Fandom

Naszyjnik Śledzika

1532strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Share

Naszyjnik Śledzika, zwany także Szczypcem Homara (z ang. Lobster-Claw Necklace; nieoficjalne polskie tłumaczenie) — wisiorek należący najpierw do Sekutnicy, a później do jej syna, Śledzika. Przedmiot ten pojawia się jedynie w powieściach Cressidy Cowell.

Wygląd

Naszyjnik jest zawieszony na cienkim, zwykłym sznurku, zaś sam składa się z dwóch niewielkich szczypców homara, skierowanych ku sobie.

Historia

Ślub Sekutnicy i rybaka

W młodości Sekutnica zakochała się w biednym rybaku, wbrew woli ojca, który oczekiwał jako zięcia kogoś bogatego i godnego bycia jego następcą. Mimo to kobieta i rybak pobrali się, a mężczyzna, nie mając złota ani klejnotów, podarował jej naszyjnik.

Młodość Śledzika

Kiedy Sekutnica urodziła syna, Wyrocznia orzekła, że dziecko nie nadaje się na wikinga. Zrozpaczona matka nie była w stanie go zabić, więc umieściła go w koszyku, by wysłać je na ocean. Na znak miłości podarowała mu swój wisiorek, który włożyła w zaciśnięte piąstki dziecka.

How to Steal a Dragon's Sword

We wcześniejszych tomach naszyjnik nie odgrywa większej roli, jednak ma znaczenie w dziewiątym tomie. Kiedy bowiem Czkawka zostaje zdemaskowany przed wikingami jako niewolnik i natychmiast wygnany z plemienia, Śledzik na znak solidarności z przyjacielem, daje mu w prezencie swój naszyjnik, by przyniósł Czkawce szczęście.

How to Seize a Dragon's Jewel

Śmiertelny Cień o imieniu Cierpliwość, Niewinność i Arogancja został wysłany przez Wściekłego, by odnalazł i zabił chłopca o imieniu Czkawka. Smok dorywa go i chce go zabić, jednak dostrzega na jego szyi naszyjnik. Okazuje się bowiem, że smok w młodości był przyjacielem Sekutnicy, która podarowała naszyjnik swojemu dziecku. Z kolei Czkawka mówi, że jest przyjacielem Śledzika. Później chłopak odnajduje się i jest szczęśliwy, gdy Czkawka mówi, że naszyjnik rzeczywiście przyniósł mu szczęście.

Inne Wiki

Losowa wiki