Fandom

Ognioglista

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze78 Udostępnij

Artykuł
Ognista klasa box.png Ognioglista
Ognioglista.png
Informacje podstawowe
Klasa Ognista klasa
Typ ognia łatwopalny żel
Tresura Nie wiadomo
Wygląd
Barwa Fluorescencyjny żółty
Główne cechy Świecące ciało, niewielki rozmiar, pięć par nóg
Rozpiętość skrzydeł 18 cm
Statystyki
Stats icon attack.png Atak 16
Stats icon speed.png Szybkość 12
Stats icon armor.png Obrona 15
Stats icon fire.png Moc ognia 30
Stats icon shot.png Liczba splunięć 0
Stats icon venom.png Trucizna 0
Stats icon jaw.png Zacisk szczęk 3
Stats icon stealth.png Spryt 5

Ognioglista (ang. Fireworm) — bardzo mały smok, przedstawiciel ognistej klasy, gorąca jak 1 000 słońc.

Wygląd

Ognioglisty to bardzo małe smoki, są o połowę mniejsze od Straszliwców Straszliwych. Posiadają pięć par nóg. Ich stosunkowo duże skrzydła pozwalają latać. Mają oczy pozbawione źrenic, które świecą w ciemności. Są one podobne do jaszczurek. Te smoki często przebywają w dużych grupach. To rzeczywiście sprawia, że są bardzo niebezpieczne.

Siedlisko

Gatunek ten zamieszkuje grupami jaskinie, głównie na Wyspie Ognioglist. Ognioglisty można spotkać także w dzikich lasach, nad którymi tworzą piękne, latające, świecące formacje.

Dieta

W odcinki Gdzie zimują Ognioglisty, gdy jeźdźcy znajdują Wyspę Ognioglist wchodzą do jaskini w której Ognioglisty siedzą na plastrach i jedzą ognisty miód. Z tą można wywnioskować, iż te smoki żywią się miodem.

Najprawdopodobniej ten gatunek żywi się rybami i nieznosi węgorzy, ale ta informacja nie jest potwierdzona.

Moce i umiejętności

Ognioglisty potrafią zapalić się, podobnie jak Koszmar Ponocnik, tylko z tą różnicą, że mocniej parzą. To pozwala im na skuteczną samoobronę przed schwytaniem lub zjedzeniem przez drapieżnika. Gdy się zapalają, ich ciało jasno świeci.

Ognioglisty produkują ognisty miód. Ma on takie samo znaczenie, co miód produkowany przez pszczoły - z niego smoczki budują komórki, w których składane są jaja, a następnie wychowywane młode Ognioglisty.

Słabości

Prawdopodobnie słabościami tego gatunku, podobnie jak w przypadku większości gatunków, są również:

  • bardzo małe rozmiary, czyniące je potencjalnym łupem dla niemal każdego innego gatunku smoka
  • brak umiejętności ziania ogniem

Symbol.png Osobny artykuł: Słabości smoków

Pojawienie się

Jeźdźcy smoków

Ogniorabal na dłoni Mieczyka.jpg

Mieczyk trzyma Ognioglistę

W odcinku Krótka historia pewnego portretu, podczas poszukiwania legendarnego skarbu, Czkawka, Astrid, Sączysmark, Śledzik, Mieczyk, Szpadka i ich smoki chcą znaleźć ten skarb i zostają uwięzieni w jaskini, w której żyją Ognioglisty. W poszukiwaniu drogi wyjścia znajdują tysiące tych smoków, zgromadzonych we wgłębieniu podłoża jaskini. Przyjaciele czują gwałtownie wzrastającą temperaturę otoczenia, a gdy Mieczyk bierze jedną z Ognioglist na dłoń, ta boleśnie go parzy.

Ognioglisty na krótko pojawiają się także w odcinku Dziwnobarwny klejnot, gdy Mieczyk chce skoczyć do dołu z Ognioglistami.

Obrońcy Berk

W odcinku Gdzie zimują Ognioglisty Hakokieł choruje, a jego skóra przestaje wytwarzać ogień. Przyjaciele chcą mu pomóc i odkrywają sposób na rozgrzanie go poprzez otoczenie smoka Ognioglistami.

Jeźdźcy wkrótce odkrywają, że Ognioglisty, przebywając blisko siebie nawzajem, osiągają wyższą temperaturę ciała. W tym celu poszukują dzikich Ognioglist i chowają je w lampionach, które - dzięki nagromadzeniu wielu smoczków - ma bardzo wysoką temperaturę. Tym samym sposobem poszukują wyspy, na której znajduje się główne siedlisko Ognioglist. Gdy lampion gwałtownie jaśnieje, jeźdźcy lądują na wyspie, która okazuje się być Wyspą Ognioglist. Gdy Sączysmark kradnie plaster ognistego miodu, z ukrycia wychodzi królowa, matka wszystkich Ognioglist zamieszkujących to miejsce. Przy okazji królowa ulecza smoka Sączysmarka, żądląc go swoim gorącym językiem.

Na końcu świata

Fireworms Race to the Edge.png

latające Ognioglisty

Ognioslity pojawiają się w odcinku Królestwo Ognioglist. Tysiące tych małych smoków migruje w poszukiwaniu nowej wyspy do zamieszkania i chce się osiedlić na Końcu Świata. Ponieważ równałoby się to spaleniem wszystkiego na wyspie do gruntu, jeźdźcy muszą znaleźć sposób by im to uniemożliwić. Ostatecznie udaje się wywabić Ognioglisty z wyspy przy pomocy Nocnych Koszmarów, które układają się w kształt Królowej Ognioglist.

Pojawiają się też w odcinku Crash Course gdzie Sączysmark i Hakokieł pomagają Królowej obronić gniazdo przed Cavern Crasherem.

Ciekawostki

  • W powieściach, imieniem Ognista Glista nazwano smoka Smarka Świńskiego Ryja.
  • W początkowych szkicach Ognioglista nie posiadała skrzydeł.
  • Kiedy Hakokieł jest chory i nie może wytwarzać ognia, przyjaciele poddają go "terapii", która polega na podpalaniu i ogrzewaniu jego ciała Ognioglistami. Jednak by przywrócić go do pełnego zdrowia potrzebowaliby dużej ilości Ognioglist.
  • Bork nazywał Ognioglisty pożeraczami ognia, ponieważ, jak sama nazwa mówi, żywią się one plastrami ognistego miodu.
  • Kilka Ognioglist będących blisko siebie, świecą mocniej niż pojedyncze osobniki.
  • Gdy Ognioglista zgaśnie ma barwę ciemnoczerwoną z żółtymi elementami i czarnym podbrzuszem.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Inne GobsuckerStingerNiezidentyfikowane gatunki smoków
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki

Inne Wiki

Losowa wiki