Fandom

Ogon Szczerbatka

1533strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze14 Udostępnij

Rysunek.png

Czkawka odkrywa, że Szczerbatek stracił część ogona

Ogon Szczerbatka (ang. Toothless' Tail Fin) — proteza lewej części ogona Szczerbatka. Fragment ogona został wykonany przez Czkawkę i był wielokrotnie modyfikowany oraz ulepszany, nie tylko przez chłopca, ale również przez Pyskacza.

Materiał

Nieznany jest materiał, z którego Czkawka wykonał protezę ogona. Prawdopodobnie każda była wykonana z innego materiału. Tkanina ta musiała być gruba i wytrzymała. Była naciągana na grube, metalowe pręty, trzymające ją. Całość została umocowana na podłużnej listwie przymocowanej bezpośrednio do ogona skórzanymi pasami. 

Ostatni, znajdujący się najbliżej przodu drut ogona jest przymocowany za pomocą linki biegnącej przez całą długość ciała smoka do systemu sterowania, połączonego ze strzemionami w siodle. Poprzez poruszanie nogą linka napina się lub rozluźnia, powodując rozłożenie, złożenie ogona lub odpowiednie jego ułożenie.

Historia

Jak wytresować smoka

Pol-ogona.png

Brak połowy ogona

Na początku filmu Czkawka zestrzelił Nocną Furię latającą i siejącą strach nad wyspą Berk. Smok w wyniku upadku doznał urazu i stracił połowę swojego ogona. Z tego powodu nie mógł samodzielnie latać i został uwięziony w Kruczym Urwisku, z którego nie mógł się wydostać.

Pewnego dnia Czkawka zauważył, że smok ma problem. Zorientował się, że coś jest nie tak, sporządzając rysunek smoka, zobaczył, że jego ogon jest niesymetryczny. Po usłyszanej opowieści Pyskacza ("Smok, który nie może latać, to martwy smok") Chłopak postanowił mu pomóc, tworząc dla niego protezę ogona. 

Pierwszy ogon, jaki Czkawka stworzył dla zranionego smoka, został zrobiony prawdopodobnie ze zwierzęcej skóry. która została naciągnięta na metalowe druty. Za pomocą skórzanych pasów proteza została przymocowana do smoczego ogona. Podczas pierwszego wspólnego lotu chłopak sterował ogonem ręcznie i dzięki temu udało mu się opanować lot. 

Z tym ogonem Czkawka i Szczerbatek odbyli swój pierwszy wspólny lot, w czasie którego chłopak uczył się sterować ogonem w zależności od rodzaju i kierunku lotu. Do tego służyła mu ściągawka, na której miał rozrysowane wszystkie pozycje ogona oraz sposób ich sterowania. Jednak w czasie lotu ją zgubił, jednocześnie odkrywając, że zapamiętał jak sterować smokiem.

Latając z brązowym ogonem, przyjaciele odkryli także Smocze Leże i pokonali Czerwoną Śmierć, jednak pod wpływem ognia ogon został spalony.

Następnym ogonem był czerwony ogon wykonany przez Pyskacza w ramach wdzięczności za pokonanie ogromnej bestii. Ogon ten służył smokowi najdłużej i, mimo że dwukrotnie został zniszczony, został naprawiony.

Ogon ten został wykonany z czerwonego materiału, a na jego wierzchniej stronie znajduje się rysunek czaszki. Jest on prawdopodobnie sztywniejszy, trwalszy i wydajniejszy w porównaniu z pierwotną wersją.

Prezent Nocnej Furii

W krótkometrażówce Szczerbatek wciąż miał swój czerwony ogon. Jednak kiedy Czkawka zorientował się, że smok chciałby móc polatać samodzielnie, postanowił skonstruować mu ogon, dzięki któremu Szczerbatek mógłby latać sam. 

Udało mu się zbudować ogon z zastosowaniem kółeczek zębatych, który byłby połączony w drugą połową ogona i otwierałby się w tej samej pozycji. Ten ogon także był brązowy. Smok dzięki niemu uciekł z wyspy, jednak po kilku dniach wrócił. Szczerbatkowi bardzo podobał się ogon, ponieważ mógł latać samodzielnie, jednak ostatecznie wrócił do starego ogona, niszcząc prezent, gdyż brakowało mu towarzystwa swojego jeźdźca.

Jeźdźcy smoków

Ogon Szczerbatka zniszczony został kilkakrotnie - w odcinkach Kiedy uderza piorunSmarkaty smarkacz i Zębiróg w ogniu. Jednak po jakimś czasie smok miał swój ogon z powrotem, więc prawdopodobnie był on kilka razy konstruowany, z tym samym wzorem. 

Ponadto, w odcinku Smarkaty smarkacz Czkawka, kiedy wraz z Sączysmarkiem został uwięziony na Wyspie Łupieżców, zbudował nowy, tymczasowy ogon w kolorze żółtym, z dostępnych pod ręką materiałów. Nie był on jednak specjalnie funkcjonalny, ale jednak za jego pomocą, wikingowie skutecznie uciekli z wyspy.

Na końcu świata

W trzecim sezonie serialu, którego akcja rozgrywa się rok przed wydarzeniami z Jak wytresować smoka 2, Szczerbatek ma wciąż czerwony ogon z białą, jednoczęściową czaszką. Jednak w jednej ze scen widzimy, że na ścianie w domku Czkawki wiszą różnokolorowe ogony z różnymi zdobieniami, które Czkawka zbudował dla Szczerbatka. Były one używane kiedy podstawowy czerwony ogon ulegał zniszczeniu.

Gdy w odcinku A Time to Skrill piorun Wandersmoka niszczy czerwony ogon Szczerbatka, Czkawka konstruuje tymczasowy ogon z bandery Łowców Smoków na Cmentarzysku Statków, a potem używa ogona niebieskiego, ozdobionego czarnym wzorem (czaszką lub głową Szczerbatka) - jednego z ogonów wiszących na ścianie.

W odcinku Between a Rock and a Hard Place, Czkawka testuje różne rodzaje stworzonych przez siebie ogonów, między innymi lekki ogon do wysokich lotów czy do cichego skradania się do wroga. Okazuje się, że lekki ogon zmniejsza zwrotność smoka.

Jak wytresować smoka 2

W drugiej części filmu Szczerbatek ma nowy ogon - bardziej zaawansowany, z wieloma funkcjami. Jest on również czerwony, ma jednak nieco inny wzorek - taki sam jak na naramiennikach Czkawki. Nowy ogon pozwala smokowi zarówno na samodzielny, jak też wspomagany przez Czkawkę lot poprzez blokowanie go w określonej pozycji. Jednak smok nie może kontrolować jego pozycji bądź może tylko w ograniczonym zakresie, co powoduje że manewrowość Szczerbatka latającego samotnie jest ograniczona.

Ciekawostki

  • Dzięki temu ogonowi Czkawka i Szczerbatek jeszcze bardziej upodabniają się do siebie - mają bowiem protezy (Czkawka - noga; Szczerbatek - ogon), w dodatku po tej samej stronie (lewej).
  • W Na końcu świata widzimy przeróżne, kolorowe protezy lotek, jednak większość z nich nigdy nie została użyta.

Inne Wiki

Losowa wiki