Fandom

Odkrycia chodzą parami

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze25 Udostępnij

Artykuł
Poprzedni odcinek
Kto pod kim dołki kopie (część 2)
Odkrycia chodzą parami Następny odcinek
Koszmarny koszmar
Odkrycia chodzą parami
The Next Big Sting
Hiccup fabulous.jpg
Premiera 20px-Flag_of_Poland.svg.png 1 marca 2016
20px-Flag_of_the_United_States.svg.png 26 czerwca 2015
Szczegóły
Sezon Jeźdźcy smoków: Na końcu świata
Numer odcinka 12
Ogólny nr odcinka 52

Odkrycia chodzą parami (ang. The Next Big Sting) - dwunasty odcinek trzeciego sezonu serialu Jeźdźcy smoków. Jego premiera w USA odbyła się 26 czerwca 2016 roku na platformie internetowej Netflix, zaś w Polsce 1 marca 2016 roku na kanale Cartoon Network.

Opis

Czkawka testuje skrzydła pozwalające mu samodzielnie latać. Podczas lotów odkrywa rannego Szybkiego Szpica i jeźdźcy postanawiają mu pomóc. Nie wiedzą jednak, że reszta stada czuwa...

Fabuła

Czkawka zbiera wszystkich smoczych jeźdźców na klifie aby zaprezentować im swój najnowszy wynalazek. Okazuje się nim sprzęt do latania ochrzczony mianem - Smocze Skrzydła Wersja Pierwsza, który nie spotyka się z entuzjazmem zebranych. Śledzik pyta lidera grupy po co im przyrząd do latania, skoro mają smoki, na co Czkawka zwraca mu uwagę jakie może mieć znaczenie gdyby np. rozdzielili się podczas lotu. Po kilku nieudanych próbach Czkawce udaje się wykonać w miarę poprawny lot do momentu zbliżenia się do ściany skalnej gdy uświadamia sobie brak sterowności swojego sprzętu. Przed zderzeniem ratuje go jednak Szczerbatek a po chwili dołączają do nich pozostali jeźdźcy.

Po krótkiej wymianie zdań przerwanej rykiem smoka wszyscy udają się w stronę źródła odgłosów, którym okazuje się ranny młody Szybki Szpic. Mimo usilnych starań Sączysmarka do pozostawienia smoka i powrocie do bazy Czkawka postanawia zabrać go ze sobą i opatrzyć jego rany. Tłumaczy Szpadce i Mieczykowi co mają zrobić aby mógł założyć szyny na złamaną łapę smoka, jednak bliźniaki zamiast przytrzymać ogon zaczynają drażnić smoka, który próbuje ich zaatakować. Po częściowym sparaliżowaniu Szpadki Szpic zostaje przytrzymany przez Śledzika, Mieczyka i Astrid a przyszły wódz montuje szynę i zabiera go na Koniec Świata .

Na miejscu Śledzik wraz ze Sztukamięs przeprowadzają "program rehabilitacyjny" dla tymczasowego lokatora. Czkawka wraz z Astrid zwracają uwagę na ich dobrą relację, co tłumaczą tym, że Szybkie Szpice jako smoki stadne tylko w stadzie się odnajdują. Czkawka rozważa pomysł wytrenowania Szpica do czasu aż pojawia się Sączysmark. Po raz kolejny zaczyna drażnić się ze smokiem, przez co zdenerwowany Szpic zaczyna siać panikę atakując wszystkich zebranych do momentu aż zostaje uwięziony w klatce.

Młody Jorgenson po raz kolejny zwraca uwagę jakie zagrożenie stanowi Szybki Szpic, jednak nie przekonuje do tego nikogo z pośród jeźdźców z wyjątkiem Szpadki, z którą układa plan pozbycia się potencjalnego zagrożenia. W tym czasie Śledzik zajmując się maluchem zdejmuje mu szyny i dokonuje istotnego odkrycia: ewolucja obdarzyła Szpice błoną pozwalającą biegać po wodzie. Biegnie by poinformować o tym Czkawkę, nie wiedząc że reszta stada wyruszyła właśnie na Koniec Świata.

Czkawka zwraca uwagę że pomysł z błoną mógłby zostać wykorzystany w jego wynalazku co budzi zdecydowany sprzeciw ze strony Astrid. Trójka jeźdźców ponadto orientuje się że Szpic zniknął domyślając się przy tym kto jest za to odpowiedzialny. Porwany Szpic budzi się podczas lotu na Hakokle i paraliżuje zarówno smoka jak i ponownie Szpadkę. Niedługo po tym dociera do nich reszta jeźdźców i ich smoków. Zaistniałą dyskusję przerywa dźwięk zwiastujący prawdziwe problemy, którym okazuje się stado Szpiców. Wywiązuje się walka jednak po chwili Sączysmark bierze małego Szpica i ucieka z nim by odciągnąć stado od reszty przyjaciół i ich smoków. Wpadając w zasadzkę młody Szpic niespodziewanie staje w obronie Smarka atakując resztę swojego stada. Przeganiając stado pozostaje jeszcze potyczka z ich liderem w trakcie, której Czkawka z pozytywnym efektem wykorzystuje Smocze Skrzydła Wersję Drugą. Pokonane stado odchodzi a w raz z nim ich mały kolega po którego przybyli.

Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Ludzie

Smoki

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków

Inne Wiki

Losowa wiki