Fandom

Proteza Czkawki

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

Artykuł
Proteza.png

Proteza Czkawki

Proteza Czkawki (ang. Hiccup's Prosthetic Leg) — metalowa proteza części lewej nogi Czkawki, która pozwala mu normalnie funkcjonować i latać na Szczerbatku.
Proteza.jpg

Proteza czkawki odwrócona podczas nieudanego lotu na kostiumie

Budowa

Proteza jest metalowa, przymocowana do drewnianego pala, który z kolei przymocowany został bezpośrednio do zdrowego fragmentu nogi. 

Mimo że w pierwszym filmie i serialu noga ma jeden kształt (kształt litery "L"), który służy do poruszania się i ujeżdżania smoka, w kontynuacji filmu proteza ma trzy formy, których zmiana przypomina scyzoryk - stopę do poruszania się, stopę do ujeżdżania Szczerbatka oraz specjalną stopę do poruszania się po lodzie.

Historia

Jak wytresować smoka

Strzemie1.jpg

Proteza podczas latania na Szczerbatku

Czkawka stracił część swojej lewej nogi podczas walki z Czerwoną Śmiercią. Pyskacz zbudował mu protezę  nogi, która w sposób symboliczny pasuje do protezy ogona Szczerbatka

Prezent Nocnej Furii

W krótkometrażówce pokazane jest, że proteza sprawia Czkawce pewne problemy - chłopak dwukrotnie wywrócił się na pokrytej lodem ścieżce, ślizgając się na metalowej nodze.

Jeźdźcy smoków

Od czasu do czasu noga Czkawki ma jakieś istotne znaczenie w serialu:

Obrońcy Berk

Jak wytresować smoka 2

W drugiej części filmu proteza będzie miała wiele funkcji (jak powiedział sam reżyser filmu, Dean DeBlois, "będzie to swoisty scyzoryk szwajcarski wśród protez"). Czkawka ma kilkanaście różnych rodzajów "stóp" schowanych w protezie. Jest ona połączeniem drewna i metalu. Stopy zmienia się obrotową częścią.

Ciekawostki

  • Czkawka nie jest jedynym wikingiem, który nosi protezę nogi, jednak z pewnością jest najmłodszym.
  • Dzięki tej nodze Czkawka i Szczerbatek jeszcze bardziej upodabniają się do siebie- obaj mają bowiem protezy (Czkawka - noga; Szczerbatek - ogon). Czkawka zwraca na to uwagę w filmie Jak wytresować smoka 2.
  • W Jeźdźcy smoków: Na końcu świata Czkawka posiadał kilka awaryjnych protez nogi. Wymieniał je w odcinku Zębiróg Wiernogłowy.

Inne Wiki

Losowa wiki