FANDOM

Poprzedni odcinek
Szok i zgroza
Powrót smoka Następny odcinek
Szpony i topory (część 1)
Artykuł
Powrót smoka (ang. A Time to Skrill) - dwudziesty czwarty odcinek trzeciego sezonu Jeźdźców smoków. Jego premiera w USA odbyła się 8 stycznia 2016 roku na platformie internetowej Netflix, zaś w Polsce 26 września 2016 roku na kanale Cartoon Network.

Opis

Podczas sztormu Wandersmok zostaje uwolniony z lodowca i szuka zemsty. Tymczasem w pobliżu przepływa statek łowców z Dagurem na pokładzie. Okazuje się, że plany Czkawki nie zawsze są rewelacyjne...

Fabuła

Sztorm uwalnia Wandersmoka z więzienia w górze lodowej. Smok, ogarnięty szałem, pustoszy Wyspę Łupieżców, a potem atakuje Berk. Niszczy dom Stoicka i Czkawki oraz bez kłopotów uziemia team A, który wyleciał walczyć z nim. Czkawka ze swoją drużyną, którzy badali Wyspę Łupieżców, przylatują i walczą ze smokiem, który strąca Szczerbatka, ale odlatuje w chmury.

Jeźdźcy domyślają się, że wandersmok jest wściekły przede wszystkim na Czkawkę i Szczerbatka za uwięzienie. Opracowują plan mający uwięzić go ponownie. Do jeźdźców dołącza ojciec Sączysmarka, który został trafiony piorunem i pragnie zemścić się na smoku.

Czkawka wywabia Wandersmoka z chmur i zwabia go z powrotem do lodowca, gdzie pozostali jeźdźcy przygotowali głęboką szczelinę, w której można uwięzić smoka. Wandersmok jednak nie daje złapać się w taką samą pułapkę po raz drugi, zamiast tego blokuje w tunelu Czkawkę i przystępuje do rozprawy z jeźdźcami, którzy mieli go uwięzić. Na szczęście, zdąża uziemić tylko Hakokła, zanim Czkawka się uwolnił. Czkawka na Szczerbatku odciągają smoka i próbują schronić się na Cmentarzysku Statków. Bliska celu Wandersmok trafia Szczerbatka w ogon i go niszczy. Czkawka na Cmentarzysku robi prowizoryczny ogon z bandery Łowców Smoków.

Czkawka postanawia podprowadzić Wandersmoka w kierunku Łowców Smoków, by zestrzelili go z nieba. Plan udaje się częściowo, Łowcy zestrzeliwują smoka, jednak Czkawce nie udaje się go przejąć i Wandersmok zostaje wyłowiony przez Łowców Smoków, na czele z Dagurem.

Czkawka przynosi na Smoczy Skraj niepomyślne wieści. Jeźdźcy decydują się odzyskać smoka. Okazuje się, że Dagur przewidział ich posunięcie i zastawił na jeźdźców pułapkę. Udaje im się udaremnić zamiary Łowców tylko dzięki temu, że Czkawka przy pomocy Szczerbatka uwalnia Wandersmoka, który atakuje Łowców. Smoka obezwładnia Sączyślin Jorgenson, trafiając go z łuku zatrutą strzałą Łowców.

Jeźdźcy zabierają Wandersmoka z zamiarem uwięzienia go w lodowcu. Czkawka jednak w ostatnim momencie decyduje się wypuścić smoka na wolność, argumentując że nie mogą go uwięzić za to, że ich uratował. Wdzięczny Wandersmok przestaje być wobec Jeźdźców agresywny i odlatuje.

Najważniejsze wydarzenia

  • Powraca Wandersmok Dagura, który chce się zemścić za uwięzienie go, ale finalnie zaprzyjaźnia się z jeźdźcami.

Postacie

Ludzie

Smoki

Zobacz też