surową i sprawiedliwą. Oczekuje godnego następcy Władcy Zachodniej Dziczy i z zimną krwią nakazuje podziemnemu potworowi zabić każdego, kto usiłowałby oszukać los.

Historia

Oczekiwanie na Władcę

Przez dziewięćdziesiąt dziewięć lat Druid żyje na Wyspie Jutra, oczekując nadejścia nowego Władcy Zachodniej Dziczy. Co roku, podczas dni poprzedzających Dzień Ostateczny, na wyspę przybywają potencjalni dziedzice, którzy dostarczają fałszywe Insygnia lub nie dostarczają ich wcale.

How to Betray a Dragon's Hero

Na początku jedenastego tomu Op Oprych przybywa na Wyspę Jutra z fałszywymi Insygniami, pragnąc zdobyć tytuł Władcy. Druid wykrywa oszustwo, zaś Op Oprych zostaje wciągnięty przez potwora i ginie. Na końcu powieści do Druida przybywa Alvin Przechera, który podstępem zdobył wszystkie - prawdziwe - Insygnia. Mimo protestów Wikingów walczących po stronie Czkawki, którzy domagali się zaczekania na prawdziwego dziedzica, Druid uznał Alvina za Władcę, jako że znajduje się w posiadaniu wszystkich Insygniów.

Zobacz też