Fandom

Niewolnicy

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij

Niewolnicy (ang. Slaves) — ludzie naznaczeni Znakiem Niewolniczym, służący wikingom. Pojęcie niewolników pojawia się wyłącznie w powieściach Cresidy Cowell.

Charakterystyka

Wszystkich niewolników charakteryzuje znak w kształcie węża wygiętego w literę S na czole, zazwyczaj znajduje się on po prawej stronie głowy. Prócz tego, wskutek ciężkiej pracy, ubrania tych ludzi są zazwyczaj brudne i obdarte. Niewolnicy pojawiają się w wielu miejscach, jednak najwięcej z nich zamieszkiwało Mroczne Więzienie zlokalizowane na Bursztynowych Ziemiach Niewolniczych.

Historia

How to Ride a Dragon's Storm

Niewolnicy po raz pierwszy pojawiają się w siódmym tomie cyklu. Mały chłopiec o imieniu Niedźwiadek oraz jego babcia zostali wzięci do niewoli przez klan Histeryków, gdy ci napadli i zgrabili ojczyznę Północnych Wędrowców. Zostają uwięzieni pod pokładem statku Amerykański Sen 2', jednak nie wykonywali żadnej ciężkiej, niewolniczej pracy. Później na statek trafia Czkawka i poznaje dwóch Wędrowców, którym pomaga uciec, sam jednak zostaje napiętnowany znakiem.

How to Seize a Dragon's Jewel

Czkawka, jako Wygnaniec, trafia w poszukiwaniu Smoczego Klejnotu na Bursztynowe Ziemie Niewolnicze. Odkrywa tam Mroczne Więzienie, pełne niewolników, w tym wielu wikingów z jego klanu oraz klanów zaprzyjaźnionych z Chuliganami. Sam zostaje zaciągnięty do grona niewolników i zmuszony do pracy.

Pod koniec powieści Walhallarama, na oczach wszystkich, nadała sobie Znak Niewolniczy i zmieniła jego nazwę na Smoczy Znak, by podkreślić wyższość wikingów, wziętych niesprawiedliwie w niewolę. Jednocześnie więzienie zostało zaatakowane i zniszczone przez smoki. Niewolnicy Alvina Przechery uciekli jako armia wroga, zaś cały system niewolnictwa przestał istnieć.

Inne Wiki

Losowa wiki