Fandom

Ognisty miód

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij

Firecomb.png

Plastry ognistego miodu

Ognisty miód (ang. Firecomb)— żelowa substancja podobna do miodu, tylko znacznie gorętsza. Jest produkowana przez Ognioglisty robotnice w jaskini na wyspie Ognioglist.

Wygląd

Komórka ognistego miodu jest podłużna, ma długość kilkudziesięciu centymetrów. Ma prostokątne ścianki i całością przypomina bryłę geometryczną o podstawie będącej wielokątem foremnym. Podobnie jak Ognioglisty, ognisty miód wytwarza złocistą poświatę, która wyraźnie świeci w ciemnościach.

Opis

Ognisty miód jest produkowany przez Ognioglisty. Robotnice tworzą go w ogromnym ulu znajdującym się na wyspie Ognioglist. Jego powstawanie jest podobne do powstawania zwykłego miodu przez pszczoły, a cały zabieg jego tworzenia koordynuje Królowa Ognioglist.

Prawdopodobnie, tak jak w przypadku pszczół, w plastrach ognistego miodu przebywają młode, dojrzewające Ognioglisty, zanim wyjdą na świat.

Historia

Ognisty miód pojawia się w drugim sezonie, w odcinku pt. Gdzie zimują Ognioglisty. Został odkryty przez Czkawkę i Sączysmarka w jaskini na Wyspie Ognioglist. Sączysmark oderwał jeden z plastrów ognistego miodu w nadziei, że podanie go Hakokłowi pomoże mu w wyleczeniu się, jednak czujna matka atakuje ich i zaczyna gonić, by odzyskać plaster. Kiedy Sączysmark w końcu dociera do swojego smoka i podaje mu zdobycz, smok odmawia przyjęcia go i odrzuca z powrotem do królowej.

Inne Wiki

Losowa wiki