Fandom

Na szarym końcu

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze13 Udostępnij

Artykuł
Poprzedni odcinek
Zemsta
Na szarym końcu Następny odcinek
Nieposkromiony apetyt
Na szarym końcu
Worst in Show
Jws1035.png
Premiera 20px-Flag_of_Poland.svg.png 17 marca 2014
20px-Flag_of_the_United_States.svg.png 7 listopada 2013
Szczegóły
Sezon Obrońcy Berk
Numer odcinka 7
Ogólny nr odcinka 27

Na szarym końcu (ang. Worst in Show) - tytuł siódmego odcinka serialu Jeźdźcy smoków. Jego premiera odbyła się 7 listopada 2013 roku w USA i 17 marca 2014 roku w Polsce na kanale Cartoon Network.

Opis

Jeźdźcy mają za zadanie pokazać zdolność, która może pomóc, gdyby Albrecht zaatakował. Sączysmark krytykuje wszystkich i uważa, że to co oni robią się nie przyda. Spokojny i zrównoważony Śledzik pokazuje pazurki - postanawia zorganizować konkurs w tresurze straszliwców. Stawką jest honor. Czkawka nie jest przekonany co do bezsensownej rywalizacji. Odwraca ona uwagę jeźdźców od wrogów...

Streszczenie

Albrecht, chcąc sprawdzić, czy jego plan z podłożeniem jaj Szeptozgonów zadziałał, udaje się na Berk z Bestialem i Pleśniakiem. Widząc skorupy jaj, ale brak smoków, a na dodatek Berk całe i zdrowe, wpada we wściekłość i chce zabić Pleśniaka. Ten mówi, aby spojrzał na to z dobrej strony. Wódz Łupieżców odpiera, że jeszcze go oszczędzi i wychodzą z jaskini.

W tym samym czasie jeźdźcy ćwiczą zdolności ratunkowe. Sączysmark pokazuje przechwyt kukły ze statku, Astrid z Wichurą pokazują piękną wspinaczkę po klifie po kolcach Wichury, Czkawka i Szczerbatek potężny wielostrzał plazmą, zaś Śledzik leci bardzo wysoko i zaczyna spadać na Sączysmarka. Gdy ten myśli, że smok już go zgniecie, Sztukamięs hamuje tuż nad ziemią. Manewr bliźniaków to stanie w miejscu i niewpadnięcie do morza, choć Mieczyk i tak wpada popchnięty przez siostrę. Sączysmark wyśmiewa wszystkich, a zwłaszcza Czkawkę, gdy wszyscy mu gratulują, mówi, że ich manewry są niepotrzebne. Dodaje również, że to on jest najlepszym treserem smoków i że ich umiejętności są po prostu słabe. Śledzik proponuje zawody, choć Czkawka próbuje powiedzieć, że to nie jest rywalizacja.

Śledzik przynosi do Akademii skrzynkę z sześcioma... Straszliwcami Straszliwymi i ogłasza konkurs, kto najlepiej wytresuje smoka. Najgorszy treser miał czyścić po smoku wygranego przez miesiąc. Wszyscy wchodzą w układ, choć Czkawka nadal przypomina, że to nie jest rywalizacja, ale nikt go nie słucha.

Tymczasem Albrecht szpieguje mieszkańców wyspy przez tunele Szeptozgonów ciągnących się w podziemiach Berk. W tym czasie jeźdźcy trenują swoje małe smoczki. Wieczorem w swoim domu, Śledzik zastanawia się nad imieniem dla Straszliwca, gdy przychodzi Sztukamięs z owcą w paszczy. Chce pobawić się ze swoim panem, lecz Śledzik ją lekceważy, zajmując się drugim smokiem. Czkawka przychodzi i gdy Śledzik mówi do smoka, że zmiażdżą Sączysmarka w zawodach, po raz kolejny przypomina, że to nie rywalizacja. Pyta, czy z Sztukamięs wszystko w porządku, ponieważ widzi smutną smoczycę leżącą w kącie pokoju. Śledzik, zaaferowany smokiem, mówi że owszem, i znowu wraca do nowego smoka.

Następnego dnia wszyscy są w Akademii. Sztukamięs znów podchodzi do Śledzika, by się pobawić, lecz ten mówi, żeby sobie poszła. Treserzy zaczynają zawody. Śledzik proponuje, aby Sączysmark zaczął. Ten z kolei pyta, czemu on nie zacznie. Śledzik zgadza się, lecz Sączysmark wszczyna kłótnię. Czkawka przerywa ją i występuje jako pierwszy. Jego smok 3 razy z rzędu celnie strzela w drewniane figurki. Następnie Astrid pokazuje zdolność kamuflażu jej smoka. Smoki bliźniaków lecą na siebie i uderzają z całej siły głowami. Następnie smok Śledzika przynosi przedmiot, który zostanie mu wskazany. Jako ostatni występuje smok Sączysmarka, gryząc swojego właściciela w nogę. Śledzik pyta Czkawkę, kto wygrał.

Podczas ich kłótni Sztukamięs słyszy coś dziwnego. Okazuje się, że to szpiegujący ich Albrecht. Sztukamięs przegania ich, strzelając lawą. Albrecht obezwładnia ją jednym ciosem i porywa. Jeźdźcy podejmują pogoń, lecz ten wskakuje do tunelu i zamyka wejście. Kiedy smoki próbują ogniem otworzyć wejście, Śledzik czuje wyrzuty sumienia, że za mało uwagi poświęcał Sztukamięs i już nigdy jej nie zobaczy. Mówi też, że nie wiedzą, gdzie szukać Łupieżców, ponieważ są setki tuneli pod wioską Berk. Bliźniaki wtrącają, że spędzili dużo czasu w tych tunelach i że ten konkretny wychodzi na plażę. Czkawka obiecuje Śledzikowi, że uratują Sztukamięs.

Lecą na poszukiwanie łodzi Albrechta. Gdy ją odnajdują, podejmują atak, lecz Albrecht grozi, że zabije Sztukamięs. W tej sytuacji Czkawka zarządza odwrót. Śledzik nalega, aby wrócić, ale Czkawka ma plan - chce zaatakować statek wytresowanymi przez wszystkich jeźdźców Straszliwcami. Pierwszy smok należący do Astrid, niepostrzeżenie siada na głowie Albrechta. Bestial wyciąga miecz, mówiąc, żeby się nie ruszał, lecz w ostatnim momencie smok ucieka. W efekcie miecz Bestiala ląduje na głowie Albrechta. Sługa chce się wytłumaczyć, ale Albrecht wyciąga miecz. Bierze zamach i w tym momencie miecz wyrywa mu Straszliwiec Śledzika. Pleśniak rusza na pomoc, jego z kolei trafiają i ogłuszają smoki bliźniaków. Czkawka wysyła swojego smoka, aby przepalił więzy Sztukamięs. Smoczyca prawie ucieka, gdy Albrecht zarzuca linę na jej ogon i przyciąga do siebie.

Nagle Sączysmark rzuca swoim Straszliwcem niczym włócznią i przecina linę, zwycięsko kończąc akcję ratunkową. Na koniec Czkawka leci, aby to zakończyć. Szczerbatek robi wir, strzela w stronę łodzi i zatapia ją.

Gdy jeźdźcy wracają do Akademii, Czkawka pyta Śledzika, czy chce potrenować ze Straszliwcami, ale ten woli spędzić czas z Sztukamięs.

Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Ludzie

Smoki

Scenariusz

Symbol.png Osobny artykuł: Na szarym końcu (scenariusz)

Ciekawostki

  • Jest to pierwszy odcinek, w którym trenowany jest Straszliwiec Straszliwy. Jest to także pierwszy odcinek, w którym pojawi się żółty smok z tego gatunku.
  • Okazuje się, że plan z podłożeniem jaj Szeptozgonów wymyślił Pleśniak.

Link do odcinka

Hiccup-toothless-how-to-train-your-dragon-2.png

Plikkreskoweczkifavikon.png — Zobacz odcinek na Kreskóweczki.pl: Link

Ikonkabajepl.jpg — Zobacz odcinek na Baje.pl: Link

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków

Inne Wiki

Losowa wiki