FANDOM

Snaptrapper transparent
Ten artykuł dotyczy wikinga z plemienia Wandali. Zobacz też inne znaczenia tego słowa.

Sven (ang. Sven) — wiking należący do plemienia Wandali, zamieszkujący wyspę Berk. Jego charakterystyczną cechą jest nieumiejętność posługiwania się mową, chociaż pod koniec drugiego sezonu Jeźdźców Smoków Pyskacz oznajmia, że zaczął mówić, mimo to w krótkometrażówce Świt jeźdźców smoków po raz pierwszy się odezwał.

Wygląd

Sven to dobrze zbudowany mężczyzna z jasnymi wąsami. Jest łysy. W przeciwieństwie do innych wikingów nie nosi hełmu na głowie. Ubiera się w skórzaną kamizelkę, skórzany pas z ćwiekami i brązowe karwasze.

Umiejętności

Sven jest niemy i posiada ponadprzeciętne zdolności przewidywania i porozumiewa się z innymi ludźmi za pomocą gestów. Po raz pierwszy odezwał się w krótkometrażówce Świt jeźdźców smoków, jego głos przeszkadzał innym.  

Historia

Jeźdźcy smoków

Pierwszy raz Sven pojawia się w odcinku Wiking do wynajęcia, kiedy to Pyskacz prezentuje innym wikingom Wielką Bertę którą bezowocnie próbuje sprzedać. W czasie owej demonstracji katapulta wystrzela ogromny głaz i przypadkowo niszczy ścianę domu w którym aktualnie znajduje się Sven. Następnego (serialowego) dnia widzimy jak Pyskacz naprawia łódź Svena za pomocą metalowych łat, w czego skutku łódź spuszczona na wodę, momentalnie zaczyna tonąć.

Sven pojawia się  w odcinku Wandersmok (część 1), w którym Astrid i Czkawka rozmawiają z nim o tym, gdzie znaleźć Wandersmoka.

Sven pojawia się na krótko w odcinku Bajka o dwóch smokach.

Występuje również w odcinku Bim! Bam! Bom!, gdzie prawie zostaje stratowany przez niesforne Gromogrzmoty.

Zostaje także wspomniany na krótko przez Pyskacza w odcinku Wyrzutki (część 2), gdzie mężczyzna powiadamia Stoicka, że Sven przemówił.

Świt jeźdźców smoków

Sven pojawia się raz w krótkometrażówce, gdzie po raz pierwszy w serii odezwał się. Żalił się wówczas na uciekające z jego pastwiska owce.

Na końcu świata

W 3 sezonie Sven mówi, tak jak wszyscy. Prawdopodobnie jest jednym z ważniejszych i bardziej znaczących wikingów na Berk.

W odcinku Harmonia nieidealna Sven uczestniczy w naradzie dotyczącej Smoczego Oka. Jest przeciwny wyprawie badawczej.

W odcinku Co by tu schrupać Sven pada ofiarą złego humoru Stoicka. Rozdrażniony wódz każe mu przygotować dla siebie "jak najbardziej śmiercionośne bronie" jednak żadna mu nie odpowiada.

W odcinku Drużyna Astrid jest jednym z rekrutów, którzy chcą zostać smoczymi jeźdźcami. Smokiem przez niego tresowanym jest Koszmar Ponocnik.

W odcinku Powrót smoka walczy przeciwko Wandersmokowi na swoim Ponocniku, jednak szybko zostaje strącony na ziemię.

Galeria

Ciekawostki

  • Jest jednym z trzech mężczyzn o imieniu Sven, pojawiających się w serialu.
  • Posiada własną farmę, na której hoduje owce i jaki.
  • Chociaż w serialu mężczyzna nie odzywa się ani razu, wypowiedział kwestię w specjalnym odcinku Świt jeźdźców smoków.

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier