FANDOM

Poprzedni odcinek
Grzechy przeszłości
Na widoku Następny odcinek
Dużo dymu, dużo ognia
Artykuł
Na widoku (ang. In Plain Sight) - pierwszy odcinek szóstego sezonu serialu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata.

Opis

Podczas poszukiwania kamieni szlachetnych, potrzebnych do ukończenia Smoczego Oka 2, Czkawka odkrywa, że stary przyjaciel nie jest tym, kim się wydaje. Dagur staje przed prześladowcą z przeszłości.

Fabuła

Johann, Viggo oraz Krogan odczytują hologram na Smoczym Oku, który sugeruje, iż zdobycie wszystkich pięciu soczewek reprezentujących poszczególne klasy smoków pozwoli im odczytać informacje na temat "Króla Smoków". Postanawiają zdobyć je za wszelką cenę, oczywiście spodziewając się starcia ze Smoczymi Jeźdźcami, którzy stawiają sobie dokładnie taki sam cel.

Ponieważ Johann wciąż cieszy się zaufaniem Jeźdźców, towarzyszy im podczas wyprawy na Północne Rynki, gdzie Czkawka zdobywa różne rodzaje kamieni szlachetnych, potrzebnych do zakończenia budowy własnego smoczego oka. Na wyspie zostają zaatakowani przez Łowców, żądających oddania torby, w której mają znajdować się soczewki do Smoczego Oka. Atak udaje się odeprzeć, jednak incydent ten daje Jeźdźcom do myślenia - bliźniaki dochodzą do wniosku, że wśród nich musi znajdować się zdrajca. Czkawka również bierze taki wariant pod uwagę, choć na razie pozornie bagatelizuje problem.

Tymczasem Dagur Szalony trafia na swojego dawnego znajomego, Anssona, niezdarnego wikinga trudzącego się kupiectwem. Okazuje się, że Ansson jest w posiadaniu soczewki do Smoczego Oka (choć nie jest świadom jej przeznaczenia), i godzi się na wymianę - w zamiar Dagur ma schwytać legendarnego morskiego potwora zwanego "rybą z pioruna" (ang. Thunderfish). Dagur jest niechętny takiemu układowi, głównie dlatego, że uważa wiarę w potwora za dziecinadę, ale gdy łódź Anssona zostaje porwana przez Wrzeńca, obaj mężczyźni zmuszeni są stawić mu czoła.

Na Północnych Rynkach Czkawka i Johann trafiają do podziemnej jaskini Piaskowej Zjawy, gdzie znajdować się może ostatni, brakujący do kolekcji szlachetny kamień. Tam właśnie Johann demaskuje się, grożąc Czkawce nożem i żądając zwrotu torby z soczewkami do Smoczego Oka. Czkawka przyznaje, że już od długiego czasu podejrzewał Johanna o spisek i do pewnego stopnia przewidział taki rozwój wypadków. Johann atakuje Czkawkę, rzucając w niego nożami, i na ratunek swojemu przyjacielowi zjawia się Szczerbatek. Do konfrontacji wkrótce dołącza zwabiona hałasami Piaskowa Zjawa. Johann zdobywa torbę Czkawki i z zawodem zauważa, że jest tam jedynie złoty naszyjnik, lecz ani śladu po soczewkach. W dalszej walce Johann w tajemniczych okolicznościach znika w jaskini, zaś Czkawka i Szczerbatek uciekają na powierzchnię.

Chociaż Dagur nie zdołał schwytać legendarnego potwora - zwyczajnie dlatego, że ten okazał się być Wrzeńcem - Ansson docenia jego poświęcenie i oddaje soczewkę do Smoczego Oka.

Najważniejsze wydarzenia

  • Rozpoczyna się zaciekłe poszukiwanie soczewek, które pozwolą odkryć tajemnicę "Króla Smoków".
  • Dagur spotyka swojego dawnego znajomego, Anssona.
  • Johann Kupczy zostaje ostatecznie zdemaskowany przez Jeźdźców.
  • Czkawka kończy budowę własnego smoczego oka.

Postacie

Ludzie

Smoki

Zobacz też