Wikia

Nocna Furia

Komentarze506
842strony na
tej wiki

Przekierowano z Nocna furia

Artykuł
Przeklęty pomiot burzy plujący błyskawicami, które niosą śmierć. Pod żadnym pozorem nie atakować. Jedyna szansa to schować się i modlić, żeby cię nie znalazł.

Smoczy Podręcznik

Klasa uderzeniowa box.png Nocna Furia
DTV cg toothless 05-1st image.png
Informacje podstawowe
Klasa
Typ ognia
ładunki kumulacyjne acetylenu/tlenu (plazma)
Tresura
tak
Sposób tresury
zdobycie zaufania
Wygląd
Barwa
Czarno-granatowa
Główne cechy
duże skrzydła, płetwy na ogonie, płaska głowa
Wielkość
2.9 metra (wysokości)
ok. 8 metrów (długości)
SZCZER.png
Rozpiętość skrzydeł
14 metrów
Statystyki
Stats icon attack.png Atak
15
Stats icon speed.png Szybkość
20
Stats icon armor.png Obrona
18
Stats icon fire.png Moc ognia
14
Stats icon shot.png Liczba splunięć
6
Stats icon venom.png Trucizna
0
Stats icon jaw.png Zacisk szczęk
6
Stats icon stealth.png Spryt
18

Nocna Furia (ang. Night Fury) — jeden z najbardziej tajemniczych i niebezpiecznych gatunków smoków, przedstawiciel najpierw tajemniczej klasy, a obecnie uderzeniowej.

WyglądEdytuj

Nocna Furia to prawdziwa legenda i jeden z najsilniejszych smoków. Jest stosunkowo niewielki, ma za to potężną klatkę piersiową. Szyję ma krótką, głowę dość dużą i płaską. Dzięki dużym uszom, wyposażonymi w dodatkowe półokrągłe wypustki ma on doskonały słuch. Ma dwie pary skrzydeł. Jedną stanowią wielkie skrzydła służące do wzbijania się w powietrze, zaś druga służy do regulacji kierunku lotu, podobnie jak płaty umieszczone na końcu ogona. Owy smok posiada średniej wielkości łapy, które są niezbyt grube, aczkolwiek bardzo silne.

Smok posiada krótkie, ostre zęby, które chowają się w dziąsłach, gdy nie są potrzebne. Są one doskonale przystosowane do łowienia ryb. Na głowie umieszczone są liczne wyrostki, a największą ich parę stanowią uszy, wrażliwe dzięki dużej powierzchni. Duże, zielone oczy doskonale widzą zarówno w ciemności, jak i w świetle dnia. Smok może powiększać i zmiejszać swoje źrenice.

Zwierzę ma niezwykłą siłę, dzięki czemu potrafi wzbić się do lotu pionowo. W chmurach porusza się z niezwykłą gracją i prędkością. Dzięki tej sile może się znaleźć w powietrzu w kilka sekund.

Ciemność nocy doskonale maskuje barwę ciała Nocnej Furii, dzięki czemu jest widoczna tylko wówczas, gdy przesłania gwiazdy w czasie lotu (i oczywiście w ciągu dnia).

Smok ten potrafi przelecieć krótki dystans bez ogona, ale ma bardzo duże trudności, gdyż ogon jest jego "sterem", a zarazem dodatkową pomocą, dzięki której porusza się wręcz idealnie w czasie lotu. Równie zgrabnie i szybko jak w powietrzu porusza się na ziemi. 

Siedlisko i dietaEdytuj

Nieznane są warunki, w których żyją Nocne Furie, gdyż znana jest tylko jedna, mieszkająca z wikingami. Jednak Czkawka, przyjaciel Szczerbatka, w starych notatkach Borka Pechowca odkrywa mapę do Wyspy Nocy, rzekomego siedliska dzikich Nocnych Furii. Wraz ze swoim przyjacielem postanawiają to sprawdzić. Mapa okazała się pułapką zastawioną przez Albrechta.

Nocna Furia jest drapieżnikiem, jej głównym pożywieniem są ryby oraz owce. Zadowala się także roślinnością, taką jak trawa czy plastry miodu.

Zachowanie i tresuraEdytuj

Nocna Furia przez wieki była smokiem tajemniczym, niezbadanym, nigdy przez nikogo nie widzianym. O jej obecności świadczył tylko charakterystyczny świst, wydawany przez smoka tuż przed uderzeniem, oraz szybki, zwinny, smoczy cień poruszający się po niebie. Jest to pierwszy smok wytresowany przez człowieka. 

Smok ten jest niezwykle inteligentny i pomysłowy, najlepiej nadaje się na wierzchowca. Ma doskonałą koordynację z jeźdźcem. Jest najszybszym i jednym z najsilniejszych smoków.

Kiedy smok jest szczęśliwy, uszy ma podniesione, zaś gdy zły lub smutny, opuszcza je. Tymi zachowaniami przypomina kota. Cechuje go także wyjątkowa lojalność, co z kolei jest cechą typowo "psią". Ma też dość duże poczucie humoru i szybko się uczy.

Najważniejszym elementem tresury Nocnej Furii jest zdobycie jej zaufania. Ze względu na jej ostrożność i inteligencję jest to powolny proces, bowiem smok musi zyskać pewność co do intencji tresera oraz do tego, że przenigdy go nie skrzywdzi. Mimo starań Czkawki, jego częstych wizyt i mnóstwa spędzanego razem czasu, Szczerbatek pozwolił się dotknąć dopiero po kilku dniach i nawet wówczas jeszcze długo zajęło mu całkowite zaufanie chłopcu i zbudowanie z nim trwałej więzi.

Wytresowana Nocna Furia jest wspaniałym towarzyszem i niezawodnym przyjacielem, który swoimi zachowaniami, inteligencją i wrażliwością przypomina człowieka. Dzieli się swoimi emocjami z jeźdźcem i sam go pociesza. Wspólne loty, rozmowy (niewerbalne ze strony smoka), zabawy, ratowanie się z trudnych sytuacji i wspólne rozwiązywanie problemów to tylko część tego, co zapewnia zażyłość z jednym z najinteligentniejszych smoków.

WalkaEdytuj

Nocna Furia określana jest mianem doskonałego wojownika. Podczas ataku używają swojego potężnego strzału plazmą. W filmach oraz serialu poznajemy rozmaite typy ognia Nocnej Furii: może to być najpotężniejszy eksplodujący strzał, którego liczba splunięć wynosi 6 (chociaż w bardzo wielu sytuacjach Szczerbatek strzelał znacznie więcej razy), strumień zwykłego ognia służącego na przykład do podpalenia lub rozgrzania jakiegoś przedmiotu. Tego typu ognia używa najczęściej po to, żeby ogrzać swoje legowisko, zanim się na nim położy. Jeszcze innym typem ognia jest echolokacja, opisana poniżej. 

Nocna Furia jest bardzo silna i zwinna, co czyni ją niezwykle zaciekłym i niebezpiecznym przeciwnikiem. Szybko porusza się zarówno na lądzie, jak i w powietrzu, ma doskonałą manewrowość, dzięki czemu potrafi doskonale dezorientować przeciwnika oraz mu uciec. Mimo, że wiele gatunków przerasta Nocną Furię, dzięki swojej niebywałej sile potrafi pokonać nawet Koszmara Ponocnika czy Szeptozgona.

Moce i umiejętnościEdytuj

Nocna Furia atakuje błękitnymi pociskami plazmy. Potrafi to robić z dużych odległości i nigdy nie chybia. Ogień Nocnej Furii to półpłynna masa podpalana acetylenowo/tlenowym ogniem. Tylko pocisk wystrzelony z dalekiej odległości od celu wybucha błękitno - białymi płomieniami. Potrafi strzelać stylem "na bombę". Polega on na tym, że smok składa skrzydła i pikuje w dół do celu. Przed strzałem słychać tylko świst powietrza. Kiedy smok strzeli, szybko wzbija się w powietrze i znika z pola widzenia, by zaatakować następny cel.

Echolokacja

Nocna Furia jest na razie jedynym znanym gatunkiem posiadającym zdolność echolokacji. Polega ona na wysłaniu głośnego impulsu dźwiękowego przez smoka, który natrafiwszy na przeszkodę, odbija się i powraca do uszu smoka. Dzięki temu Nocna Furia może latać w całkowitej ciemności np. w jaskini i zawsze odnajdzie drogę. Echolokacja została tutaj przedstawiona tak samo jak u nietoperzy, które, wysyłając bardzo wysoki dźwięk, którego ludzie nie słyszą, potrafią znaleźć owady. Mimo że Nocna Furia doskonale widzi w ciemności, echolokacja jest niezbędna, by odnajdywać przeszkody, których nie widać gołym okiem (np. ściana za zakrętem lub dziura w suficie). Echolokacja nie służy rozświetleniu otoczenia, lecz lokalizowaniu przeszkód. Jest ona jedynie dźwiękiem, lecz w serialu pokazana jest jako świecąca obręcz lecąca w powietrzu.

W filmie Jak wytresować smoka 2 okazuje się, że płetwy biegnące po plecach Nocnej Furii mogą podzielić się na inny, nowy zestaw płetw, co czyni tego smoka bardziej aerodynamicznego i lepiej opanowuje ostre zakręty.

W filmie Jak wytresować smoka 2 pokazana jest kolejna zdolność Nocnej Furii. Kiedy smok ten wpadnie w furię, jego ciało zaczyna świecić na niebiesko. Dodatkowo pluje błękitną plazmą (znacznie potężniejszą niż zwykła plazma), która potrafi odrąbać potężny kieł Oszołomostrachowi.

SłabościEdytuj

Nocne Furie, jak również i inne smoki, są podatne na zapach smoczymiętki oraz boją się węgorzy. Uwielbiają, gdy podrapie się je pod szyją lub pobawi się z nimi światełkiem. Źle działa na nie niebieski oleander. Smok może być kontrolowany przez Oszołomostracha.

Inne opisyEdytuj

Najrzadszego i najinteligentniejszego ze wszystkich smoków wyróżnia ciemny kolor i przenikliwe żółte oczy. To smok o niewielkich rozmiarach, mocnej klatce piersiowej i krótkiej szyi. Ma największe skrzydła ze wszystkich smoków, więc może latać wyżej, szybciej i dłużej niż jakikolwiek inny smok. Niezwykły stosunek siły do wagi sprawia, że smok ten może wzbić się do lotu pionowo. Niestety, gracja, z jaką porusza się w chmurach, zmienia się w niezdarność na ziemi. Niekonwencjonalny płomień, którym zionie (półpłynna masa podpalana acetylenowo/tlenowym ogniem) zniszczy każdy cel. Jego popisowy numer to atak po zachodzie słońca z dużej wysokości - ze zwiniętymi skrzydłami pikuje w dół, w ostatniej chwili precyzyjnie trafia płomieniem w cel i znika bez śladu w ciemnościach. Jedynym ostrzeżeniem jest narastający dźwięk, który Furia wytwarza przy pikowaniu. Te ataki w stylu kamikadze, ciekawski i analityczny umysł sprawiają, że Nocna Furia jest nieprawdopodobnie skutecznym i destrukcyjnym przeciwnikiem. Jak dotąd nie udało się upolować ani jednej Nocnej Furii.

polska strona filmu

HistoriaEdytuj

Smok pojawia się w filmie podczas ataku smoków na Berk. Nie porywa żadnych zwierząt, lecz swoim ogniem niszczy drewniane konstrukcje i machiny do zabijania smoków. Czkawka, który nie chce siedzieć bezczynnie i chce upolować pierwszego smoka w swoim życiu, wymyka się niepostrzeżony na klif i strzela w stronę dużego, czarnego cienia krążącego nad morzem. Trafiony smok upada w oddali, w okolice Kruczego Urwiska. Postanawia odnaleźć i dobić smoka.

Kiedy jednak udaje mu się znaleźć zdobycz, chłopak nie ma serca zabić smoka i po długim wahaniu uwalnia go. Smok ucieka, jednak okazuje się, że stracił jedną płetwę z ogona i nie może odlecieć. Zostaje uwięziony w Kruczym Urwisku.

Czkawka kilkakrotnie odwiedza smoka i przez dłuższy okres czasu zdobywa jego zaufanie oraz zaczyna na nim latać. Zostało to umożliwione poprzez protezę ogona, którą zrobił chłopak.

Dzięki Nocnej Furii, Czkawka poznaje także zachowanie smoków, ich ulubione przekąski i rarytasy. Zdobytą wiedzą posługuje się na smoczym szkoleniu, budząc podejrzenia innych wikingów. Jego tajemnica w końcu zostaje odkryta przez Astrid, jednak chłopak prosi ją, by nikomu nie jej zdradziła. Podczas wspólnego lotu we trójkę wraz ze stadem innych smoków trafiają do Smoczego Leża, góry, w której żyje Czerwona Śmierć.

Podczas walki Czkawki z Koszmarem Ponocnikiem, Nocna Furia ratuje przyjaciela przed atakiem rozwścieczonego smoka i tym samym ich tajemnicę poznaje resztą wioski. Czkawka kłóci się ze swoim ojcem, zaś smok zostaje pojmany. Za jego pomocą armia wikingów miała odnaleźć Smocze Leże i wypędzić żyjące tam smoki. Okazuje się jednak, że w ogromnej górze żyje gigantyczny smok, którego nie sposób pokonać.

Wielki smok, sprowokowany atakiem uwolnionej już Nocnej Furii, zaczyna gonić smoka oraz Czkawkę. Podczas walki Czerwona Śmierć zostaje zgładzona, jednak smok traci protezę ogona, zaś Czkawka - jedną nogę.

Od tamtej pory Nocna Furia żyje z wikingami w Berk.

Nocna Furia towarzyszy Czkawce i przyjaciołom podczas odkrywania nowych gatunków smoków, rozwiązywania problemów mieszkańców wioski w serialu Jeźdźcy smoków. Kilkakrotnie zostaje uwięziony za sprawą wikinga o imieniu Pleśniak, który za wszelką cenę chce pozbyć się smoków z wyspy.

Znane Nocne FurieEdytuj

  • Szczerbatek (z wypowiedzi Valki wynika, że jest on prawdopodobnie ostatnim przedstawicielem swojego gatunku).

W grachEdytuj

Gra Dreamworks Dragons: Wild SkiesEdytuj

W grze, Nocna Furia (a konkretnie Szczerbatek) jest piątym w kolejności smokiem do wytresowania. Jego kryjówka znajduje się w miejscu znanym jako Mglista Góra. Je ryby.

Gra School of DragonsEdytuj

Zostajemy wprowadzeni do gry, wlatując do szkoły na grzbiecie Szczerbatka. Za każdym razem widujemy go u boku Czkawki. Odwiedzając Klub Lotniczy możemy trenować na Nocnej Furii. W grze pojawiają się również wycinki z filmu, z informacjami odnośnie tego smoka. Po obejrzeniu takiego krótkiego filmiku musimy poprawnie odpowiedzieć na zadane pytania. Wykupując tzw. Złote Członkostwo, możemy stać się właścicielem Nocnej Furii.

Ciekawostki Edytuj

  • Pomimo, że został poznany tylko jeden osobnik tego gatunku i niewiele wiadomo o zwyczajach tych zwierząt, w Smoczym Podręczniku Nocna Furia nie jest już zaliczana do tajemniczej klasy.
  • Dźwięk, wytwarzany przez Nocną Furię, jest połączeniem odgłosów wydawanych przez zwierzęta takie jak słonie, koty, tygrysy oraz konie.
  • Skóra smoka zaś stanowi "mieszankę" pokrycia ciała nietoperza i jaszczurki. Sposobem poruszania się, kolorem i wyglądem oczu ma przypominać panterę.
  • Szczerbatek jest jedyną Nocną Furią żyjącą na wyspie Berk. Możliwe jest, że smoków tych istnieje więcej, jednak do tej pory nie zostały jeszcze odkryte.
  • Kiedy smok zieje strumieniem ognia, jest on biało - błękitny. Niebieską barwę ma jednak tylko eksplodujący pocisk.
  • Niekiedy, źrenice tego smoka momentalnie się wysmuklają. Prawdopodobnie dzieje się to wtedy, kiedy smok jest rozemocjonowany, zdenerwowany lub przestraszony.
  • Ślina Nocnej Furii ma podobno lecznicze zastosowania i nie spiera się z ubrań.
  • Nocna Furia jest bardzo inteligentna i sprytna, ale łatwo się rozprasza.
  • Valka mówi Czkawce w "Jak wytresować smoka 2", że Szczerbatek jest prawdopodobnie ostatnim przedstawicielem swojego gatunku.
  • Nocna Furia jest bardzo przekonującym smokiem o silnej woli, a także głębokiej więzi, która łączy go z jeźdźcem. Zdolność ta pozwoliła jej oprzeć się sile perswazji Oszołomostracha Drago, a nawet samej stać się nowym alfą i skłonić wszystkie smoki do współpracy.

Zobacz teżEdytuj

Gatunki smoków
[[Plik:{{{Grafika1}}}|100x150px]]

Z książek: Bezmózgi Pozbawiacz NógBłyskokiełBiały SmokCuchniakCzaszkowiecCzerwony Gorący SwądorobalDiabelski DerwiszDmuchacz ZębaczDonosicielDusicielEksterminatorElektrobalElektrokleikGelfinGłębodechGniewostrzałHorrorIgielnikJadowity StrzelecJęzokrętaczJęzoraptorKlątwokiełKłapouchy OpiekunKoszmar PonocnikLewiathorganŁamignatMoczarnik TygrysiMorderczy SmokMorskosmokus Gigantikus MaksimusMózgozbieraczNadder ZabójczyNanosmokNastrojosmokNawijaczNiuchaczObdzieraczOgniodechOgnisty SmokOgrodowiec PospolityOsesek DzieńdoberekOspiakOstroskrzydłyOśmionogi RozpruwaczPodstępny SmokPolarny WążPonurakPrująca StrzałaReptorRozrywaczSmok KukułkaSmok PrzestworzySrebrny UpiórStraszakStudechSzablozębny Smok JeździeckiŚlizgojastrząbŚwiecący RobalTłuszczoskrzydłyToksyczny CieńTrujący BzdurobakWampirekWampirzy SzpiegWędrowiecWielki PszczołojadWieprzakWilkokiełWiertłosmokWiewiórowąż KrótkoskrzydłyWodny SmokZwykły BrunatnyŻarłokŻmijak Jadowitek
Z filmów: CloudcutterCzerwona ŚmierćDrzewokosFogcutterGnatochrupGrapple GrounderGromogrzmotGronkielHotburpleKoszmar PonocnikKoślawy MrukKroplorwijKrzykozgonMarazmorNocna FuriaOgnioglista (królowa) • OstrykiełOszołomostrachRumblehornSeashockerSidlarzStormcutterStraszliwiec StraszliwySzeptozgonSzponiakSzybki SzpicŚmiertnik ZębaczTajfumerangWandersmokWindgnasherWrzeniecZaduśny ZdechZębiróg ZamkogłowyZmiennoskrzydłyNieznane smoki z JWS 2

[[Plik:{{{Grafika2}}}|100x150px]]

Postaci i smoki w School of Dragons
[[Plik:{{{Grafika1}}}|100x150px]]

Dragon Trainers (Smoczy Trenerzy): Hiccup (Czkawka)AstridSnodlout (Sączysmark)Fishlegs (Śledzik)Ruffnutt (Mieczyk)Tuffnutt (Szpadka)
Viking Leaders (Liderzy Wikingów): Gobber (Pyskacz)Stoick the Vast (Stoik Ważki)HeatherAlchemistPhlegmaBotanistHeadmaster (Dyrektor)
Dragons (Smoki): Toothless (Szczerbatek)Stormfly (Wichura)Hookfang (Hakokieł)Meatlug (Sztukamięs)Barf&Belch (Jot i Wym)StokeheadGroundsplitter
Dragon species (gatunki smoków): Night Fury (Nocna Furia)Monstrous Nightmare (Koszmar Ponocnik)Deadly Nadder (Śmiertnik Zębacz)Hideous Zippleback (Zębiróg Zamkogłowy)Gronckle (Gronkiel)Thunder Drum (Gromogrzmot)Whispering Death (Szepcząca ŚmierćTerrible Terror (Straszliwiec Straszliwy)BoneKnapper (Gnatochrup)

[[Plik:{{{Grafika2}}}|100x150px]]

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Nocna Furia

  • Dziwny przypadek

    8 wiadomości
    • Szczegóły szczegółami, ale to nie jest szczegół
    • W JWS 2 był pod wpływem Oszołoma, a serialu nie miał powodu by zabijać. Chociaż nie mam pewnosci jak człowiek zareagowałby na oberwanie plazmą :/

Więcej od Wikii

Losowa wiki