Fandom

Obrońcy Skrzydła

1525stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze12 Share

Obrońcy Skrzydła
Obrońcy skrzydła.jpg
Informacje podstawowe
Symbol
złoty Eruptodon
Obecny wódz
Siedziba
Sojusznicy
Wrogowie

Obrońcy Skrzydła (ang. Defenders of the Wing; nieoficjalne polskie tłumaczenie) - działająca w ukryciu organizacja (być może również plemię) na czele z królową Malą, której głównym celem jest ratowanie smoków, przede wszystkim z rąk Łowców Smoków. Ich siedzibą jest wysepka Caldera Cay. Plemię debiutuje w odcinku Defenders of the Wing (część 1), co oznacza, że Jeźdźcy zetknęli się z nim po raz pierwszy w kilka lat (około 3-4) po zawarciu pokoju ze smokami.

Symbolem Obrońców skrzydła jest złoty wizerunek smoka (prawdopodobnie Eruptodona. Zauważyć go można między innymi na szacie królowej

Siedziba

Plemię żyje na wulkanicznej wyspie Caldera Cay, we wzniesionej przez siebie niewielkiej wiosce. Dzika, zalesiona część wyspy jest przez nich pilnie strzeżona - strażnicy Obrońców zakradają się i pojmują każdego intruza, który pojawi się na wyspie. Są przy tym niezauważalni i bezszelestni.

W wiosce Obrońców Skrzydła znajduje się wiele budynków, których przeznaczeniem jest pomoc smokom. Znajduje się tam między innymi klinika dla smoków, którą bardzo zainteresował się Śledzik. W wiosce znajduje się też wielki tron Mali oraz posąg Eruptodona. 

Działalność

Obrońcy Skrzydła działają dla dobra wszystkich smoków. Darzą je ogromnym szacunkiem, żyją z nimi w harmonii, a nawet czczą. Dysponują ogromną wiedzą na temat smoków ogólnie, lecz również na temat poszczególnych gatunków. Są w stanie tresować lub zapanować nad bardzo wieloma gatunkami smoków, nawet nad takimi, których nie udało się poskromić Jeźdźcom. W tym celu często używają owocu zwanego Sagefruit, który jest w stanie uspokoić nawet najbardziej agresywnego smoka. 

Eeuptodon's face.png

Posąg Eruptodona

Wierzą, że nad wyspą oraz ich bezpieczeństwem czuwa mieszkający w sercu wulkanu smok Eruptodon, zwany przez nich Wielkim Opiekunem, i to właśnie jego darzą największym szacunkiem. W wiosce wznosi się posąg smoka, który zgodnie z wierzeniami plemienia czuwa nad ich bezpieczeństwem oraz nad bezpieczeństwem wyspy. Przy wejściu do wulkanu znajduje się zdobiona, kamienna framuga, przed którą Obrońcy - przy każdej wizycie - pozostawiają podarunek bądź ofiarę dla smoka, najczęściej w postaci kwiatów bądź smakołyków.  

Hierarchia

Największą czcią wszyscy Obrońcy, wliczając w to samą królową, darzą żyjącego w wulkanie smoka Eruptodona

Królowa Mala.jpg

Królowa Mala (na tronie) i Throk (po lewej)

Królową Obrońców Skrzydła jest Mala. To ona ma prawo rozmawiania z przybyszami z zewnątrz, a także przeprowadzania procesów sądowych, przesłuchań, wydawania wyroków i ogólnych rozkazów, a także dokonywania egzekucji. Zasiada w swoim wielkim, kamiennym, bogato zdobionym tronie znajdującym się w sercu wioski. Wszyscy członkowie organizacji oddają jej pokłony zawsze, gdy pojawia się w pobliżu.

Innym ważnym członkiem Obrońców jest Throk, który ma prawo przemawiać do więźniów, a także zapowiada nadejście królowej. Zajmuje z pewnością ważne stanowisko, ponieważ staje po prawej stronie tronu Mali podczas przesłuchań, a także niemal wszędzie jej towarzyszy.

Mala oraz Throk są jedynymi Obrońcami, którzy nie maskują swoich twarzy. Wszyscy pozostali członkowie to najprawdopodobniej w większości kobiety, sądząc po ich twarzach, wszyscy wyglądają dość jednakowo i są zamaskowani. Noszą ciemne stroje, a także naramienniki oraz kaptury i maski zasłaniające im większą część twarzy, prócz oczu. To właśnie ci ludzie podejmują bezpośrednie działania bojowe. Skrywają się w lesie, gdzie pilnują spokoju na wyspie i unieszkodliwiają wszystkich intruzów, których następnie transportują do wioski. 

Historia

Historia postania oraz działalności Obrońców Skrzydła jest bliżej nieznana. Ponieważ przez cały okres swoich pokojowych akcji oraz eksploracji Jeźdźcy nigdy nie natknęli się na plemię, możliwe, iż ich działalność jest trzymana w największej tajemnicy.

W serialu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata, w odcinku Defenders of the Wing (część 1), poznajemy plemię po raz pierwszy. Jeźdźcy trafiają na wysepkę zaznaczoną na mapie Archipelagu, na której, jak podejrzewali, znajduje się coś, czego obawiają się lub czego pragną Łowcy Smoków. Wędrując po lesie, zostają schwytani przez niezauważalnych wojowników, by obudzić się w ich wiosce. Tam zostają otoczeni przez strażników i rozmawiają z królową Malą, która najpierw ich przesłuchuje, a potem rozkazuje udowodnić, że potrafią pokojowo tresować smoki. Mala postanawia im zaufać, jednak wkrótce odkrywa, że z wulkanu został uprowadzony czczony przez nich Eruptodon. Podejrzewa, że Łowcy zakradli się na wyspę, gdy Obrońcy pochłonięci byli przesłuchaniem Jeźdźców. W ten sposób Mala zwróciła się przeciw Czkawce i reszcie Jeźdźców i zagroziła im śmiercią. 

Inne Wiki

Losowa wiki