FANDOM

Dokiwyspaberk

port w wiosce Berk

Port (ang. Port) - jedno z miejsc w wiosce Berk. Stanowi ważne miejsce, gdyż jest punktem docelowym podróżnych oraz miejscem wypływania na ocean między innymi rybaków i wojowników. 

Wygląd

Port jest duży. Prowadzi do niego sieć długich, drewnianych pomostów, połączonych ze sobą. W porcie mieści się nawet do kilkunastu statków.

W nocy oświetlany jest przez kamiennego smoka, w którego paszczy znajduje się kamienna misa z płonącym węglem. Port jest także dobrze chroniony przed potencjalnymi najazdami. Na wysokiej skale stoi katapulta, która używana była głównie podczas ataków smoków i najazdów wrogich plemion.

Pojawienie się

Jak wytresować smoka

Port trzykrotnie odgrywa w filmie niezbyt ważną rolę. Po raz pierwszy pojawia się, gdy Stoick Ważki wraca ze swoimi wojownikami z nieudanej wyprawy do Smoczego Leża. Później, po odkryciu Szczerbatka,  Wandale znów odpływają swymi statkami, by ostatecznie odnaleźć gniazdo smoków i pozbyć się ich. Pod koniec filmu młodzi jeźdźcy latają na swych wierzchowcach między statkami w porcie.

Jeźdźcy smoków

Port wielokrotnie pojawia się w serialu, gdy Wandale organizują wyprawy bądź po prostu tam rozmawiają.

W odcinku Wiking do wynajęcia Pyskacz naprawiał w nim statek.

W odcinku Jak sobie wybrać smoka Stoick Ważki rozmawia w porcie ze swoim synem.

W odcinku Smoczy kwiat po raz pierwszy występuje Johann Kupczy, który przypływa na swej łodzi i zatrzymuje się w porcie Wandali. Ilekroć kupiec pojawia się w wiosce, jego statek cumuje właśnie tam.

Świt jeźdźców smoków

Przed wypłynięciem na wyprawę, mającą na celu przywiezienie lekkiego drewna (na łódź Haddocków, którą Stoick zamierzał wystawić w regatach), rozmawia on z Czkawką w porcie i ustanawia go na dni swojej nieobecności tymczasowym wodzem wyspy, polecając przy tym przygotowanie wspomnianych regat.

W grach

School of Dragons

Dokiwyspaberksod

Port pojawia się również w internetowej grze School of Dragons. Znajduje się w wiosce Berk i bardzo przypomina port z filmu.

Znajduje się w nim tylko jeden statek, za pomocą którego możemy szybko dostać się Szkoły. Wystarczy wejść na jego pokład.

Zobacz też