Fandom

Oszołomostrach Drago

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze131 Udostępnij

Artykuł
Dragon icon.png Oszołomostrach Drago
Oszołomostrach Drago.png
Podstawowe informacje
Tytuły Alfa (dawniej)
Gatunek Oszołomostrach
Płeć Samiec
Treser Drago Krwawdoń
Status Żyje
Wygląd
Oczy Czerwono - niebieskie z czarnymi obwódkami
Pozostałe informacje
Debiut Jak wytresować smoka 2

Oszołomostrach Drago (ang. Drago's Bewilderbeast) — smok z gatunku Oszołomostrach, pojawiający się w filmie Jak wytresować smoka 2. Został wychowany i sterroryzowany przez Drago Krwawdonia. Jest to jeden z dwóch dotychczas poznanych przedstawicieli swojego gatunku.

Wygląd

Jak każdy z tego gatunku, smok ten ma olbrzymie rozmiary. Jego skóra jest biało-szara z czerwonymi znaczeniami. Grzebień z tyłu głowy jest szary, z czarno-czerwonymi końcówkami. Oczy są niebiesko-czerwone z czarnymi obwódkami. Olbrzymie ciosy zakute są w wielkie, żelazne kajdany. Podczas walki ze Szczerbatkiem, smok stracił jeden z nich.

W porównaniu do Oszołomostracha Valki, stwór należący do Drago jest wyglądem mrocznym, złym i brutalnym smokiem, najprawdopodobniej poddanym okrutnej tyranii.

Zdolności

  • Zianie lodem: jak inne smoki z tego gatunku, Oszołomostrach Drago potrafi zionąć lodowatym powietrzem, a cel jego ataku natychmiast pokrywa się słupami ostrego lodu albo szronem. Lód ten, wykorzystany ofensywnie, niszczy kompletnie wszystko na swojej drodze, pozostawiając spektakularne, lecz z drugiej strony niosące groźbę destrukcji wspomniane wcześniej słupy lodu. 
  • Kontrola nad smokami: Oszłomostrach Drago wydaje ryk, który zmusza bezwzględnie wszystkie smoki do posłuszeństwa (w przeciwieństwie do Oszłomostracha Valki, który albo nie posiada tej umiejętności, albo po prostu z niej nie korzysta). Smok ten może panować nad wszystkimi gatunkami, prócz piskląt Szponiaków i Szczerbatka (który potrafi oprzeć się rozkazom alfy, dzięki przyjaźni z Czkawką).

Charakter

9949383.png

Lodowy oddech bestii

Posłuszny władzy Drago Krwawdonia, smok jest agresywny i okrutny. Walczy zarówno z ludźmi, jak również z innymi przedstawicielami smoczej rasy. Nie wiadomo jednak, czy smok rzeczywiście jest naturalnie zły, czy tylko poddany torturom i karom zamienił się w chodzącą, destrukcyjną bestię.

Podczas walki, smok ten znajduje się jakby w amoku, niszcząc dosłownie wszystko wokół siebie: niezależnie czy są to ludzie Drago, Stoicka czy smoki obu stron. Stąpając, niszczy katapulty należące do antagonisty filmu, a nawet pułapki, które miały służyć do łapania wrogich smoków.

Tak jak jego "biała" wersja, również potrafi zionąć destrukcyjnym chłodem, który, po zetknięciu z podłożem, natychmiastowo tworzy niszczycielskie słupy lodu potrafiące zniszczyć spore połacie terenu przed sobą.

Historia

Jakiś czas przed wydarzeniami z filmu, Oszołomostrach został znaleziony przez Drago Krwawdonia jako młody smok podczas jednego z pierwszych podbojów mężczyzny. Dorastał u jego boku i dołączył do jego armii, stając się niczym więcej niż bronią masowego rażenia, narzędziem i niewolnikiem dla złoczyńcy.

Podczas ataku na Smocze Sanktuarium, doszło do zaciętej bitwy pomiędzy jeźdźcami Berk i armią Drago. Gdy szala zwycięstwa przesunęła się diametralnie na stronę Stoicka i Czkawki, niefortunnie z wnętrza sanktuarium wyszedł Oszołomostrach Valki, chcący wesprzeć walczące po swojej stronie smoki. Niestety, na ten moment czekał właśnie Drago: po głośnym okrzyku z głębi wody wynurzył się jego Alfa. Natychmiast ruszył w stronę białego Oszołomostracha, rozpoczynając z nim pojedynek na śmierć i życie. Niefortunnie dla Valki, jej smok poległ w walce, przez co przegrali całą bitwę, gdyż tajemnicza hipnoza złej bestii opanowała umysły wszystkich sojuszniczych smoków - w tym nawet samego Szczerbatka.

Czkawka Drago Bewilderbeast.png

Oszołomostrach Drago pokonany przez Szczerbatka

Po zdobyciu posłuszeństwa wszystkich smoków Oszołomostrach ruszył w stronę Berk. Tam również udało mu się przywołać zamieszkujące wyspę zwierzęta. W pewnym momencie na grzbiecie Szponiaków przybywają jeźdźcy z Czkawką na czele. Chłopak, odzyskawszy Szczerbatka, podejmuje walkę z Oszołomostrachem. Bestia pokryła większość Berk lodem, jednak została ostrzelana ze wszystkich stron przez posłuszne Szczerbatkowi smoki. W wyniku potężnego strzału plazmą Szczerbatek odrąbał Oszołomostrachowi jeden cios, a pokonane zwierzę zanurkowało do oceanu, pociągając za sobą Drago.

Ciekawostki

  • Smok stracił jeden cios podczas walki ze Szczerbatkiem i Czkawką.
  • Widać że smok spoczywał pod wodą, a łańcuchy, w które były zakute jego ciosy, były również przytwierdzone do każdego ze statków Drago, dzięki czemu flota nie potrzebowała wioślarzy. Drago, uderzając w łańcuchy oraz krzycząc, porozumiewał się z bestią.
  • Drago udało się "wytresować" tego Oszołomostracha, dość skutecznie, gdyż bestia pozwala mu nawet wejść na głowę.
  • Drago i Oszołomostrach są bardzo podobni do siebie - oboje mają "dredy", zmarszczki, szeroki podbródek, ciemniejszą skórę, dobrze zbudowaną sylwetkę i wiele innych podobnych cech, nie tylko fizycznych, ale i charakteru.
  • Alfa Drago jest czwartą poznaną postacią, która ma "dredy" (pozostałe to Mieczyk Thorston, Drago KrwawdońOszołomostrach Valki).

Zobacz też

Humans icon HICCUP.png
Dragon icon TOOTHLESS.png
Humans icon DRAGO.png
Humans icon GOTHI.png
Humans icon HEATHER.png
Scifim 2.png
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier

Inne Wiki

Losowa wiki