Fandom

Okrutna parka

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze8 Udostępnij

Artykuł
Poprzedni odcinek
Folwark zwierzęcy
Okrutna parka Następny odcinek
W smokach nadzieja
Okrutna parka
The Terrible Twos
Okrutna parka.png
Premiera 20px-Flag_of_Poland.svg.png 4 kwietnia 2013
20px-Flag_of_the_United_States.svg.png 11 września 2012
Szczegóły
Sezon Jeźdźcy smoków
Numer odcinka 4
Ogólny nr odcinka 4

Okrutna parka (ang. The Terrible Twos) — tytuł czwartego odcinka serialu Jeźdźcy smoków. Jego premiera odbyła się 11 września 2012 roku w USA i 4 kwietnia 2013 roku w Polsce na kanale Cartoon Network.

Opis

Podczas leśnych lotów, Czkawka odkrywa małego smoka. Okazuje się, że nie ma o takim gatunku ani słowa w Księdze. Jeźdźcy odkrywają zadziwiające zdolności malucha. Chłopak podejmuje się opieki nad tym słodziakiem. Szczerbatek staje się nerwowy i nieposłuszny. Wkrótce Nocna Furia odkrywa przerażający sekret nieznajomego.

Streszczenie

Hiccup meets Torch.png

Czkawka spotyka smoka

Odcinek zaczyna się sceną lotu; Czkawka i reszta grupy lecą na swoich smokach przez las. Dzieciaki uczą się zaufania do swoich zwierzaków. Nagle Sztukamięs i Śledzik znikają z oczu drużyny. Czkawka zawraca i znajduje swojego przyjaciela, który utknął na drzewie. Z pomocą Szczerbatka udaje mu się go ściągnąć. Po chwili na ziemię spada Sztukamięs. Czkawka pyta Śledzika, dlaczego ten rozbił się, a on twierdzi, że został przestraszony przez "ognistą wiewiórkę". Czkawka nie wierzy mu, a załamany Śledzik odlatuje. Tuż przed opuszczeniem terenu, Czkawka i Szczerbatek znajdują "wiewiórkę", którą okazuje się być mały smok. Szczerbatek jest zaniepokojony, kiedy widzi małą istotę i stara się utrzymać Czkawkę z dala od małego. Czkawka, ignorując go, postanawia zabrać małego smoka z powrotem na Berk. Chłopak jest pewny, że to zupełnie nowy gatunek.

Na smoczej arenie podejrzenia Czkawki dotyczące nowego gatunku smoka zostaną potwierdzone. Chłopak postanawia zabrać go do domu i opiekować się nim. Kiedy malec zapala ognisko w domu, wyręczając Szczerbatka (przez co ten jest na niego zły), Stoick postanawia nazwać go Płomień. Młody smok ponownie prowokuje Nocną Furię, kradnąc i zjadając jego jedzenie i śpiąc w jego łóżku.

W nocy Szczerbatek słyszy głośne ryki z lasu i wymyka się z domu, od razu podejrzewając, że ma to coś wspólnego z Płomieniem: okazuje się, że Płomień to nie nowy, mały gatunek, tylko dziecko większego, groźniejszego smoka.

Następnego dnia, bardzo poważny Szczerbatek siedzi na straży Smoczej Akademii, ale nikt nie wie, dlaczego jest tak nieprzyjemny. Dzieciaki robią kilka testów na Płomieni i wkrótce odkrywają, że nie boi się węgorzy i może latać w bardzo nietypowy sposób, tworząc deszcz iskier, ale niestety wypala wszystko, co jest wokół niego, zostawiając wyraźny znak na ziemi. Śledzik postanawia nazwać nowy gatunek smoka Tajfumerang, ponieważ kręci się jak tajfun i wraca na miejsce, jak bumerang.

Tajfumerang w gniewie.png

Tajfumerang sieje spustoszenie w lesie

W nocy Szczerbatek siedzi na dachu, podczas gdy Czkawka spędza czas z Płomieniem. Gdy Nocna Furia ponownie słyszy ryk matki młodego Tajfumeranga, próbuje ostrzec Czkawkę. Przypadkowo niszczy jego ołówek, a następnie wdaje się w walkę z Płomieniem. Czkawka jest bardzo zaniepokojony swoim smokiem, gdy ten nagle wyskakuje przez okno i ucieka. Szczerbatek biegnie w głąb lasu i patrzy z przerażeniem, jak dzika smoczyca spala na śmierć dzika.

Następnego dnia Czkawka prosi Pyskacza o radę. Chłopiec jest przekonany, że Szczerbatek jest po prostu zazdrosny o Płomienia. Po chwili przylatuje Nocna Furia i próbuje zabrać młodego do matki, ale zostaje zatrzymany przez Czkawkę i Pyskacza, którzy myślą, że chce on zranić małego smoka. Czkawka postanawia wziąć Szczerbatka do zatoczki i pozostawić go tam, dopóki nie zacznie zachowywać się tak, jak dawniej. Szczerbatek desperacko stara się ostrzec swojego pana przed niebezpieczeństwem, ale bez powodzenia. Tej nocy Czkawka nie może zasnąć. Tymczasem sen Nocnej Furii przerywa wściekły ryk Tajfumeranga poszukującego swojego zaginionego dziecka.

Tajfumerang w pogoni.png

Czkawka i Szczerbatek uciekają przed smoczycą

Następnego dnia Czkawka czuje się źle bez Szczerbatka, a Astrid próbuje go pocieszyć. Po chwili przylatują Szpadka i Mieczyk, informując resztę grupy o tym, że ​​ogromny obszar lasu został kompletnie zniszczony. Czkawka i grupa lecą to zobaczyć i zauważają olbrzymi wypalony znak, charakterystyczny dla Płomienia. Wkrótce pojawia się matka smoczka. Czkawka zdaje sobie sprawę, że Szczerbatek próbował go chronić. Samica Tajfumeranga zaczyna gonić chłopaka, za którym biegnie jej syn. Czkawka dociera do zatoki, aby zabrać swojego smoka, z pomocą którego tymczasowo udaje się oszołomić smoczycę. Czkawka oddaje Płomienia matce, przez co ta przestaje szaleć, a cała smocza rodzina może żyć w spokoju.

Tej nocy Czkawka rozmawia ze Szczerbatkiem i przeprasza go za nieporozumienie. Odcinek kończy się wspólnym ich lotem.

Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Ludzie

Smoki

Scenariusz

Symbol.png Osobny artykuł: Okrutna parka (scenariusz)

Ciekawostki

  • Kiedy Sączysmark i Hakokieł pokazują Płomieniowi, jak się lata, pokazany jest fragment ich lotu z pierwszego odcinka serialu.
  • Kiedy Czkawka stawia Płomienia na ziemi i prosi, by wrócił do swojej mamy, Płomień zrywa się do lotu, nie podpalając się wcześniej.
  • W odcinku po raz pierwszy jest pokazany smok, który nie boi się węgorzy .

Błędy

  • Kiedy Czkawka i inni badają Płomienia, ich smoki znikają. Później, gdy Czkawka wyciąga węgorza, smoki pojawiają się. Po tym, jak Płomień zjadł, smoki ponownie znikają.
  • Gdy Płomień bawi się w hełmie Czkawki, w tajemniczy sposób znikają jego rogi. Normalnie uniemożliwiłyby one nałożenie hełmu na jego głowę.
  • Kiedy jeźdźcy wchodzą do lasu Szpadka przez chwilę nie ma hełmu.

Link do odcinka

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków

Inne Wiki

Losowa wiki