FANDOM

Snaptrapper transparent
Artykuł dotyczy odcinka serialu. Jeśli szukasz gatunku smoka, zobacz Potrójny Cios.
Artykuł

Poprzedni odcinek
I co tu zrobić z Heatherą
Potrójny cios Następny odcinek
Wiercipieśń

Potrójny cios (ang. Stryke Out) - trzydziesty czwarty odcinek serialu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata.

Opis

Kiedy Czkawka i Szczerbatek zostają porwani przez Łowców, reszta przyjaciół rusza im na ratunek. Nie wiedzą jednak, że Szczerbatek zostanie wykorzystany do walk smoków na arenie, oraz że jego przeciwnikiem będzie jeden z najgroźniejszych smoków - Potrójny Cios.

Fabuła

Ryker odwiedza Smoczą Arenę oraz jej gospodarza, który mówi mu, iż interes nie przynosi już tak dużych dochodów, gdy publiczność areny nudzi to, jak często wygrywa jeden smok-czempion. Ryker mówi mężczyźnie, że ma znaleźć rozwiązanie oraz ucina mu przy tym część wynagrodzenia.

Czkawka oraz Sączysmark lecą swoimi smokami do jednej z baz Łowców smoków, by uwolnić pochwyconą przez nich grupę gadów. Ruszają w głąb jaskini, gdy do ich uszu dociera smoczy ryk, co uświadamia ich, że są blisko klatek. Starając się je uwolnić, Smark przypadkowo trąca dźwignię, która uruchamia pułapkę i więzi Czkawkę z jego smokiem w klatce, a gaz ulatniający się zaraz po tym sprawia, że obydwoje tracą przytomność. Na życzenie Haddocka, Sączysmark ucieka by zaalarmować pozostałych jeźdźców. Kiedy docierają na miejsce, chłopak, Nocna Furia oraz reszta smoków zniknęła. Znajdują jednak morskie ślimaki w pustych klatkach, które miały za zadanie zwabić zwierzęta do nich w celu łatwiejszego transportu. Heathera postanawia wykorzystać swoją wiedzę o portach Łowców na korzyść jeźdźców.

Tymczasem Czkawka i Szczerbatek odzyskują przytomność razem z kilkoma innymi smoka, zakuci w stalowe łańcuchy. Gospodarz areny mówi chłopakowi, że wykorzysta jego oraz smoka w dobrych celach, po czym pobudza publiczność wiadomością, iż następnego dnia naprzeciw siebie staną Zbiczatrzasł i Nocna Furia. Czkawka próbuje zdobyć zaufanie reszty smoków z areny, lecz są do niego wrogo nastawione, prawdopodobnie przez traktowanie gospodarza.

Smoczy Jeźdźcy lecą ze swoimi smokami do portu Łowców by dowiedzieć się, gdzie ich przyjaciel i jego towarzysz zostali zabrani. Pokonują przy tym szereg Smoczych Łowców, a Bliźniaki porywają jednego, by następnie go przesłuchać.

Chłopak próbuje oswoić uwięzionego na Arenie Gronkiela, lecz gospodarz udaremnia mu to, kiedy akurat Szczerbatek i Zbiczatrzasł zaczynają walkę. Na polecenie Czkawki, Furia pokonuje rywala poprzez uwięzienie go w klatce. Gospodarz wzywa posłańca, by przekazał wiadomość Rykerowi, iż ma rozwiązanie dla obu jego problemów. W nocy Czkawka próbuje opatrzyć rany Szczerbatka, które nabył podczas walki ze Zbiczatrzasłem, gdy gospodarz nagle wchodzi do pomieszczenia. Chłopak domaga się uwolnienia, lecz mężczyzna posiada inny plan, by zarobić więcej złota poprzez jeszcze jedną walkę - z Potrójnym Ciosem.

Bliźniaki przejmują wiadomość od Straszliwca, dzięki czemu jeźdźcy dowiadują się, że Czkawka wraz ze Szczerbatkiem przebywają na smoczej arenie. Przyjaciele mają zamiar infiltrować to miejsce, lecz Mieczyk i Szpadka twierdzą, iż ich szpiegowskie zdolności przydadzą się bardziej, choć mimo wszystko nie okazały się jeźdźcom zbyt pomocne.

Na arenie, Haddock pomaga pozostałym smokom się uwolnić, w tym Batożnikowi i Szczękościskowi. W tym samym czasie ludzie gospodarza areny przybywają wraz ze Zbiczastrzasłem, którego pokonał Szczerbatek poprzez zablokowanie jego ogona w ziemi. Przybywa również i Ryker.

Gdy zaczyna się walka, mężczyzna żądza od gospodarza doręczenia mu chłopaka i smoka oraz grozi, że zabije go, jeśli Szczerbatek zginie. Wtedy Astrid z Heatherą przybywają uwolnić Czkawkę, kiedy Nocna Furia na arenie zyskuje przewagę nad Potrójnym Ciosem i zamiast go wykończyć, postanawia oszczędzić. Smoczy jeźdźcy wraz z uwolnionymi przez chłopaka smokami zaczynają gonić Rykera, gospodarza jak i widownię. Wszystkie gady po chwili wracają na wolność, prócz Potrójnego Ciosa, który będąc przez tak długi czas na arenie, nie wie, co zrobić. Smok po chwili decyduje się na dołączenie do Czkawki i innych Jeźdźców na Końcu Świata po tym, jak Mieczyk nadaje mu imię Tajniak.

Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

  • Czkawka zostaje uwięziony na arenie Smoczych Łowców.
  • Jeźdźcy poznają nowy gatunek smoka - Potrójnego Ciosa.

Postacie

Ludzie

Smoki

Błędy

  • Podczas walki z Potrójnym Ciosem Szczerbatek nie posiada siodła i lotki. W następnej scenie natomiast ma założone wszystko co jest mu potrzebne do lotu.

Scenariusz

Symbol Osobny artykuł: Potrójny cios (scenariusz)

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków
Seria 3: Wróg mojego wrogaPozory myląWódz może być tylko jedenWszystko zostaje w rodzinieOstatni smok na świecieSielskie wakacjeI co tu zrobić z HeatherąPotrójny ciosWiercipieśńMiędzy młotem a kowadłemGrunt to rodzinkaAukcja na miarę bohaterówObrońcy Skrzydła (część 1)
Seria 4: Obrońcy Skrzydła (część 2)Mieczyk, Szpadka i ToporekApetyt na głowęSączyfochRatując mistrzaStraszna cieśninaNiekończący się dzieńGorączka złotaWykluwanie wulkanówBliźninstynktNa ślepoOgniowa Burza (część 1)Ogniowa Burza (część 2)
Seria 5: Living on the EdgeSandbustedSomething Rotten on Berserker IslandSnotlout's AngelsA Matter of PerspectiveReturn of Thor BonecrusherDawn of DestructionThe Wings of War, Part 1The Wings of War, Part 2No Dragon Left BehindSnuffnutSearching for Oswald... and ChickenSins of the Past