Fandom

Oswald Zgodnopyszny

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze16 Udostępnij

Humans ico.png Oswald Zgodnopyszny
Oswald.jpg
Szkic przedstawiający Oswalda Zgodnopysznego
Podstawowe informacje
Imię Oswald
Tytuły Zgodnopyszny
Płeć Mężczyzna
Smok Brak
Klan Berserkowie
Status Nieznany
Lokalizacja Nieznana
Wygląd
Oczy Szary
Włosy Ciemny siwy
Broń Topór
Rodzina
Dzieci Dagur Szalony, Heathera
Pozostałe informacje
Debiut Wspomniany w odcinku Bliźniacze szaleństwa

Oswald Zgodnopyszny (ang. Oswald the Agreeable) — dawny wódz plemienia Berserków, ojciec Dagura Szalonego i Heathery.

Opis

Jak wskazuje jego imię, Oswald był mądrym i szanowanym wodzem plemienia. Za jego rządów Berserków i Wandali łączył sojusz, zawarty głównie przeciwko Łupieżcom. Był ponoć także dobrym ojcem dla swojego syna Dagura, chociaż ten określał go mianem "staruszka", który nie zasługiwał na swoją posadę.

Nosił hełm z dwoma prostymi, ostrymi rogami przypominającymi kolce, gruby pas z małymi kolcami oraz klipsem z Wandersmokiem, dwie bransolety z maleńkimi kolcami i - w przeciwieństwie do reszty wikingów - krótkie i nie futrzane kozaki. 

Historia

Oswald nigdy nie pojawił się w serialu ani filmie, jednak został wspomniany po raz pierwszy w odcinku Bliźniacze szaleństwa. Jak mówi Dagur, Oswald niespodziewanie przeszedł na emeryturę, w związku z czym nie był już wodzem klanu.

Jednak w odcinku Noc i wrzask Dagur zdradza Czkawce, że Oswald musiał zostać wyeliminowany. Czkawka oraz Śledzik zgodnie uznali, że Oswald po prostu nie żyje. To jest zresztą potwierdzona informacja, niezależnie od tego, czy Oswald został zabity, czy sam zmarł.

W trzecim sezonie, w odcinku Kto pod kim dołki kopie (część 2) Czkawka dowiaduje się od ojca, że w przeszłości Stoick podarował Oswaldowi róg jako prezent dla nowo narodzonej córki, którą okazuje się być Heathera.

W odcinku Family on the Edge Dagur wyznaje siostrze, że Oswald nie zginął, tylko zniknął, a on przypisał sobie jego zabójstwo, żeby wydać się godnym bycia wodzem.

Ciekawostki

  • Oswald przez całe swoje życie mlaskał.

Inne Wiki

Losowa wiki