Fandom

Na skraju katastrofy (część 2)

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

Artykuł
Poprzedni odcinek
Na skraju katastrofy (część 1)
Na skraju katastrofy (część 2) Następny odcinek
Szok i zgroza
Na skraju katastrofy (część 2)
Edge of Disaster, part 2
Edge of Disaster 2 Astrid i Dagur.png
Premiera 20px-Flag_of_Poland.svg.png 22 września 2015
20px-Flag_of_the_United_States.svg.png 8 stycznia 2016
Szczegóły
Sezon Jeźdźcy smoków: Na końcu świata
Numer odcinka 22
Ogólny nr odcinka 62

Na skraju katastrofy (część 2) (ang. Edge of Disaster (Part 2) - dwudziesty drugi odcinek trzeciego sezonu Jeźdźców smoków. Jego premiera w USA odbyła się 8 stycznia 2016 roku na platformie internetowej Netflix, zaś w Polsce 22 września 2016 roku na kanale Cartoon Network.

Opis

Nieświadomi walki toczącej się na Końcu Świata, Czkawka, Śledzik i Johann Kupczy odkrywają wyspę pełną smoków, które zostały zranione przez łowców.

Fabuła

Mieczyk i Astrid są sami na Końcu Świata. Gdy Łowcy Smoków podejmują atak na wyspę, Astrid upewnia się, że Smocze Oko jest bezpiecznie schowane, po czym biegnie, by pomóc Mieczykowi z odparciem ataku. Udaje im się zatopić statek, Astrid nie jest jednak zadowolona z poczynań Mieczyka.

W tym samym czasie, Czkawka i Sączysmark usiłują uwolnić Śledzika, pojmanego przez dzikie smoki. Johann ma za zadanie utrzymać Sztukamięs z dala od jej jeźdźca, by nie próbowała go ratować, tym samym narażając się innym smokom. Śledzik, przerażony bliską obecnością dzikich smoków, zauważa na ich ciałach liczne blizny i zadrapania. Jak podejrzewa, takie rany mogła zadać jedynie ludzka broń. Po chwili Śledzik zauważa także, że jeden z młodych Gronkieli ma problem z przełykaniem, dlatego postanawia mu pomóc, ku niezadowoleniu pozostałych smoków, podejrzewających, że chłopak chce im zaszkodzić. Okazuje się, że smoczątko nie mogło połknąć kamienia, i z pomocą Śledzika wypluwa go. Z kolei próba uratowania Śledzika przez Sztukamięs kończy się niepowodzeniem, gdyż zbyt dużo dzikich smoków broni chłopaka. Czkawka zarządza zmianę taktyki.

Tymczasem Szpadka zosała schwytana przez Łowców Smoków. Ryker rozkazuje ją uwięzić i do przypilnowania jej zgłasza się Heathera. Dziewczyna pozoruje walkę, płosząc tym samym Łowców. Na Końcu Świata zaś Astrid stosuje ostatnią ze swoich pułapek, by odpędzić Łowców, i gdy sądzi, że odniosła sukces, pojawia się ich więcej.

W obozowisku Łowców, Dagur dyskutuje z Rykerem, a tymczasem Heathera bezskutecznie próbuje zwrócić uwagę Szpadki na fakt, że może łatwo uciec, używając kolca Szpicruty wbitego nad jej głową. Szpadka błędnie odczytuje jej intencje. Chwyta kolec i rozcina więzy, po czym ogłusza Heatherę i kradnie jej smoka. 

Śledzik wciąż jest pilnowany przez dzikie smoki, zaś Czkawka, odlatując od wyspy, odwraca ich uwagę. Część ze smoków podejmuje gonitwę za chłopakiem, który wykorzystuje to, aby jak najdłużej utrzymać je z dala od Śledzika. Tymczasem na ziemi pozostałe smoki śpią. Sączysmark wykorzystuje ten fakt i zakrada się do śpiącego Śledzika. Sztukamięs budzi go, a tymczasem Czkawka wciąż walczy z dzikimi smokami.

Na Końcu Świata Łowcy wciąż atakują, zaś Astrid i Mieczyk odpierają atak. Dziewczyna przekonuje się, że pomysły bliźniaków nie zawsze są tak beznadziejne jak myślała i skutecznie zwodzą Łowców przygotowanymi przez chłopaka podstępami.

Czkawce, Johannowi, Sączysmarkowi i Śledzikowi nareszcie udaje się opuścić wyspę dzikich smoków. Udają się w stronę Końca Świata, by pomóc w walce przeciwko Łowcom.

Tymczasem do walki dołącza się Szpadka ze Szpicrutą, a także stado Nocnych Koszmarów. Ryker identyfikuje ich alfę, Smidvarga, i zestrzeliwuje go zatrutą strzałą. Pozbawione przywódcy smoki rozpraszają się, jednak za sprawą Astrid Wichura prowokuje je do samodzielnego ataku na Łowców. Stadko rzuca się na intruzów. Mieczyk natomiast podejmuje atak na Rykera, zostaje jednak pokonany. W tym momencie do walki włącza się Czkawka i reszta i atak zostaje odparty. Astrid zapędza Rykera w pułapkę. Po odzyskaniu Szpicruty, Heathera porozumiewa się z dziewczyną i udaje, że ją przepędza, po czym sama staje naprzeciw Rykera i razem odlatują w ślad Łowców.

Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

  • Czkawka oswaja skrzywdzone przez Łowców smoki.
  • Johann dosiada smoka.
  • Dzięki współpracy Astrid i Mieczyka udaje się ocalić Koniec Świata.

Postacie

Ludzie

Smoki

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków

[[en::Edge of Disaster, Part II)

Inne Wiki

Losowa wiki