FANDOM

Oswald Zgodnopyszny (ang. Oswald the Agreeable) — dawny wódz plemienia Berserków, ojciec Dagura Szalonego i Heathery. Zostaje wspomniany w odcinku Bliźniacze szaleństwa.

Opis

Jak wskazuje jego imię, Oswald był mądrym i szanowanym wodzem plemienia. Za jego rządów Berserków i Wandali łączył sojusz, zawarty głównie przeciwko Łupieżcom. Był ponoć także dobrym ojcem dla swojego syna Dagura, chociaż ten określał go mianem "staruszka", który nie zasługiwał na swoją posadę.

Nosił hełm z dwoma prostymi, ostrymi rogami przypominającymi kolce, gruby pas z małymi kolcami oraz klipsem z Wandersmokiem, dwie bransolety z maleńkimi kolcami i - w przeciwieństwie do reszty wikingów - krótkie i nie futrzane kozaki.

Historia

Oswald nigdy nie pojawił się w serialu ani filmie, jednak został wspomniany po raz pierwszy w odcinku Bliźniacze szaleństwa. Jak mówi Dagur, Oswald niespodziewanie przeszedł na emeryturę, w związku z czym nie był już wodzem klanu.

Jednak w odcinku Noc i wrzask Dagur zdradza Czkawce, że Oswald musiał zostać wyeliminowany. Czkawka oraz Śledzik zgodnie uznali, że Oswald po prostu nie żyje. To jest zresztą potwierdzona informacja, niezależnie od tego, czy Oswald został zabity, czy sam zmarł.

W trzecim sezonie, w odcinku Kto pod kim dołki kopie (część 2) Czkawka dowiaduje się od ojca, że w przeszłości Stoick podarował Oswaldowi róg jako prezent dla nowo narodzonej córki, którą okazuje się być Heathera.

W odcinku Grunt to rodzinka Dagur wyznaje siostrze, że Oswald nie zginął, tylko zniknął, a on przypisał sobie jego zabójstwo, żeby wydać się godnym bycia wodzem.

Zaś w odcinku Gorączka złota Dagur wyjawia swoje przypuszczenia, że jeśli ani on ani Heathera nie zabili swojego ojca, to może być bardzo prawdopodobne że Oswald został porwany przez łowców. Udaje mu się nakłonić ją do tego ,by po misji odzyskania złota zagarniętego przez łowców smoków przyłączyła się do poszukiwań ich ojca i odbudowania klanu Berserków.

Ciekawostki

  • Oswald przez całe swoje życie mlaskał.

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier