FANDOM

Artykuł

Oszołomostrach Valki (ang. Valka's Bewilderbeast) — bezimienny biały smok z gatunku Oszołomostrach, zaprzyjaźniony z Valką. Po raz pierwszy i jedyny pojawia się w filmie Jak wytresować smoka 2.

WyglądEdytuj

Smok w większości jest biały oraz - w przeciwieństwie do Oszołomostracha Drago - wyraźnie zadbany i czysty. Ma ogromne ciało, wsparte na czterech krępych, potężnych łapach, zaś z grzbietu odchodzi mu para trójkątnych skrzydeł. Ogromne rogi wyrastające po obu bokach paszczy, a także końcówki płatów kołnierza są na zakończeniach czarno-szare, oczy ma niebieskie (właściwie seledynowe), zaś dookoła nich ciągnie się czerwona obwódka.

ZdolnościEdytuj

  • Zianie lodem: jak inne smoki z tego gatunku, Oszołomostrach Valki potrafi zionąć lodowatym powietrzem, a cel jego ataku natychmiast pokrywa się słupami ostrego lodu albo szronem. Lód ten, wykorzystany ofensywnie, niszczy kompletnie wszystko na swojej drodze, pozostawiając spektakularne, lecz z drugiej strony niosące groźbę destrukcji wspomniane wcześniej słupy lodu. 
  • Kontrola nad smokami: ze względu na swoje rozmiary oraz czyny, wielki Oszołomostrach jest wodzem wszystkich smoków zamieszkujących Smocze Sanktuarium. Nawet Valka mu się kłania. Alfa jest w stanie przywołać do porządku lub wezwać do walki wszystkie smoki, prócz piskląt Szponiaków. Jednak w przeciwieństwie do Oszołomostracha Drago nie wydaje ryku, który zmuszałby bezwzględnie wszystkie smoki do posłuszeństwa. Nie wiadomo, czy smok nie posiada tej umiejętności, czy po prostu z niej nie korzysta.

Zachowanie Edytuj

Oszołomostrach Valki, tak jak większość osobników tego gatunku, jest raczej spokojny i neutralnie nastawiony do wszystkiego, co go otacza. Przez większość czasu, można spotkać go w Smoczym Sanktuarium, które sam stworzył. Leżąc w jego centrum, leniwie wręcz dogląda tego, co się wokół niego dzieje. Jego ogromne rozmiary nie pozwalają mu zbytnio na mobilność, co jest oczywiście uzasadnione.

W czasie gdy smoki, które w rzeczywistości kontroluje moc alfy zgłodnieją, Oszołomostrach zanurza się i płynie w miejsce, gdzie znajduje się wystarczająca ilość ryb. Gdy takowe znajdzie i liczna grupa smoków mu oddanych znajdzie się dokładnie nad nim, ten dzięki swoim rozmiarom wyrzuca z impetem różnego rodzaju ryby, które następnie są jedzone "w locie" przez smoki.

HistoriaEdytuj

Założenie SanktuariumEdytuj

Każdy Oszołomostrach, aby zostać przywódcą smoków, musi wykazać się walkami, czujnością oraz - co najważniejsze - chęcią ochrony smoków w gnieździe. Dlatego też ten Oszołomostrach swoim lodowatych oddechem zbudował ogromną lodową jaskinię, zwaną później Smoczym Sanktuarium, gdzie od dwudziestu lat życzliwie rządzi innymi smokami bez uprzedzeń i bez złości. Razem z nim pieczę nad smoczym stadem sprawuje także Valka.

Przez dwadzieścia lat Oszołomostrach pomagał Valce w ratowaniu dzikich smoków przed Drago Krwawdoniem i jego kłusownikami.

Jak wytresować smoka 2Edytuj

Oszołomostrach po raz pierwszy pojawia się po przybyciu do sanktuarium Czkawki. Valka przedstawia go jako bestię, której słuchają wszystkie smoki, oczywiście z wyjątkiem piskląt. Zdawszy sobie sprawę z obecności gości, Oszołomostrach budzi się, przepędza ciekawskie Szponiaki i spogląda prosto na Czkawkę, a onieśmielony Szczerbatek lęka się spojrzeć ogromnemu alfie w oczy.

Walka Oszołomostrachów Jak Wytrsować Smoka 2

Oszołomostrach Drago zabija Alfę

Kiedy Drago Krwawdoń atakuje Smocze Sanktuarium, Alfa staje do walki u boku Valki. Podejmuje starcie ze służącym szaleńcowi Oszołomostrachem, jednak zostaje przez wroga śmiertelnie dźgnięty kłami w brzuch. Alfa pada, pozostawiając osierocone smoki z sanktuarium.

RelacjeEdytuj

ValkaEdytuj

Znakomita treserka smoków darzy Oszołomostracha ogromnym szacunkiem. Kiedykolwiek go mija lub zwraca się do niego, oddaje mu pokłon. Poza tym ma z nim doskonały kontakt i rozumie jego zachowania.

CzkawkaEdytuj

Jak stwierdza Valka podczas pierwszego spotkania Czkawki i Oszołomostracha, smok polubił go. Sam Czkawka wydaje się zachwycony i przerażony ogromną bestią.

CiekawostkiEdytuj

  • Według Pierre'a-Olivera Vincenta, ten Oszołomostrach jest "czysty i piękny, tak jak niedźwiedź polarny".
  • Oszołomostrach zniszczył fort Ereta niedługo przed tym, jak Czkawka i Astrid po raz pierwszy spotkali mężczyznę.

Zobacz teżEdytuj

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier