FANDOM

Artykuł

Poprzedni odcinek
Szok i zgroza
Powrót smoka Następny odcinek
Szpony i topory (część 1)

Powrót smoka (ang. A Time to Skrill) - dwudziesty czwarty odcinek trzeciego sezonu Jeźdźców smoków. Jego premiera w USA odbyła się 8 stycznia 2016 roku na platformie internetowej Netflix, zaś w Polsce 26 września 2016 roku na kanale Cartoon Network.

Opis

Podczas sztormu Wandersmok zostaje uwolniony z lodowca i szuka zemsty. Tymczasem w pobliżu przepływa statek łowców z Dagurem na pokładzie. Okazuje się, że plany Czkawki nie zawsze są rewelacyjne...

Fabuła

Sztorm uwalnia Wandersmoka z więzienia w górze lodowej. Smok, ogarnięty szałem, pustoszy Wyspę Łupieżców, a potem atakuje Berk. Niszczy dom Stoicka i Czkawki oraz bez kłopotów uziemia team A, który wyleciał walczyć z nim. Czkawka ze swoją drużyną, którzy badali Wyspę Łupieżców, przylatują i walczą ze smokiem, który strąca Szczerbatka, ale odlatuje w chmury.

Jeźdźcy domyślają się, że wandersmok jest wściekły przede wszystkim na Czkawkę i Szczerbatka za uwięzienie. Opracowują plan mający uwięzić go ponownie. Do jeźdźców dołącza ojciec Sączysmarka, który został trafiony piorunem i pragnie zemścić się na smoku.

Czkawka wywabia Wandersmoka z chmur i zwabia go z powrotem do lodowca, gdzie pozostali jeźdźcy przygotowali głęboką szczelinę, w której można uwięzić smoka. Wandersmok jednak nie daje złapać się w taką samą pułapkę po raz drugi, zamiast tego blokuje w tunelu Czkawkę i przystępuje do rozprawy z jeźdźcami, którzy mieli go uwięzić. Na szczęście, zdąża uziemić tylko Hakokła, zanim Czkawka się uwolnił. Czkawka na Szczerbatku odciągają smoka i próbują schronić się na Cmentarzysku Statków. Bliska celu Wandersmok trafia Szczerbatka w ogon i go niszczy. Czkawka na Cmentarzysku robi prowizoryczny ogon z bandery Łowców Smoków.

Czkawka postanawia podprowadzić Wandersmoka w kierunku Łowców Smoków, by zestrzelili go z nieba. Plan udaje się częściowo, Łowcy zestrzeliwują smoka, jednak Czkawce nie udaje się go przejąć i Wandersmok zostaje wyłowiony przez Łowców Smoków, na czele z Dagurem.

Czkawka przynosi na Smoczy Skraj niepomyślne wieści. Jeźdźcy decydują się odzyskać smoka. Okazuje się, że Dagur przewidział ich posunięcie i zastawił na jeźdźców pułapkę. Udaje im się udaremnić zamiary Łowców tylko dzięki temu, że Czkawka przy pomocy Szczerbatka uwalnia Wandersmoka, który atakuje Łowców. Smoka obezwładnia Sączyślin Jorgenson, trafiając go z łuku zatrutą strzałą Łowców.

Jeźdźcy zabierają Wandersmoka z zamiarem uwięzienia go w lodowcu. Czkawka jednak w ostatnim momencie decyduje się wypuścić smoka na wolność, argumentując że nie mogą go uwięzić za to, że ich uratował. Wdzięczny Wandersmok przestaje być wobec Jeźdźców agresywny i odlatuje.
Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

  • Powraca Wandersmok Dagura, który chce się zemścić za uwięzienie go, ale finalnie zaprzyjaźnia się z jeźdźcami.

Postacie

Ludzie

Smoki

Scenariusz

Symbol Osobny artykuł: Powrót smoka (scenariusz)

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków
Seria 3: Wróg mojego wrogaPozory myląWódz może być tylko jedenWszystko zostaje w rodzinieOstatni smok na świecieSielskie wakacjeI co tu zrobić z HeatherąPotrójny ciosWiercipieśńMiędzy młotem a kowadłemGrunt to rodzinkaAukcja na miarę bohaterówObrońcy Skrzydła (część 1)
Seria 4: Obrońcy Skrzydła (część 2)Mieczyk, Szpadka i ToporekApetyt na głowęSączyfochRatując mistrzaStraszna cieśninaNiekończący się dzieńGorączka złotaWykluwanie wulkanówBliźninstynktNa ślepoOgniowa Burza (część 1)Ogniowa Burza (część 2)
Seria 5: Living on the EdgeSandbustedSomething Rotten on Berserker IslandSnotlout's AngelsA Matter of PerspectiveReturn of Thor BonecrusherDawn of DestructionThe Wings of War, Part 1The Wings of War, Part 2No Dragon Left BehindSnuffnutSearching for Oswald... and ChickenSins of the Past