Fandom

Pochodnia

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij

Pochodnia.png

Pochodnia ze stajni dla smoków

Pochodnia (ang. Torch)- to często używany przez wikingów przedmiot, służący oświetleniu ciemnych pomieszczeń. Innym służącym oświetleniu obiektem jest palenisko, które można spotkać między innymi w Twierdzy.

Budowa

Istnieją trzy typy pochodni - jedne z nich są mocowane we wnętrzach pomieszczeń na stałe, zaś drugie stanowią kije z płonącym końcem, noszone w ręku przez człowieka. Oraz używane prawdopodobnie tylko wówczas smoczych ataków pochodnie nocne.

W dodatku specjalnym do filmu Jak wytresować smoka 2 omówiona została pochodnia, używana w stajniach dla smoków. Jest to zdobiona metalowa misa, podwieszana pod sufitem za pomocą łańcuchów. Misa ozdobiona jest motywami smoczych głów, a wewnątrz niej znajduje się paliwo dla płonącego ognia. Wcześniej używano śliny Śmiertnika Zębacza oraz Gruchotnika, jednak najdłużej płonącym ogniem okazał się ogień Koszmara Ponocnika, którego śliny używa Czkawka w swoim Piekle. Pochodnie nocne Składają się one z wielkiej wypełnionej drewnem metalowej misy zamocowanej na wysuwanym z ziemi palu.

Pojawienie się

Pochodnia pojawia się w filmie Jak wytresować smoka 2, a także w pochodnych grach, takich jak DreamWorks Dragons: Rise of Berk oraz School of Dragons. Pochodnie nocne pojawiają się w pierwszej części filmu, kilkakrotnie w serialu oraz w retrospekcji Valki.

Inne Wiki

Losowa wiki