Fandom

Ognista klasa

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze29 Udostępnij

Stoker class.png

Ognista klasa (ang. Stoker Class) — jedna z kilku klasyfikacji smoków stworzonych przez Wandali.

Charakterystyka

Smoki z ognistej klasy charakteryzują się niezwykłą siłą ognia (każdy smok zieje płomieniami, choć mogą one mieć różną barwę oraz formę). Słyną również z wielkiej waleczności i odwagi. Niektóre smoki z tej klasy mają także zdolność samozapłonu lub rozgrzewania się i osiągania wysokich temperatur ciała.

Symbol

Symbolem tej klasy jest wizerunek Koszmara Ponocnika - widoczna jest jego głowa, szyja oraz charakterystyczne skrzydła. Z paszczy smoka wydobywa się strumień ognia, charakteryzujący tę klasę.

Znane smoki

Ciekawostki

  • Na symbolu ognistej klasy widnieje Koszmar Ponocnik.
  • W przeciwieństwie do większości pozostałych klas smoków, gatunki zaliczane do klasy ognistej od zawsze do niej należały, a ich klasyfikacja nie była zmieniana.
  • Smoki tej klasy są określane jako Ogniste.
  • Według informacji podawanych w serialu, każdy smok z tej klasy posiada zdolność samozapłonu, zaś pozbawiony jej staje się zupełnie bezbronny. Nie jest to prawda, bowiem nie dotyczy między innymi Straszliwca Straszliwego czy Czerwonej Śmierci.
  • Ostrykieł, według amerykańskiej książki Guide to the Dragons należy do klasy ognistej, jednak oficjalna klasyfikacja zalicza go do klasy kamiennej.

Inne Wiki

Losowa wiki