FANDOM

Artykuł
Proteza

Proteza Czkawki

Proteza Czkawki (ang. Hiccup's Prosthetic Leg) — metalowa proteza części lewej nogi Czkawki, która pozwala mu normalnie funkcjonować i latać na Szczerbatku.

Budowa

Proteza jest metalowa, przymocowana do drewnianego pala, który z kolei przymocowany został bezpośrednio do zdrowego fragmentu nogi. 

Mimo że w pierwszym filmie i serialu noga ma jeden kształt (kształt litery "L"), który służy do poruszania się i ujeżdżania smoka, w kontynuacji filmu proteza ma trzy formy, których zmiana przypomina scyzoryk - stopę do poruszania się, stopę do ujeżdżania Szczerbatka oraz specjalną stopę do poruszania się po lodzie.

Historia

Jak wytresować smoka

Strzemie1

Proteza podczas latania na Szczerbatku

Czkawka stracił część swojej lewej nogi podczas walki z Czerwoną Śmiercią. Pyskacz zbudował mu protezę  nogi, która w sposób symboliczny pasuje do protezy ogona Szczerbatka

Prezent Nocnej Furii

W krótkometrażówce pokazane jest, że proteza sprawia Czkawce pewne problemy - chłopak dwukrotnie wywrócił się na pokrytej lodem ścieżce, ślizgając się na metalowej nodze.

Jeźdźcy smoków 

Od czasu do czasu noga Czkawki ma jakieś istotne znaczenie w serialu:

Obrońcy Berk

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

  • W odcinku Zębiróg Wiernogłowy, Czkawka zmieniał swoją protezę trzykrotnie, bo poza właściwą posiadał jeszcze dwie zapasowe. Wszystkie jednak zostały zniszczone i chłopak mógł stworzyć nową protezę dopiero po powrocie do domu.
  • W odcinku Sandbusted, Czkawka stracił swoją protezę, gdy został porwany przez smoka. Sączysmark zasugerował mu, by tymczasowo użył nogi z ludzkiego szkieletu. 

Jak wytresować smoka 2

Proteza

Proteza czkawki odwrócona podczas nieudanego lotu na kostiumie

W drugiej części filmu proteza jest wyposażona w dwa wymienne tryby - tryb nogi używanej do chodzenia oraz węższa proteza używana do ujeżdżania Szczerbatka. 

Ciekawostki

  • Czkawka nie jest jedynym wikingiem, który nosi protezę nogi, jednak z pewnością jest najmłodszym.
  • Dzięki tej nodze Czkawka i Szczerbatek jeszcze bardziej upodabniają się do siebie- obaj mają bowiem protezy (Czkawka - noga; Szczerbatek - ogon). Czkawka zwraca na to uwagę w filmie Jak wytresować smoka 2.