FANDOM

Poprzedni odcinek
Straszna cieśnina
Niekończący się dzień Następny odcinek
Gorączka złota
Artykuł
Niekończący się dzień (ang. The Longest Day) - siódmy odcinek czwartej serii serialu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata.

Opis

Podczas Północnego Słońca, gdzie słońce nie zachodzi przez tydzień, Czkawka musi stanąć naprzeciw bezsenności i nowemu, niebezpiecznemu smokowi.

Fabuła

Na jednej z wysp kilku Łowców słyszy hałas wydawany przez nieznanego smoka. Postanawiają to sprawdzić, by schwytać smoka i dostarczyć go Viggo, jednak gdy podchodzą bliżej, zostają zaatakowani przez tajemnicze stworzenie.

Tymczasem na Berk Stoick podziwia ósmy dzień Tygodnia Północnego Słońca, gdzie na dwa tygodnie Archipelag doznaje dnia polarnego, podczas którego słońce w ogóle nie zachodzi. Wódz wykorzystuje to do pracy nad odbudową utraconej floty, jednak Pyskacz zwraca uwagę, że zbyt długi czas bez snu może mieć bardzo zły wpływ na ludzi. Czkawka zapewnia go, że Jeźdźcy ograniczają się do lekkich robót, między innymi mycia swoich smoków, by zanadto się nie przemęczać.

Na Końcu Świata jednak, Jeźdźcy nie odnoszą dużych efektów swojej pracy. Heatherze brakuje koordynacji manualnej, Astrid ogarnia nieopanowana euforia, Sączysmark zaś cierpi na wahania nastrojów. Bliźniaki, które jeszcze nie odczuwają skutków braku snu, obserwują przyjaciół z rozbawieniem i analizują ich zachowanie. 

Czkawka rozmawia ze swoim ojcem i prosi go o tymczasowe udostępnienie Drużyny A w celu przeprowadzenia szybkiej inspekcji, jednak Stoick wyczuwa ukryte zamiary syna. Ten przyznaje, że pragnie zemsty na Viggo i chciałby odzyskać Smocze Oko. Przekonuje ojca, że przywódca Łowców stanowi realne zagrożenie nie tylko dla Jeźdźców, ale i całego Berk, na co Stoick zauważa, że zemsta jest pozbawiona sensu i że lepiej byłoby zawczasu starannie opracować plan działania, na co rozdrażniony Czkawka wychodzi z domu. Podczas lotu na Szczerbatku, chłopak daje upust swojej frustracji, jednak jego uwagę zwracają nawoływania dzikiego smoka. 

Czkawka i Szczerbatek badają wyspę, na której znajdują pozostałości po obecności Łowców Smoków, a także rannego smoka, któremu postanawiają pomóc. W tym czasie troje innych przedstawicieli tajemniczego gatunku podejmuje atak na Czkawkę, zdradzając pułapkę, lecz Szczerbatkowi udaje się je przegonić. Czkawka decyduje się na eksplorację wyspy. Są atakowani przez dzikie smoki, strzelające ognistymi, eksplodującymi kulami. Chłopak próbuje odwrócić ich uwagę swoim płonącym mieczem, lecz bez skutku. 

Tymczasem na Końcu Świata smoki z niepokojem obserwują swoich Jeźdźców ulegających skutkom bezsenności, która teraz dopadła również bliźniaki. Szpadka zaczyna krzyczeć sama na siebie, a Mieczyk widzi nieistniejące rzeczy. Od pewnego momentu siostra jawi mu się jako ogromna kura, co wywołuje u niego atak śmiechu, a u niej - wściekłości.

Czkawka i Szczerbatek zmagają się z atakiem ogromnego smoka, któremu towarzyszą mniejsze i przyczepiają się do jego skrzydeł. Przyjaciele są zdezorientowani, widząc ten nietypowy okaz smoczej symbiozy, i podejmują ucieczkę. Zostają jednak powstrzymani i znów lądują na wyspie. W poszukiwaniu kryjówki natrafiają na miejsce, z którego, jak się okazuje, Łowcy mieli doskonały punkt obserwacyjny na wyspę Berk. Gdy przyjaciół ponownie atakują smoki, Czkawka wymyśla dla nich nazwy - Skrzydłocień dla przywódcy stadka oraz Mały Cień dla mniejszych smoków. 

Na Końcu Świata smoki mają już dość szaleństwa swoich jeźdźców i jeden po drugim przenoszą ich do podziemnej kryjówki pod areną. 

Czkawka zastawia pułapkę na dzikie smoki, te jednak okazują się równie przebiegłe i choć część udaje mu się uziemić, pozostałe - do spółki ze swoim olbrzymim kompanem - ponownie rzucają się w pogoń za uciekającymi. Kiedy Szczerbatek gubi większość z nich, dwa Małe Cienie przyczepiają się do jego skrzydeł i ściągają go prosto w paszczę Skrzydłocienia. Nocna Furia decyduje się na ryzykowny manewr, dzięki któremu uwalnia się od pościgu i przyjaciele mogą wrócić na Koniec Świata. Tam Czkawka odkrywa, że wszyscy jeźdźcy śpią, smoki natomiast nie. Chłopak, zachęcony przez Szczerbatka, dołącza do przyjaciół, zaś smoki również ucinają sobie drzemkę.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Ludzie

Smoki

Zobacz też