Fandom

Płomień

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze32 Udostępnij

Artykuł
Dragon icon.png Płomień
Płomień.png
Podstawowe informacje
Imię Płomień
Gatunek Tajfumerang
Płeć samiec
Treser brak
Przyjaciele Czkawka, Jot i Wym, Szpadka, Mieczyk,Hroar
Status żyje
Lokalizacja nieznana
Rodzina
Matka nieznana matka
Rodzeństwo siostra
brat
Pozostałe informacje
Debiut Okrutna parka

O, zrobił nam maluch ładny płomień. No to może byśmy go tak nazwali? Płomień?

Stoick Ważki, Okrutna parka

Płomień (ang. Torch) — smok z gatunku Tajfumerang, pojawiający się po raz pierwszy w odcinku Okrutna parka.

Imię

Imię nadał mu Stoick. Wódz poprosił Szczerbatka, aby rozpalił ogień w palenisku, jednak zanim ten się do tego zabrał, zrobił to już młody Tajfumerang.

Wygląd

Płomień to mały, młody smok (aż do odcinka Zębiróg w ogniu). Swoim pomarańczowym ubarwieniem niebywale przypomina swoją matkę. Tajfumerang ma jasny brzuch, czerwone skrzydła oraz grzbiet, dużą głowę i długie rogi wyrastające po obu jej stronach. 

Charakter

Płomień młody.png

Młody Płomień

Płomień jest niezwykle ciekawskim i energicznym smokiem. Nie boi się większych i silniejszych od siebie, zjada kolację Szczerbatka i zabiera mu legowisko. Gdy ten wścieka się na niego, zamiast wdać się w walkę, nieustannie ucieka. Rywalizuje ze Szczerbatkiem o uwagę Czkawki. Nawet jako dorosły smok, Płomień wciąż pamiętał o dawnej urazie między nimi, pozwolił jednak Nocnej Furii zasiąść na swoim grzbiecie.

Płomień bardzo przywiązuje się do Czkawki i nie chce odstąpić go na krok. Jest pierwszym człowiekiem, którego smok poznał, jednak mimo to nie chciał wrócić nawet do własnej matki, cały czas trzymając się chłopca.

Płomień został ostatecznie wytresowany przez Mieczyka, którego na początku ich znajomości ugryzł w nos, jednak później spędzali wspólnie czas na zabawie. Chłopak, będąc w pułapce, poniekąd wytresował Płomienia, zbudował również pomiędzy nimi więź. 

Umiejętności

  • Inteligencja: smok bardzo łatwo i szybko się uczy. Rozumie wszystko, co się wokół niego dzieje.
  • Gesty: Płomień rozumie gesty czynione przez Czkawkę i innych jeźdźców. Doskonale nadaje się do komunikacji drogą niewerbalną, zrozumiał np. komendę, by zatrzymać ogień w lesie.
  • Siła: jako dorosły smok, Płomień jest niezwykle silny - jest w stanie przewieźć na swoim grzbiecie Czkawkę, Szczerbatka, Mieczyka i Szpadkę oraz Jota i Wyma. Podobnie, jego skrzydła miały moc wystarczającą, by powstrzymać, a nawet cofnąć rozprzestrzeniający się ogień. 
  • Szybkość: z użyciem charakterystycznej dla Tajfumerangów mocy samozapłonu, Płomień potrafi latać bardzo szybko, jednak bez niej staje się nieco niezdarny i powolny. 
  • Gracja: jako pisklę, Płomień zdawał się latać nieco chaotycznie i z trudem utrzymywać się w powietrzu, jednak jako dorosły smok potrafi latać z gracją. 
  • Zacisk szczęk: jeszcze jako pisklę Płomień boleśnie ugryzł Szczerbatka w ogon.
  • Lojalność: z początku bardzo przywiązał się do ludzi, później, jako dorosły smok, ratował ich przed niebezpieczeństwem.
  • Ogień: już jako pisklę potrafi latać z wykorzystaniem samozapłonu, jako dorosły smok potrafi również latać na tyle bezpiecznie, by móc przewozić pasażerów na swoim grzbiecie.
  • Broń i obrona: ostre szpony, zęby, rogi, głowę, ogon i skrzydła - wszystkiego potrafi użyć jako broni lub elementu obronnego.

Historia

Jeźdźcy smoków

Hiccup meets Torch.png

Czkawka spotyka Płomienia

Płomień pierwszy raz pojawia się w odcinku Okrutna parka. Został znaleziony przez Czkawkę i Szczerbatka w lesie. Nieśmiały i wystraszony, przeraził się Nocnej Furii i wskoczył Czkawce na ramiona. Chłopak wziął go ze sobą, aby się nim zaopiekować i opisać gatunek, którego nikt nie znał. 

Przez cały czas smoczek był uciążliwy dla Szczerbatka, któremu zjadł kolację, zajął łóżko i odwraca uwagę Czkawki. Przywiązuje się do wikingów, ku niezadowoleniu coraz bardziej zazdrosnego Szczerbatka.

Tymczasem w lesie szuka go jego matka, wraz z dwoma innymi pisklakami. Kiedy wyczuwa ludzki zapach, wpada we wściekłość i wywołuje pożar w lesie. Z obecności smoczycy zdawał sobie sprawę tylko Szczerbatek, który próbował poinformować o zagrożeniu Czkawkę, ten jednak go nie słuchał. W końcu zły, a jednocześnie zainteresowany Szczerbatek uciekł do lasu. 

Młodego Płomienia jeźdźcy opisują i poznają jego umiejętności. Smok już wówczas potrafił latać, chociaż był jeszcze młody. Pewnego dnia do akademii przylatują Mieczyk i Szpadka informując, że cały las jest w płomieniach. Czkawka spojrzał na młodego Tajfumeranga i postanowił sprawdzić, co się dzieje.

Na wypalonej przez matkę Płomienia polanie jeźdźcy zdają sobie sprawę, że smok jest pisklęciem, i zmuszeni są uciekać przed wściekłą matką. Płomień jednak bardzo przywiązał się do nowej rodziny i zamiast wrócić do mamy i rodzeństwa, podążał za Czkawką. Dopiero, gdy smoczyca uległa wypadkowi, Płomień zainteresował się nią i do niej wrócił. Pożegnał się z jeźdźcami i poleciał na grzbiecie matki do domu. 

Obrońcy Berk

W drugim sezonie Płomień pojawia się w odcinku Zębiróg w ogniu jako dorosły Tajfumerang. Napotyka złapanego w pułapkę Mieczyka i towarzyszy mu, póki nie przylatuje reszta jeźdźców. Chłopakowi udaje się oswoić i zaprzyjaźnić ze smokiem, mimo że rozpoznaje go dopiero Czkawka. Później okazuje się również, że Tajfumerang nie zapomniał o dawnej urazie do Szczerbatka.

Jws1134.png

Płomień żegna się z Mieczykiem

Płomień ratuje przyjaciół oraz wyspę Berk przed wielkim pożarem lasu dzięki swoim wielkim skrzydłom, których mocnymi machnięciami powstrzymał rozprzestrzenianie się ognia. Wtedy też Płomień zostaje w pełni oswojony. Smok odwozi przyjaciół i ich smoki do wioski po czym żegna się z nimi i odlatuje.

W grach

Rise of Berk

Torch

Torch-RoB.png

Torch-RoB.png

Torch Egg.png

Rob.png
Niektóre dane mogą zmieniać się wraz z aktualizacjami gry
Typ unikatowy legendarny
Poziom Szczerbatka dowolny
Dostępność specjalna okazja
Główne siedlisko zależy od promocji
Czas poszukiwania jaja zależy od promocji
Czas wyklucia 2 dni
Cena RoB-runa.png 2 750
Opis z gry
The first new breed discovered by the Dragon Academy team, Torch was trained as an adult by Tuffnut. No, Torch does not just blow things up.
Tłumaczenie
Pierwszy nowy gatunek odkryty przez ekipę Smoczej Akademii, Płomień jako dorosły osobnik został wyszkolony przez Mieczyka. Nie, Płomień nie wysadza rzeczy w powietrze.

 Ciekawostki

  • Wbrew ogólnie znanym informacjom o Tajfumerangu, że ujeżdżanie go jest niemożliwe, Płomień jest pierwszym smokiem ze swojego gatunku, który został oswojony do jazdy. 
  • Płomień dorósł po około roku od pierwszego spotkania z Czkawką i przyjaciółmi. 
  • Jest to pierwszy smok, którego poznaliśmy jako pisklę oraz jako dorosłego smoka. 
  • Jajo Płomienia można zdobyć w grze Rise of Berk.
  • Mimo tego, że w dzieciństwie miał lepsze relacje z Czkawką, trudniej było mu opuścić Mieczyka.

Zobacz też

Humans icon HICCUP.png
Dragon icon TOOTHLESS.png
Humans icon DRAGO.png
Humans icon GOTHI.png
Humans icon HEATHER.png
Scifim 2.png
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier

Inne Wiki

Losowa wiki