FANDOM

Snaptrapper transparent
Artykuł dotyczy gatunku z gier. Jeśli szukasz gatunku z książek, zobacz Kolczasty Grzebak.
Artykuł

Prickleboggle (brak polskiego tłumaczenia) - smukły i gibki gatunek smoka, przedstawiciela ostrej klasy. Jest odpowiednikiem gatunku z książek Cressidy Cowell i pojawia się jedynie w grach.

Wygląd

Prickleboggle to smoki, które mają dość duże wahania swoich rozmiarów - występują zarówno osobniki nie większe od Ognioglisty, jak i te wielkością dorównujące chociażby Kroplorwijowi. Głowa jest duża, z widocznym przodozgryzem oraz dwoma parami zakręconych rogów, przypominających te u gazeli. Szyja natomiast jest dosyć długa i tak samo smukła.

Ciało smoka jest dosyć szczupłe, zapewniając mu większe możliwości jeśli chodzi o lot. Prickleboggle posiada dwie pary kończyn, z czego przednie jest niezwykle krótkie w stosunku do tylnych. Skrzydła są rozłożyste i na tyle silne, by móc utrzymać gada w powietrzu, ogon natomiast kończy się charakterystycznymi, trzema błonami - jedną na górze i dwiema po bokach.

Zwierzę to zazwyczaj występuje w zielonych bądź mu podobnych odcieniach z brązowymi, losowo rozmieszczonymi na ciele plamkami w czerwonych obramowaniach.

Siedlisko i dieta

Według gry School of Dragons, Prickleboggle zdają się zamieszkiwać Mroczną Głębię, razem z Miażdżytłukami Kafarami. Zdaniem gry DreamWorks Dragons: Rise of Berk natomiast, gady te zamieszkują Nigdyłąkę.

Smoki z gatunku gustują w rybach, mięsie owiec oraz kurczaków.

Zachowanie i tresura

Prickleboggle to stworzenie z natury niezwykle troskliwe i opiekuńcze. Zazwyczaj są dosyć spokojne i wrażliwe, jednak, jak każdy smok, pod wpływem złości może okazać się niezwykle niebezpieczny i śmiercionośny. Dzięki swojej zdolności do uleczania innych gadów, te zazwyczaj stają się mu wdzięczne za ratunek, a w związku z tym i posłuszne. Potrafi on współpracować i żyć w pobliżu innych gatunków, dzielić to samo źródło pożywienia, a nawet siedlisko.

Choć nie jest znana jakakolwiek forma tresury Prickleboggle'a, to ze względu na swój niezwykle przyjazny charakter nie wydaje się być to trudne.

Moce i umiejętności

Ogień

Prickleboggle jest w stanie ziać błyszczącym, mglistym "ogniem", wyglądem niezwykle podobnym do mgły Marazmora. Przybiera zarówno postać ciągłego strumienia, jak i kuli wybuchającej po zderzeniu. Ów "ogień" może przybrać dwa kolory, w zależności od przeznaczenia - niebieski niszczy, fioletowy ulecza rany.

Uleczanie

Zarówno mgła, jaką wytwarza (o kolorze fioletowym), jak i ślina smoka wykazują się silnymi właściwościami leczniczymi. W obu przypadkach środki te leczą rany bądź inne zewnętrzne dolegliwości innych gadów, które to po uleczeniu stają się wierne i lojalne wobec swojego uzdrowiciela.

Słabości

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Etapy rozwoju

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły osobnik
  • Tytan

Jajo

Jajo Prickleboggla zostało pokazane w grze School of Dragons oraz DreamWorks Dragons: Rise of Berk. Ma ono owalny kształt i wielkość prawdopodobnie zbliżoną do innych smoczych jaj. Jego skorupa jest jasno-zielona. Jajo pokryte jest również brązowymi plamami o różnorakich kształtach.

Pisklę

Różni się ono od dorosłego smoka pod kilkoma względami. Pierwsza to, nieco mniej widoczna, różnica między ilością rogów na głowie - pisklę posiada tylko jedną parę. Młoda gadzina nie ma jeszcze również w pełni rozwiniętego wachlarza na grzbiecie, brak również tego na ogonie.

Tytan

Tytaniczny Prickleboggle ma odmienne barwy, jak to zwykle bywa przy tytanicznych smokach. Podczas gdy dorosły posiada względnie zielone barwy, to gad w ostatnim stopniu rozwoju ma bardziej brunatne i pomarańczowe odcienie łusek, przeplatające się z niebieskich i kremowym.

Znane Prickleboggle

W grach

School of Dragons

Smok został oficjalnie dodany 24 lipca 2015 roku. Jego jajo kosztuje 750 gemsów, a wykluwanie trwa 12h.

Rise of Berk

Ciekawostki

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Stoker class Czerwona ŚmierćEgg BiterFire TerrorFlame WhipperKoszmar PonocnikKoślawy MrukMoldruffleNocny KoszmarOgnioglistaPaszczogonSrebrny UpiórStraszliwiec StraszliwyTajfumerang
Boulder clas EruptodonGrapple GrounderGroncicleGronkielHotburpleKrzykozgonMiażdżytłuk KafarOstrykiełSzeptozgonSentinelShovelhelmThunderpede
Tracker class GruchotnikRockstomperSnifflehunchŚmiertnik ZębaczThunderclawWindgnasher
Sharp class Diabelski DerwiszDrzewokosGrim GnasherHackatooKroplorwijPrickleboggleShivertoothStingerStormcutterSzponiakSzybki SzpicThornridgeWindstrikerZbiczatrzasł
Mystery class BawoleńDramillionForeverwingGnatochrupGobsuckerJaskiniowy RabuśMarazmorSandbusterSidlarzSlithersongSlitherwingSweet DeathSword StealerŚmiercipieśńZaduśny ZdechZbrojoskrzydłyZębiróg ZamkogłowyZmiennoskrzydły
Strike class MroziczortNocna FuriaPotrójny CiosThreadtailWandersmokWoolly Howl
Krzyż Berk Crimson GoregutterDzienna FuriaDeathgripperHob GobblerMały CieńSilkspannerSkrzydłocieńWilkoskrzydłyNiezidentyfikowane gatunki smoków
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki