Fandom

Olbrzymi wrzeszczący węgorz

1533strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze7 Share

Olbrzymi wrzeszczący Węgorz1.png
Olbrzymi wrzeszczący węgorz (ang. Giant screaming eels) - jedna z poznanych odmian węgorzy.

Opis

Olbrzymie wrzeszczące węgorze, spośród pozostałych odmian węgorzy na pierwszy rzut oka różnią się rozmiarem, bowiem w przeciwieństwie do pozostałych gatunków, jak sama nazwa wskazuje są one ogromne. Ich ciało jest żółte lub jasnobrązowe, pokryte ciemnobrązowymi albo czarnymi pasami. Takie ubarwienie ma charakter ostrzegawczy przed potencjalnymi drapieżnikami. Mają stosunkowo małe, czarne oczy, osadzone blisko nosa, zaś w pysku znajdują się zastępy małych, aczkolwiek ostrych zębów.

Podobnie jak wszystkie węgorze, są długie i prawie pozbawione płetw. Poruszają się w wodzie dzięki falistym ruchom ciała i spłaszczonemu ogonowi. Potrafią również przemieszczać się po skałach wystających z wody, a także pokładach statków. Swą zdolnością do przemieszczania się po lądzie bardziej przypominają węże niż ryby, ich kolejną unikalną cechą jest umiejętność wyskakiwania z wody lub też innych powierzchni na bardzo duże wysokości i odległości. Cechuje je również wielka siła, nawet w niewielkiej grupie są wstanie zatopić statek.

Gatunek ten jest wyjątkowo agresywny, atakuje nawet smoki i inne zwierzęta, a także ludzi.

Siedlisko

Węgorze z tego gatunku zamieszkują słone zbiorniki wodne (morza i oceany) wyłącznie w okolicach Cmentarzyska Statków.

Pojawienie się

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Węgorze te pojawiają się w 3 sezonie serialu, w odcinku Smocze Oko pana tuczy (część 1). Jeźdźcy wyruszają na Cmentarzysko Statków by tam znaleźć i pojmać Dagura, który uciekł z więzienia. Przyjaciele rozdzielają się by przeszukać większą część terenu, niestety nie znajdują nawet najmniejszego śladu zbiega. Z tego powodu udają się na jeden z opuszczonych okrętów by się naradzić. Ich obrady zostają przerwane, bowiem statek zaczęły atakować Wrzeszczące węgorze, które wystraszyły wszystkie smoki (z wyjątkiem Szczerbatka, który sam nie może latać) i podjęły się próby zatopienia statku. Zwierzęta te jednak zostały odstraszone, przez co zaprzestały ataku.

Po raz kolejny widzimy je w odcinku Smocze Oko pana tuczy (część 2), gdzie ponownie atakują jeźdźców, jednak tak jak poprzednio zostają one przepędzone.

Widoczne są również w odcinku Komu Gustaw, komu, kiedy to Dagur rozkazuje swoim ludziom, rzucić węgorzom, Gustawa na pożarcie. Jednak chłopakowi udaje się wydostać z opresji mówiąc, iż ma dla niego przydatne informacje na temat Smoczego Oka, które wyjawi mu, gdy ten daruje mu życie.

School of Dragons

Węgorze przebywają w wodach Cmentarzyska Statków. Występują w kilku misjach. W jednej z nich węgorze chcą pożreć dwa jaja Zbiczatrzasła, ostatecznie, jednak tylko zatapiają statek, a jaja otrzymujemy w nagrodę.

W końcowych misjach Śmiercipieśń leci na Cmentarzysko Statków, gdzie więzi węgorze w swoim bursztynie, by móc później je zjeść.

Ciekawostki

  • Prawdopodobnie te węgorze nie należą do odrębnego gatunku. Ogromne rozmiary można wytłumaczyć tym, że są bezpłodne i z racji wieku. To uniemożliwia im tarło, po którym osobniki dorosłe umierają.

Galeria

Inne Wiki

Losowa wiki