Fandom

Ojciec Stoicka

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze8 Udostępnij

Humans ico.png Ojciec Stoicka
Portrait of young Stoick and his father.png
portret mężczyzny
Podstawowe informacje
Imię nieznane
Płeć mężczyzna
Klan Wandale
Status nie żyje
Lokalizacja Berk
Wygląd
Włosy rudy
Rodzina
Dzieci Stoick Ważki
Inni nieznana żona

Valka (synowa) Czkawka (wnuk)

Ojciec Stoicka Ważkiego - nieznany z imienia mężczyzna z klanu Wandali, były wódz, a zarazem ojciec Stoicka Ważkiego. Mężczyzna od wielu lat już nie żyje.

Wygląd

Podobnie jak Stoick, dawny wódz był bardzo dobrze zbudowany i posiadał rudą bujną brodę oraz włosy tego samego koloru.

Także jego ubiór był bardzo zbliżony do ubioru Stoicka. Na plecach zarzuconą miał pelerynę z futra zwierzęcego. Nosił pas z klamrą, na której wyrzeźbiony był wizerunek smoka. Na głowie mężczyzna nosił hełm z długimi rogami, (prawdopodobnie jaczymi), tak samo jak później jego syn. Co ciekawe, nie posiadał lewej nogi (tak jak Czkawka), zamiast niej nosił drewnianą protezę, podobnie jak Pyskacz.

Charakter

Kiedy ja byłem chłopcem, ojciec kazał mi walić głową w ogromy głaz, no i waliłem, wiedziałem że to głupie, ale słuchałem ojca.

Stoick Ważki o swoim posłuszeństwie wobec ojca

Z powyższej wypowiedzi można wywnioskować, że był dość surowy, lecz starał się także uczynić syna twardym i gotowym do przejęcia po nim tytułu wodza. Musiał też być człowiekiem stanowczym, oraz darzonym wielkim szacunkiem, ponieważ uparty i skłonny do oporu syn, wykonywał bezwzględnie wszystkie jego polecenia.

Historia

Jak wytresować smoka

Pierwszy raz zostaje wspomniany w pierwszym filmie przez Stoicka, który mówi, że ojciec kazał mu walić głową w ogromny głaz, który z czasem pękł.

Jeźdźcy smoków

Mężczyzna drugi raz zostaje wspomniany w serialu, w odcinku Krótka historia pewnego portretu, gdzie widzimy także, jak wyglądał. Jest on przedstawiony na portrecie wraz ze swym synem. Obraz ów znajduje się wewnątrz Twierdzy.

Patrz, to jedyny obraz jaki mam z ojcem, wspaniały to był dzień [...] Ten też jest wspaniały.

Stoick Ważki o portrecie ze swym ojcem.

Kolejnym razem, gdy zostaje wspomniany w serialu, jest odcinek Wandersmok, po tym jak jeźdźcy wrócili do Szpadki, Mieczyka i Sączysmarka odpowiedzialnych za rozmrożenie bryły lodu, która więziła smoka.

Kiedy byłem mały, ojciec sadzał mnie wieczorami na kolanie i opowiadał, (...) o bandach berserków latających na smokach. Smokach co miotają błyskawicami i niszczą wszystko na swojej drodze.

—Stoik Ważki o wspomnieniu związanym z opowieściowymi wandersmokami.

Ciekawostki

  • Tak samo jak Czkawka nie posiadał lewej nogi.

Zobacz też

Humans icon HICCUP.png
Dragon icon TOOTHLESS.png
Humans icon DRAGO.png
Humans icon GOTHI.png
Humans icon HEATHER.png
Scifim 2.png
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier

Inne Wiki

Losowa wiki