Fandom

Notatki Borka

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Jws492.png

notatki Borka Wielkiego

Notatki Borka to obszerny zbiór zapisków Borka Wielkiego, twórcy smoczego podręcznika. Pojawiają się tylko raz w serialu, w odcinku Jesteśmy rodziną (część 1).

Opis

Zapiski legendarnego wikinga przechowywane były w pilnie strzeżonej szkatułce, ukrytej w kuźni Pyskacza. Sporządzane były w notesach i większych księgach ze skórzaną oprawą, lecz znaczną ich część stanowiły notatki na osobnych kartkach i rulonach papieru. Wszystkie zapiski ułożone były w stos i związane sznurkiem.

Notatki zawierają całą wiedzę zgromadzoną przez lata przez Borka Wielkiego, podróżującego po świecie i odkrywającego mnóstwo gatunków smoków, ich zwyczajów, odmian, siedlisk i wiele innych. Znaleźć w nich można liczne rysunki smoków, niektóre bardziej, inne mniej wierne prawdziwemu wyglądowi danej bestii, a także ich jaja, charakterystyczne części ciała, elementy uzbrojenia i tym podobne. Niektóre notatki zawierały informacje na temat siedlisk smoków.

Historia

Przeszłość

Obserwując smoki, Bork Wielki zapisywał wszystkie swoje doświadczenia na kartkach bez większej staranności, ładu i składu. Dopiero później porządkował swoją wiedzę, wybierając najważniejsze informacje, układając je w sensowną całość i umieszczając opisy kolejnych gatunków w smoczym podręczniku. Jednak część notatek nie została uwzględniona (prawdopodobnie z powodu zbyt niekompletnych lub niejasnych opisów) i niektóre gatunki nie znalazły się w księdze.

Co ciekawe, notatki nie zostały wspomniane w krótkometrażówce Księga smoków, w całości poświęconej Borkowi Wielkiemu i jego działalności.

Jeźdźcy smoków

W przedostatnim odcinku pierwszego sezonu, zatytuowanym Jesteśmy rodziną (część 1).

Jws494.png

Stoick Ważki przekazuje notatki synowi

Podczas Tygodnia Borka wódz klanu Wandali uznał swojego syna Czkawkę za dostatecznie dojrzałego i dorosłego, by przejąć dziedzictwo plemienia. Powierzył mu, jako głównemu treserowi Smoczej Akademii, cały dobytek Borka Wielkiego w postaci notatek dotyczących wszystkich smoków kiedykolwiek spotkanych przez mężczyznę. 

Pyskacz Gbur rozpoczął więc poszukiwania skrzynki z ukrytymi notatkami. W pewnym momencie do jego kuźni wdarł się Pleśniak, współpracujący potajemnie z klanem Łupieżców. Gdy Pyskacz znalazł skrzynkę, Pleśniak odwrócił jego uwagę, po czym zakradł się do skrzynki i podłożył fałszywe notatki.

Gdy Czkawka otrzymuje dziedzictwo Wandali, jest niezwykle dumny i cały wieczór spędza w towarzystwie Szczerbatka, przeglądając notatki. Dowiaduje się wówczas o istnieniu gatunków, których Bork Wielki postanowił nie zawierać w smoczym podręczniku.

Jws497.png

Czkawka czytający notatki

W pewnym momencie dostrzega zagięty róg, który przykuwa jego uwagę, i natrafia na jedną kartkę poświęconą Nocnym Furiom. Znajduje się tam kilka rysunków, między innymi jaj smoka, lecz także informacja, iż przedstawiciele tego gatunku zamieszkują Wyspę Nocy. Podekscytowany jeździec już następnego dnia wybiera się na poszukiwania wyspy, nie wie jednak, iż notatki na temat Nocnych Furii były fikcją, zasadzką zorganizowaną przez Pleśniaka we współpracy z Łupieżcami

Inne Wiki

Losowa wiki