FANDOM

Niuchacz (z ang. Sniffer Dragon; nieoficjalne polskie tłumaczenie) — jeden z gatunków smoków pojawiających się w książkach Cressidy Cowell.

Wygląd

Smok ten ma podłużne ciało o zielonej barwie. Posiada trzy pary łap, jedną parę niewielkich skrzydeł oraz rząd szpikulców ciągnący się wzdłuż grzbietu. Jego najbardziej charakterystyczną cechą są duże nozdrza.

Zdolności

Gatunek ten słynie z doskonałego węchu. Jego nos jest bardzo wrażliwy na wszelkie zapachy, dzięki czemu potrafi wyczuć wrogów lub inne niebezpieczeństwo.

Tresura

Niuchacze są bardzo spokojne i łagodne, dzięki czemu doskonale nadają się na przyjaciół, czy po prostu na domowe pupile. Dzięki swojej umiejętności wykorzystywane są również jako szpiedzy oraz podczas bitew.

Historia

W powieści A Hero's Guide to Deadly Dragons, Niuchacze są wykorzystywane przez Morderczy Klan do tropienia wrogów, a kiedy został skradziony Podstępny Smok należący do Morderczego Szaleńca, zaczęły poszukiwać także jego. Hodowane przez ten klan smoki przyzwyczaiły się już do smrodu należących do niego wikingów, więc zupełnie im już on nie przeszkadza.

Zobacz też