Fandom

Nocny Koszmar

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze66 Udostępnij

Artykuł
Ognista klasa box.png Nocny Koszmar
Nocny koszmar png.png
Informacje podstawowe
Klasa ognista klasa
Typ ognia wąski strumień ognia
Wygląd
Barwa niebiesko-biała (alfa)
czarna
Główne cechy małe rozmiary; życie stadne
Dragons silo NIGHTTERROR HICCUP.png
Ryk
Nocny koszmar ryk.ogg
Statystyki
Stats icon attack.png Atak 6
Stats icon speed.png Szybkość 6
Stats icon armor.png Obrona 4
Stats icon fire.png Moc ognia 10
Stats icon shot.png Liczba splunięć 5
Stats icon venom.png Trucizna 0
Stats icon jaw.png Zacisk szczęk 3
Stats icon stealth.png Spryt 14

Nocny Koszmar (ang. Night Terror) -przedstawiciel klasy ognistej, gatunek nocnego smoka, który pojawia się w trzecim sezonie Jeźdźców smoków

Wygląd

Smok ten osiąga niewielkie rozmiary domowego psa. Jego ciało jest lekko spłaszczone bocznie.

Istnieją dwie odmiany Nocnych Koszmarów: zwyczajne, żyjące w lasach, i albinoskie, zamieszkujące podziemia.

U zwyczajnych Nocnych Koszmarów barwa skóry jest ciemna, ma zielonkawy lub brązowawy odcień. Grzbiet ciała zdobią plamy. Alfa stada Nocnych Koszmarów ma jasną, prawie białą barwę ciała.

Albinoskie Nocne Koszmary mają żółtawą barwę ciała, wliczając w to i alfę, i resztę smoków w stadzie. 

Poza tym, Nocny Koszmar ma cztery łapy, pozwalające poruszać się po lądzie, oraz dość duże skrzydła, dzięki którym smok zwinnie lata. Na zgięciach skrzydeł wyrastają szpony - po dwa na każdym, jasne na końcówkach, ciemniejące w kierunku skrzydła. Wzdłuż grzbietu ciągnie się rząd krótkich, zagiętych szpikulców. Ogon jest gruby, dość krótki, spłaszczony bocznie, i ma faliste kolce.

Zęby smoka, przy zamkniętej paszczy, wystają na zewnątrz w dość specyficzny sposób - co drugi ząb sterczy do góry, a pozostałe - w dół. Znad nozdrzy wyrasta rozdwojony róg, czym przypomina Diabelskiego Derwisza. Z tyłu czaszki również wystają dwa rogi. Oczy, osadzone poniżej nosa, są średniej wielkości i pozwalają na dobre widzenie w nocy. Kształt pyska, dzięki rogowi nosowemu oraz kolcowy na dolnej szczęce, przypomina kilof.

Zachowanie

Night Terrors NF.png

Stado tworzy kształt Nocnej Furii

Pojedynczy smok jest dość niegroźny. Jednak smoki te żyją stadnie, dzięki czemu wspólnie chronią się przed wrogami i polują. Są to stworzenia nocne, tak więc ujrzeć je można głównie po zmroku. Ujawniają się, gdy usłyszą w pobliżu jakiś hałas.

Stado Nocnych Koszmarów jest ogromne, liczy kilka, lub nawet kilkadziesiąt tysięcy osobników. Zbijając się w gromadę, smoki te potrafią utworzyć nieruchomą formację, która może przyjmować kształt różnych smoków, np. Nocnej Furii. Najczęściej przyjmują postać olbrzymiego Nocnego Koszmara. Ma to na celu przede wszystkim odstraszenie przeciwnika.

Night Terror Gallery 33 wm.png

Smidvarg

Podobnie jak u innych stworzeń żyjących stadnie, każde stado tych smoków posiada swojego przywódcę - alfę o imieniu Smidvarg . Jest on trochę większy od pozostałych smoków w grupie i ma jasne ubarwienie ciała. Dowodzi całym stadem, latając na jego czele, i jest odpowiedzialny za dostrzeżenie wroga i utworzenie formacji, która go odstraszy.

Bez Alfy, smoki te, nawet w stadzie, stają się zupełnie bezsilne i bezbronne.

Albinoskie Nocne Koszmary żyją w podziemiu i nigdy stamtąd nie wychodzą. Nie są aż tak liczne, jak zwyczajna odmiana, nie formują też tak wielkich stad. Zachowują się też nieco inaczej od zwyczajnych Nocnych Koszmarów - również przywiązują się do ludzi, jednak jeśli osoba, którą polubią, zechce się oddalić, smoki stają się agresywne i siłą zmuszają tę osobę do pozostania z nimi. Wówczas konieczna jest walka bądź pomoc większych smoków.

Tresura

Smoki te są dość przyjazne i mogą być tresowane. Oswojone, są bardzo lojalne, a prócz tego sprawdzają się jako doskonali strażnicy oraz towarzysze.

Moce i umiejętności

Ogień

Każdy Nocny Koszmar potrafi ziać własnym, niewielkim strumieniem zwyczajnego ognia. Jednak gdy wszystkie smoki w stadzie połączą swoje strumienie, tworzą niezwykle potężną kulę ognia.

Życie stadne

Smoki te są niezwykle szybkimi i silnymi lotnikami. Zbijanie się w grupy pozwala im na skuteczną obronę przed przeciwnikiem. Dzięki temu stanowią doskonałą obronę Końca Świata

Etapy rozwoju

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły osobnik
  • Tytan

Jajo

Jajo smoka pojawia się tylko w grach. Według Rise of Berk, na owalny kształt i szarą barwę, a dodatkowo zdobi je falisty wyrostek otaczający skorupę. Według School of Dragons, jajo jest owalne i pozbawione dodatkowych zdobień.

Pisklę

Pisklę pojawia się tylko w grach. Niewiele różni się od dorosłego osobnika poza dużymi oczami oraz bardzo małymi skrzydełkami.

Tytan

Tytaniczna forma smoka pojawia się tylko w grach. Smok zmienia barwę na niebieskawą, a wszystkie kolce ulegają znacznemu wydłużeniu.

Siedlisko

Wiadomo, że przedstawiciele tego gatunku mieszkają na wyspie zwanej Koniec Świata. Zwyczajna odmiana, czyli ciemne Nocne Koszmary, żyją w lasach, gdzie w ciągu dnia śpią, zaś w nocy wylatują w powietrze. Pilnują one, by nie dostał się tam żaden wrogi intruz, w związku z czym są wykorzystywane jako strażnicy przez smoczych jeźdźców. Albinoska odmiana Koszmarów mieszka w podziemiach wyspy i nie znoszą światła słonecznego.

Słabości

  • Uzależnienie stada od alfy, bez którego są bezbronne i nieporadne. 
  • Albinosy nie znoszą światła słonecznego, dlatego cały czas ukrywają się w podziemiach. 

Symbol.png Osobny artykuł: Słabości smoków

Pojawienie się

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Mieczyk night terror.png

Mieczyk obserwuje stado Nocnych Koszmarów

Smoki zadebiutowały w odcinku Pod osłoną nocy, kiedy to Mieczyk, słysząc dziwne odgłosy dobiegające z głębi lasu, budzi się w środku nocy. Spotyka jednak tylko kurczaka. Gdy ma zamiar wrócić do obozowiska, nagle zza jego pleców wylatuje wielkie stado Koszmarów, a przestraszony Mieczyk, który bierze stado za jednego olbrzymiego smoka, biegnie czym prędzej poinformować Czkawkę i pozostałych jeźdźców o zaistniałym wydarzeniu. Po długich poszukiwaniach stada w końcu wszyscy przyjaciele przekonują się o tym, że Mieczyk miał rację. Poznają alfę stada, któremu nadają imię Smidvarg, i zaprzyjaźniają się z Koszmarami, które zostają strażnikami bazy stworzonej przez jeźdźców - Końca Świata.

W odcinku Komu Gustaw, komu Gustaw na swoim smoku Kiełohaku dla zabawy zgania i rozgania stado, czym bardzo męczy i denerwuje Smidvarga, który szuka pomocy u Czkawki.

W odcinku Królestwo Ognioglist Koszmary Nocne odegrały bardzo ważną rolę w deportowaniu Ognioglist na pobliską wyspę. Początkowo jeźdźcy chcieli schować je w jaskini, aby uchronić przed migracją podpalających wszystko małych smoków, jednak Koszmary Nocne same przejęły inicjatywę i utworzyły formację w kształcie królowej, aby podporządkować sobie Ognioglisty. Z pomocą jeźdźców udało się je skierować na pobliską, skalistą wyspę, gdzie nie powodowały już takich spustoszeń.

W odcinku Follow the Leader, Śledzik odkrywa w podziemiach Końca Świata stadko albinoskich Nocnych Koszmarów, które nigdy nie wychodzą na powierzchnię i boją się światła dziennego. Śledzik wybudował im zamykaną klapę, zasłaniającą otwór, przez które światło wpada do jaskini, i nauczył korzystać z niego smoki. 

Znane Nocne Koszmary

W grach

Rise of Berk

Night Terror

Night terror rise.png

Tytan terror rise.png

NightTerrorEgg.png

Rob.png
Niektóre dane mogą zmieniać się wraz z aktualizacjami gry
Typ pospolity
Poziom Szczerbatka 79
Dostępność aktualnie w przedsprzedaży, po jej zakończeniu dostępny od 79 poziomu Szczerbatka
Główne siedlisko Outpost Island
Czas poszukiwania jaja 1 dzień i 3 godziny
Czas wyklucia 5 dni
Cena RoB-runa.png 2 750
Opis z gry
These elusive Stoker Class Dragons can be a handful! But if properly trained, they remain loyal and exellent guard dragons!
Tłumaczenie
Te nieuchwytne smoki z klasy ognistej potrafią być nieposkromione! Jednak właściwie wytresowane, są lojalnymi i doskonałymi strażnikami!

School of Dragons

Nocny Koszmar

NT SoD Dorosły.png

NT SoD Młody.png

NT SoD Egg.png

Sod-gra.png
Cena Diamenty.png 750
Czas wyklucia 12h
Szybkość 8.1
Zwrotność 10.0
Góra-dół 9.0
Przyspieszenie 7.1
Siła ognia 5.4
Liczba splunięć 5

Ciekawostki

  • Śledzik próbował policzyć Koszmary Nocne, jednak uniemożliwiła mu to migracja Ogniglist. Doliczył się 676 osobników.
  • Istnieje odłam Koszmarów żyjący w jaskini. Wyglądają jak Smidvarg, są jednak dużo wrażliwsze na światło oraz dźwięk.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Inne GobsuckerStingerNiezidentyfikowane gatunki smoków
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki

Inne Wiki

Losowa wiki