Fandom

Oszołomostrach Valki

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze78 Udostępnij

Artykuł
Dragon icon.png Oszołomostrach Valki
Oszołomostrach Valki.png
Podstawowe informacje
Imię Nieznane
Gatunek Oszołomostrach
Płeć Samiec
Treser Valka
Przyjaciele Valka , Czkawka , Szczerbatek i Chmuroskok
Status Nie żyje
Lokalizacja Smocze Sanktuarium
Wygląd
Oczy niebieskie
Pozostałe informacje
Debiut Jak wytresować smoka 2

Oszołomostrach Valki (ang. Valka's Bewilderbeast) — bezimienny biały smok z gatunku Oszołomostrach, zaprzyjaźniony z Valką. Po raz pierwszy i jedyny pojawia się w filmie Jak wytresować smoka 2.

Wygląd

Smok w większości jest biały oraz - w przeciwieństwie do Oszołomostracha Drago - wyraźnie zadbany i czysty. Ma ogromne ciało, wsparte na czterech krępych, potężnych łapach, zaś z grzbietu odchodzi mu para trójkątnych skrzydeł. Ogromne rogi wyrastające po obu bokach paszczy, a także końcówki płatów kołnierza są na zakończeniach czarno-szare, oczy ma niebieskie (właściwie seledynowe), zaś dookoła nich ciągnie się czerwona obwódka.

Zdolności

  • Zianie lodem: jak inne smoki z tego gatunku, Oszołomostrach Valki potrafi zionąć lodowatym powietrzem, a cel jego ataku natychmiast pokrywa się słupami ostrego lodu albo szronem. Lód ten, wykorzystany ofensywnie, niszczy kompletnie wszystko na swojej drodze, pozostawiając spektakularne, lecz z drugiej strony niosące groźbę destrukcji wspomniane wcześniej słupy lodu. 
  • Kontrola nad smokami: ze względu na swoje rozmiary oraz czyny, wielki Oszołomostrach jest wodzem wszystkich smoków zamieszkujących Smocze Sanktuarium. Nawet Valka mu się kłania. Alfa jest w stanie przywołać do porządku lub wezwać do walki wszystkie smoki, prócz piskląt Szponiaków. Jednak w przeciwieństwie do Oszołomostracha Drago nie wydaje ryku, który zmuszałby bezwzględnie wszystkie smoki do posłuszeństwa. Nie wiadomo, czy smok nie posiada tej umiejętności, czy po prostu z niej nie korzysta.

Zachowanie

Oszołomostrach Valki, tak jak większość osobników tego gatunku, jest raczej spokojny i neutralnie nastawiony do wszystkiego, co go otacza. Przez większość czasu, można spotkać go w Smoczym Sanktuarium, które sam stworzył. Leżąc w jego centrum, leniwie wręcz dogląda tego, co się wokół niego dzieje. Jego ogromne rozmiary nie pozwalają mu zbytnio na mobilność, co jest oczywiście uzasadnione.

W czasie gdy smoki, które w rzeczywistości kontroluje mocą alfy zgłodnieją, Oszołomostrach zanurza się i płynie w miejsce, gdzie znajduje się wystarczająca ilość ryb. Gdy takowe znajdzie i liczna grupa smoków mu oddanych znajdzie się dokładnie nad nim, ten dzięki swoim rozmiarom wyrzuca z impetem różnego rodzaju ryby, które następnie są jedzone "w locie" przez smoki.

Historia

Założenie Sanktuarium

Każdy Oszołomostrach, aby zostać przywódcą smoków, musi wykazać się walkami, czujnością oraz - co najważniejsze - chęcią ochrony smoków w gnieździe. Dlatego też ten Oszołomostrach swoim lodowatych oddechem zbudował ogromną lodową jaskinię, zwaną później Smoczym Sanktuarium, gdzie od dwudziestu lat życzliwie rządzi innymi smokami bez uprzedzeń i bez złości. Razem z nim pieczę nad smoczym stadem sprawuje także Valka.

Przez dwadzieścia lat Oszołomostrach pomagał Valce w ratowaniu dzikich smoków przed Drago Krwawdoniem i jego kłusownikami.

Jak wytresować smoka 2

Oszołomostrach po raz pierwszy pojawia się po przybyciu do sanktuarium Czkawki. Valka przedstawia go jako bestię, której słuchają wszystkie smoki, oczywiście z wyjątkiem piskląt. Zdawszy sobie sprawę z obecności gości, Oszołomostrach budzi się, przepędza ciekawskie Szponiaki i spogląda prosto na Czkawkę, a onieśmielony Szczerbatek lęka się spojrzeć ogromnemu alfie w oczy.

Walka Oszołomostrachów Jak Wytrsować Smoka 2.png

Oszołomostrach Drago zabija Alfę

Kiedy Drago Krwawdoń atakuje Smocze Sanktuarium, Alfa staje do walki u boku Valki. Podejmuje starcie ze służącym szaleńcowi Oszołomostrachem, jednak zostaje przez wroga śmiertelnie dźgnięty kłami w brzuch. Alfa pada, pozostawiając osierocone smoki z sanktuarium.

Relacje

Valka

Znakomita treserka smoków darzy Oszołomostracha ogromnym szacunkiem. Kiedykolwiek go mija lub zwraca się do niego, oddaje mu pokłon. Poza tym ma z nim doskonały kontakt i rozumie jego zachowania.

Czkawka

Jak stwierdza Valka podczas pierwszego spotkania Czkawki i Oszołomostracha, smok polubił go. Sam Czkawka wydaje się zachwycony i przerażony ogromną bestią.

Ciekawostki

  • Według Pierre'a-Olivera Vincenta, ten Oszołomostrach jest "czysty i piękny, tak jak niedźwiedź polarny".
  • Oszołomostrach zniszczył fort Ereta niedługo przed tym, jak Czkawka i Astrid po raz pierwszy spotkali mężczyznę.

Zobacz też

Humans icon HICCUP.png
Dragon icon TOOTHLESS.png
Humans icon DRAGO.png
Humans icon GOTHI.png
Humans icon HEATHER.png
Scifim 2.png
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier

Inne Wiki

Losowa wiki