FANDOM

Artykuł
Poprzedni odcinek
Straszna cieśnina
Niekończący się dzień Następny odcinek
Gorączka złota

Niekończący się dzień (ang. The Longest Day) - czterdziesty szósty odcinek serialu Jeźdźców smoków: Na końcu świata.

Opis

Podczas Północnego Słońca, gdzie słońce nie zachodzi przez tydzień, Czkawka musi stanąć naprzeciw bezsenności i nowemu, niebezpiecznemu smokowi.

Fabuła

Na jakiejś wysepce, kilku Łowców słyszy hałas wydawany przez nieznanego smoka. Postanawiają to sprawdzić, by schwytać smoka i dostarczyć go Viggo, jednak gdy podchodzą bliżej, zostają zaatakowani przez tajemniczą kreaturę. 

Tymczasem na Berk Stoick podziwia ósmy dzień Tygodnia Północnego Słońca, gdzie na dwa tygodnie Archipelag doznaje dnia polarnego, podczas którego słońce w ogóle nie zachodzi. Wódz wykorzystuje to do pracy nad odbudową utraconej floty, jednak Pyskacz zwraca uwagę, że zbyt długi czas bez snu może mieć bardzo zły wpływ na ludzi. Czkawka zapewnia go, że Jeźdźcy ograniczają się do lekkich robót, między innymi mycia swoich smoków, by zanadto się nie przemęczać.

Na Końcu Świata jednak, Jeźdźcy nie odnoszą dużych efektów swojej pracy. Heatherze brakuje koordynacji manualnej, Astrid ogarnia nieopanowana euforia, Sączysmark zaś cierpi na wahania nastrojów. Bliźniaki, które jeszcze nie odczuwają skutków braku snu, obserwują przyjaciół z rozbawieniem i analizują ich zachowanie. 

Czkawka rozmawia ze swoim ojcem i prosi go o tymczasowe udostępnienie Drużyny A w celu przeprowadzenia szybkiej inspekcji, jednak Stoick wyczuwa ukryte zamiary syna. Ten przyznaje, że pragnie zemsty na Viggo i chciałby odzyskać Smocze Oko. Przekonuje ojca, że przywódca Łowców stanowi realne zagrożenie nie tylko dla Jeźdźców, ale i całego Berk, na co Stoick zauważa, że zemsta jest pozbawiona sensu i że lepiej byłoby zawczasu starannie opracować plan działania, na co rozdrażniony Czkawka wychodzi z domu. Podczas lotu na Szczerbatku, chłopak daje upust swojej frustracji, jednak jego uwagę zwracają nawoływania dzikiego smoka. 

Czkawka i Szczerbatek badają wyspę, na której znajdują pozostałości po obecności Łowców Smoków, a także rannego smoka, któremu postanawiają pomóc. W tym czasie troje innych przedstawicieli tajemniczego gatunku podejmuje atak na Czkawkę, zdradzając pułapkę, lecz Szczerbatkowi udaje się je przegonić. Czkawka decyduje się na eksplorację wyspy. Są atakowani przez dzikie smoki, strzelające ognistymi, eksplodującymi kulami. Chłopak próbuje odwrócić ich uwagę swoim płonącym mieczem, lecz bez skutku. 

Tymczasem na Końcu Świata smoki z niepokojem obserwują swoich Jeźdźców ulegających skutkom bezsenności, która teraz dopadła również bliźniaki. 

Czkawka i Szczerbatek zmagają się z atakiem ogromnego smoka, któremu towarzyszą mniejsze i przyczepiają się do jego skrzydeł. Przyjaciele są zdezorientowani, widząc ten nietypowy okaz smoczej symbiozy, i podejmują ucieczkę. Zostają jednak powstrzymani i znów lądują na wyspie. W poszukiwaniu kryjówki natrafiają na miejsce, z którego, jak się okazuje, Łowcy mieli doskonały punkt obserwacyjny na wyspę Berk. Gdy przyjaciół ponownie atakują smoki, Czkawka wymyśla dla nich nazwy - Skrzydłocień dla przywódcy stadka oraz Mały Cień dla mniejszych smoków. 

Na Końcu Świata, smoki mają już dość szaleństwa swoich jeźdźców i przenoszą ich do podziemnej kryjówki pod areną. 

Czkawka zastawia pułapkę na dzikie smoki, te jednak okazują się równie przebiegłe i ponownie uniemożliwiają ucieczkę z wyspy. Szczerbatek wykonuje kilka figur w powietrzu, zrzucając z siebie atakujące smoki, dzięki czemu przyjaciele mogą wrócić na Koniec Świata. Tam Czkawka odkrywa, że wszyscy jeźdźcy śpią, smoki natomiast nie. Chłopak, zachęcony przez Szczerbatka, dołącza do przyjaciół, zaś smoki również ucinają sobie drzemkę.
Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Ludzie

Smoki

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków
Seria 3: Wróg mojego wrogaPozory myląWódz może być tylko jedenWszystko zostaje w rodzinieOstatni smok na świecieSielskie wakacjeI co tu zrobić z HeatherąPotrójny ciosWiercipieśńMiędzy młotem a kowadłemGrunt to rodzinkaAukcja na miarę bohaterówObrońcy Skrzydła (część 1)
Seria 4: Obrońcy Skrzydła (część 2)Mieczyk, Szpadka i ToporekApetyt na głowęSączyfochRatując mistrzaStraszna cieśninaNiekończący się dzieńGorączka złotaWykluwanie wulkanówBliźninstynktNa ślepoOgniowa Burza (część 1)Ogniowa Burza (część 2)
Seria 5: Living on the EdgeSandbustedSomething Rotten on Berserker IslandSnotlout's AngelsA Matter of PerspectiveReturn of Thor BonecrusherDawn of DestructionThe Wings of War, Part 1The Wings of War, Part 2No Dragon Left BehindSnuffnutSearching for Oswald... and ChickenSins of the Past