FANDOM

Artykuł

Ostrykieł (ang. Snafflefang) — gatunek smoka wprowadzony w filmie Jak wytresować smoka 2. Należy do kamiennej klasy

Wygląd

Zwierzę posiada dość dużą głowę, na której osadzone są raczej proporcjonalne oczy, róg między nozdrzami oraz charakterystyczne dla gatunku zakręcone kolce. Ma również mnóstwo małych i ostrych zębów, a szczęka ujawnia mało widoczny przodozgryz.

Ostrykieł ma zaokrąglony korpus, posiada również dwie pary odnóży: pierwsza jest bardzo mała, natomiast druga przeciwnie - ogromna. Ma rogi na pysku i na czole, a także rząd kolców biegnących wzdłuż grzbietu. Jego ogon przypomina maczugę z kolcami najeżoną różnorakimi kolcami. Ma również mnóstwo małych i ostrych zębów.

Smoki z tego gatunku są barwy jasnoniebieskiej, a na ciele ma wiele czerwonych plam, przez co przypomina krowę. Jego podbrzusze jest kremowe, a kolce są czerwone. Ma żółte oczy.

Zachowanie i tresura

Niewiele wiadomo na temat zachowania Ostrykła. Jest aktywny i wybredny, ma słabość do swojej ulubionych przekąsek: geod. Oswojony wydaje się również niezwykle łagodny w stostunku do innych smoków bądź ludzi.

Można go wytresować, lecz nie wiadomo, w jaki sposób. Valka zdobyła ich zaufanie, ratując jednego z osobników -  przed Drago.

Moce i umiejętności

Ogień

Nie wiadomo, jakim typem ognia zieje Ostrykieł, lecz potrafi rozpalić ogień w paszczy, aby posłużyć za pochodnię. Mimo wszystko ogień Ostrykła został pokazany między innymi w School of Dragons, gdzie są to, charakterystyczne dla klasy kamiennej, kule wybuchającej po zderzeniu lawy.

Siedlisko i dieta

Nie wiadomo, gdzie żyją Ostrykły. Niektóre z przedstawicieli tego gatunku zamieszkiwały Smocze Sanktuarium, natomiast później przeniosły się na Berk.

Jako przedstawiciel głazożernych smoków, Ostrykieł uwielba kamienie, a szczególnie gustuje w geodach, które są niezwykle twarde.

Słabości

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Jajo

Jajo Ostrykła zostało pokazane w grze School of Dragons oraz Rise of Berk. Ma ono owalny kształt i wielkość prawdopodobnie zbliżoną do innych smoczych jaj. Na jego zewnętrznej stronie znajduje się coś w rodzaju smoczych łusek. Skorupa jaja jest barwy morsko-zielonej. Pokryte jest ono również żółtymi plamkami o różnorakich kształtach. W dodatku na skorupie znajdują się niebieskie, krótkie, ostre kolce, które zapewne mają za zadanie odstraszać drapieżniki.

Pojawienie się

Jak wytresować smoka 2

Ostrykieł pojawia się po raz pierwszy w filmie Jak wytresować smoka 2. Kilka smoków z tego gatunku zamieszkuje Smocze Sanktuarium, razem z innymi ocalonymi przez Valkę smokami. Po pokonaniu Drago Ostrykły można zaobserwować również na Berk.

Znane Ostrykły

W grach

Rise of Berk

School of Dragons

Ostrykieł jest dostępny do kupienia i wytresowania w grze internetowej. Posiada animację wandersmoka.

Ten smok klasy kamiennej może wyglądać jak krowa i żuć pokarm jak pies ale jest to na pewno lojalny partner. Ich jasny i kolorowy ogień powstaje ze zjedzonych przez nich minerałów a ich ostre zęby są zdolne do skruszenia smacznych skał

Strona gry

Ciekawostki

  • Jego oryginalne imię to zlepek słów snaffle (z ang. zwędzić) oraz fang (z ang. kieł).
  • Początkowo określany był jako Snagglefang.
  • Budową przypomina nieco ceratozaura lub tyranozaura.
  • Jeden z Ostrykłów w sanktuarium Valki stracił nogę przez pułapkę Drago.
  • Według książki Guide to the Dragons smok należy do klasy ognistej.
  • Gryzie geody, czasem gryząc pozostawia odłamki kryształu.
  • W grze School of Dragons Ostrykieł należy do kamiennej klasy.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki