Fandom

Niespodzianki spod spodu

1533strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze14 Udostępnij

Artykuł
Poprzedni odcinek
Noc i wrzask
Niespodzianki spod spodu Następny odcinek
Gdzie zimują Ognioglisty
Niespodzianki spod spodu
Tunnel Vision
Jws834.png
Premiera 20px-Flag_of_Poland.svg.png 24 lutego 2014
20px-Flag_of_the_United_States.svg.png 10 października 2013
Szczegóły
Sezon Obrońcy Berk
Numer odcinka 4
Ogólny nr odcinka 24

Niespodzianki spod spodu (ang. Tunnel Vision) — tytuł czwartego odcinka serialu Jeźdźcy smoków. Jego premiera odbyła się 10 października 2013 roku w USA i 24 lutego 2014 roku w Polsce na kanale Cartoon Network.

Opis

Na Berk jeźdźcy usiłują umyć Pyskacza. Ten wpada w ich pułapkę, jednak w studni nie ma wody. Sączysmark prowadzi handel wodą. Jednak Czkawka chce zbadać przyczynę braku tego płynu. Udaje się do podziemi. Znajduje tam skorupki jaj i skrzynię łupieżców. Gdy wydostaje się na powerzchnię, spod ziemi wynurza się ogromny potwór - kuzyn Szeptozgona, Krzykozgon. Bestia jest o wiele silniejsza, niż jej kuzyni. Czy jeźdźcy stawią czoła temu potworowi?

Streszczenie

Na wyspie Berk trwa polowanie na Pyskacza. Biorą w nim udział Stoick i jeźdźcy. Dzięki sprytowi Szczerbatka wrzucają kowala do balii, by go tam wykąpać. Jednak Śledzik wyciąga ze studni tylko kilka kropel wody. Stoick stwierdza, że studnia nie miała jeszcze prawa wyschnąć, gdyż niedawno była wykopana.

W akademii Czkawka rozkazuje Astrid, Sączysmarkowi i bliźniakom przywieźć wodę do wioski, natomiast on ze Śledzikiem zbadają wysuszoną studnię.

Sztukamięs opuszcza Czkawkę na linie do studni, w pewnym momencie młodzieniec natrafia na ślad wody. Nakazuje Śledzikowi opuścić go głębiej, ten natomiast boi się o kolegę, ale wykonuje rozkaz. Podczas obniżania lotu Sztukamięs zauważa kamienie na wozie i leci, by ich skosztować. Przez to lina, na której wisiał Czkawka rozcina się na ostrym kamieniu i chłopak spada na dno studni. Szczerbatek, słysząc, że jego jeździec jest w opałach, wskakuje za nim. Widząc to, Stoick woła syna i smoka. Kiedy dają mu znać, że są cali, chce zejść do nich, lecz Czkawka tłumaczy mu, że wtedy wszyscy tutaj utkną. Postanawia razem z Szczerbatkiem znaleźć wyjście na powierzchnię. Po chwili treser stwierdza ze zdziwieniem, że znajdują się w tunelu. Podczas przemierzania jaskini natykają się skorupy smoczych jaj, obok nich znajduje się skrzynia z symbolem Łupieżców. Po rodzaju tuneli Czkawka spostrzega, że były one wydrążone przez Szeptozgona, natomiast nad głową zauważa ogromny tunel, znacznie większy od tuneli zwykłych smoków.

Tymczasem w Berk Pyskacz rozdaje mieszkańcom wodę, a Sączysmark, chcąc zrobić interes życia, sprzedaje ją. Astrid nie zgadza się z poglądami Jorgensona i rozdaje wodę za darmo.

Czkawce udaje się znaleźć wyjście, ale okazuje się zablokowane. Wtedy gaśnie mu lampa. Gdy Szczerbatek ponownie ją zapalił, za nimi pojawia się Szeptozgon. By uniknąć bezpośredniej konfrontacji, przyjaciele oddalają się od dzikiego smoka, jednak na drodze napotykają jeszcze dwa inne Szeptozgony Kiedy w pewnym momencie smoki przestają ich gonić, treser spostrzega, że bestie poleciały do wioski.

Na powierzchni Berk, Szeptozgon atakuje Gustawa, którego broni Pyskacz. Kowal bardzo szybko rozprawia się z smokiem, którego zmusza do schowania się pod ziemię. Stoick, widząc to, dmie w róg, ogłasza alarm i tworzy krąg ochronny w wiosce. Jeźdźcy walczą z obcymi, ale bezskutecznie. Dopiero kiedy Czkawka z Szczerbatkiem wydostają się na powierzchnię i zabierają tarczę, udaje się im wygnać dzikie smoki.

Nagle spod Berk wyłania się olbrzymi biały potwór, który swoim krzykiem dezorientuje smoki jeźdźców, a przywołuje Szeptozgony. Czkawka rozkazuje jeźdźcom wygnać Szeptozgony z wioski, a z Szczerbatkiem leci rozprawić się z nowym potworem - Krzykozgonem. Treser nie może poradzić sobie z obcym smokiem, dopiero przy pomocy Thornada szanse się wyrównują. Czkawka bada, czy Krzykozgon ma taką samą słabość jak Szeptozgony, lecz światłem tylko wścieka smoka, który zaczyna go gonić. Jeźdźcy, po rozprawieniu się z wrogami, przylatują z odsieczą Czkawce, ten żali się tym, że nie może znaleźć słabych punktów, ale przekazuje im plan działania. Podczas manewrów przy skałach przyjaciele rozbijają się, Krzykozgon mógł ich w końcu załatwić, jednak jeźdźcy w ostatniej chwili pomagają szefowi.

Czkawka wpada na pomysł, jak wykorzystać wymiary obcego smoka. Ściąga uwagę Krzykozgona na siebie i leci z Szczerbatkiem jak najwyżej mogą. Wtedy zaczynają nurkować, ściągają smoka do skał, gdzie Szczerbatek mógł wykorzystać swoją zwinność. Gdy znaleźli się przy największej skale, Czkawka za pomocą tarczy oślepia wroga, przez to Krzykozgon rozbija się i uszkadza skrzydło. Olbrzym przywołuje Szeptozgony, które zabierają go. Szczerbatek chciał wykończyć Krzykozgona, ale Czkawka go powstrzymuje.

Po tym zajściu Stoick naprawia uszkodzenia wyrządzone przez smoki, a Czkawka opowiada mu, co widział w tunelu. Śledzik zauważa, że studnia zaczęła się napełniać. Pyskacz, słysząc to, chce uciec, ale Stoick go powstrzymuje i zmusza do kąpieli.

Tymczasem Czkawka z Szczerbatkiem przebywają na klifie. Tam odnajduje ich Astrid, która pyta tresera, czemu nie pomagał w kąpieli. Ten odpowiada jej, że myśli o Krzykozgonie i o tym, że jeszcze powróci do Berk.

Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Ludzie

Smoki

Scenariusz

Symbol.png Osobny artykuł: Niespodzianki spod spodu (scenariusz)

Ciekawostki

  • Mimo kilkudziesięciu jaj podstawionych pod Berk, pojawiają się tylko trzy Szeptozgony.
  • Okazuje się, że Pyskacz nienawidzi brać kąpieli, tłumacząc to tym, że wikingowie muszą śmierdzieć.
  • Dowiadujemy się, że Szpadka i Mieczyk są fanami Szeptozgonów.
  • Nazwę dla Krzykozgona wymyślił Mieczyk.
  • Śledzik powiedział Astrid że młode Szeptozgony są jak rozkojarzone piły tarczowe. W czasach wikingów nie było pił tarczowych.

Link do odcinka

Hiccup-toothless-how-to-train-your-dragon-2.png

Plikkreskoweczkifavikon.png — Zobacz odcinek na Kreskóweczki.pl: Link

Ikonkabajepl.jpg — Zobacz odcinek na Baje.pl: Link

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków

Inne Wiki

Losowa wiki