Fandom

Nemezis Pyskacza

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze13 Udostępnij

Artykuł
Dragon icon.png Nemezis Pyskacza
Boneknapper.png
Podstawowe informacje
Tytuły Nemezis Pyskacza
Gatunek Gnatochrup
Treser Pyskacz Gbur
Status żyje
Lokalizacja Smoczy Cmentarz
Pozostałe informacje
Debiut Legenda o smoku Gnatochrupie

Nemezis Pyskacza (ang. Gobber's Nemesis; nieoficjalne polskie tłumaczenie) - smok z gatunku Gnatochrup, wytresowany przez Pyskacza Gbura. Pojawia się w krótkometrażówce Legenda o smoku Gnatochrupie, choć po raz pierwszy zostaje nazwany w grze Rise of Berk.

Imię

Choć nie wiadomo, jak dokładnie brzmi imię tego smoka i czy w ogóle został obdarzony imieniem, jego przezwisko "Nemezis" wzięło się od symbolicznego znaczenia tego słowa. W mitologii greckiej Nemezis była boginią zemsty, sprawiedliwości i przeznaczenia, od niej także wywodzi się określenie "nemezis", oznaczające poszukiwanie i dążenie do sprawiedliwości oraz pragnienie zemsty. W swojej młodości Pyskacz, choć nieświadomie, ukradł Gnatochrupowi małą kość, niezbędną do wydobycia ryku przez smoka. W późniejszych latach szukał Pyskacza i ścigał go, chcąc odzyskać zdobycz i zemścić się. W końcu Pyskacz poddał się i oddał kość, choć smok, zamiast zabić go, pozwala się oswoić i wytresować.

Wygląd

Bone 4.JPG
Jak każdy Gnatochrup, smok ten jest wielki i pozostaje jednym z największych smoków wytresowanych przez Wandali. Jego skóra jest szarozielona, słabo widoczna spod szczelnego pancerza z kości martwych smoków. Ma jasnozielone oczy o wąskich źrenicach, rozszerzających się w zależności od nastroju. Charakterystyczną cechą tego właśnie Gnatochrupa był brak maleńkiej kosteczki w kościanym pancerzu klatki piersiowej. Kość ta ma kształt krzyżyka i została odzyskana przez smoka dopiero po kilkudziesięciu latach.

Charakter

Przez wiele lat, podczas których ścigał Pyskacza Gbura, by odzyskać swoją kosteczkę, smok sprawiał wrażenie niezwykle okrutnego, szalonego i mściwego. Niemal nie ustawał w pościgu, mimo, że kilkakrotnie był powstrzymywany przez samego boga Thora (jak twierdzi Pyskacz w swojej opowieści). Kiedy doszło do spotkania smoka i jego odwiecznego wroga w cztery oczy, Gnatochrup okazał się zionąć ogniem w stronę jego i towarzyszącej mu młodzieży, a po chwili złapał Pyskacza za nogę i zaczął wymachiwać nim w powietrzu. Gdy w końcu mężczyzna poddał się i oddał kosteczkę, okazało się, że smok jest jednak przyjacielski i potulny, a także łatwy do wytresowania. Uwielbiał pieszczoty, jakim poddał go Pyskacz. Nie przywiązał się jednak za bardzo do swego tresera, gdyż nie pojawia się więcej w serii.

Historia

Młodość Pyskacza

Boneknaper2.jpg

smok zaatakowany przez Wieloryba Młotogłowego

Będąc młodym mężczyzną, Pyskacz Gbur, wraz ze swoimi rodzicami udał się na wyprawę, podczas której przez przypadek odkrył dziesiątki wikingów uwięzionych w górze lodowej. W dłoni jednego z nich dostrzegł piękną złotą skrzynkę, którą pragnął zdobyć. W tym celu przebił lód i sięgnął po skarb, jednak okazało się, iż trzymający go wiking wciąż żyje. Zaczął uderzać Pyskacza po twarzy, a następnie wskazał palcem za jego plecy, gdzie czaił się dziki Gnatochrup. Jemu również zależało na skarbie. Rzucił się więc na Pyskacza, który zaczął uciekać i w końcu trafił z powrotem na swoją łódź, trzymając w ręku skrzynkę.

Jednak wiele lat później Gnatochrup znów go odnalazł i ponownie podjął próbę odzyskania skarbu. Gonił Pyskacza przez wyspy, lasy i góry, jednak z każdego starcia mężczyzna wychodził cało i nie stracił złotej skrzynki. W ucieczce pomagał mu sam bóg Thor, który przybierał postać między innymi Wieloryba Młotogłowego, a także Jaka Młotogłowego lub objawiał się we własnej boskiej postaci. Ostatecznie smok zniknął, zaś Pyskacz zachował swój skarb, który okazał się być maleńką kostką smoka, którą przywiązał do swojego pasa. Jednak po wielu latach Gnatochrup powrócił.

Legenda o smoku Gnatochrupie

Pewnej nocy Wandale wszczynają alarm, kiedy widzą dom Pyskacza w płomieniach. Plemienny kowal twierdzi, że jest to sprawka Gnatochrupa, który powrócił, by się na nim zemścić. Postanawia sam odnaleźć smoka i zabiera na wyprawę Czkawkę, Astrid, Mieczyka, Szpadkę, Sączysmarka, Śledzika oraz owieczkę Filip. Po drodze opowiada im historię pisanej pościgami znajomości z Gnatochrupem.

Smok atakuje Pyskacza i młodzież na wyspie o nazwie Smoczy Cmentarz. Okazuje się, że w jego pancerzu z kości innych smoków brakuje jednej małej kości, przez co nie może wydobyć z siebie właściwego ryku. Kość ta została wiele lat temu znaleziona przez Pyskacza w formie skarbu. Kiedy Pyskacz uświadamia sobie, że ukradł smokowi kość, oddaje mu ją (za namową Czkawki), zaś smok, po wydaniu z siebie pierwszego ryku, daje się pogłaskać, wytresować i dosiąść Pyskaczowi i reszcie przyjaciół. Na jego grzbiecie wszyscy wracają na Berk.

Relacje

Pyskacz Gbur

Znajomość smoka z kowalem Wandali jest bardzo długa i burzliwa. Po raz pierwszy wrogowie spotkali się w młodości Pyskacza. Nieświadomy młody mężczyzna ukradł rzecz bardzo cenną dla Gnatochrupa, mianowicie małą kość, której brak w pancerzu smoka uniemożliwiał mu wydawanie ryku. Przez wiele lat smok gonił Pyskacza, który nie poddawał się i bronił swojego skarbu. Podczas gdy Gnatochrup wyraźnie usiłował zabić Pyskacza i odzyskać swoją własność, o tyle mężczyźnie zależało wyłącznie na unieszkodliwieniu bestii.

Gdy po latach znów dochodzi do spotkania odwiecznych wrogów, tym razem Pyskacz, przekonany przez Czkawkę, oddaje smokowi jego kość. Smok ryczy i, co ciekawe, natychmiast staje się bardzo potulny i przyjazny wobec Pyskacza. Poddaje się jego pieszczotom, pokładając się na ziemi i mrucząc z zadowoleniem. Później daje się nawet dosiąść. Nemezis sprawia wrażenie zadowolonego z powodu zdobycia nowego kompana.

W grach

Rise of Berk

Miano smoka zostało ujawnione na jednej z grafik gry Rise of Berk. Smok ten jest legendarny i unikatowy, co oznacza, że jest dostępny wyłącznie podczas specjalnych okazji

Gobber's Nemesis

NemezisPyskaczaBezTła.png

NemezisPyskaczaBezTła.png

Jajo nemezis.png

Rob.png
Niektóre dane mogą zmieniać się wraz z aktualizacjami gry
Typ unikatowy legendarny
Poziom Szczerbatka dowolny
Dostępność specjalna okazja
Główne siedlisko zależy od promocji
Czas poszukiwania jaja zależy od promocji
Czas wyklucia 4 dni
Cena RoB-runa.png 1 400
Opis z gry
The Legendary Boneknapper was only Gobber's nemesis because it was a single bone from Gobber's collection to help give it a perfect roar.
Tłumaczenie
Legendarny Gnatochrup był nemezis Pyskacza tylko dlatego, że chciał odzyskać kostkę z posiadania Pyskacza, by odzyskać perfekcyjny ryk.

Ciekawostki

  • Jest to pierwszy i jedyny dotąd wytresowany Gnatochrup.
  • Nie jest on jedynym Gnatochrupem występującym w filmach. Posiada dość liczną rodzinę (bądź innych członków stada), którzy pojawiają się tylko raz, pod koniec krótkometrażówki Legenda o smoku Gnatochrupie.
  • Jego imię pojawia się dopiero w grze Rise of Berk. Co ciekawe, na grafice widać, iż krawędzie jego skrzydeł i niektóre prześwitujące przez kości części ciała mają czerwonawy kolor.

Zobacz też

Humans icon HICCUP.png
Dragon icon TOOTHLESS.png
Humans icon DRAGO.png
Humans icon GOTHI.png
Humans icon HEATHER.png
Scifim 2.png
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier

Inne Wiki

Losowa wiki