FANDOM

Morskosmokus Gigantikus Maksimus (ang. Seadragonus Giganticus Maximus) — gatunek smoka, który pojawia się w książkach Cressidy Cowell. Jego filmowym odpowiednikiem jest Czerwona Śmierć.

Wygląd

Morskosmokus Gigantikus Maksimus to ogromny smok zamieszkujący głębiny oceanu. Znane są różne odmiany koloru tej bestii, między innymi zielona oraz fioletowa. Ciało smoka pokryte jest koralowcami, muszlami i wodorostami.

Początkowo smoki te są małe, mniej więcej wielkości pozostałych gatunków, ale potem rosną do gigantycznych rozmiarów. Po dłuższym czasie z powrotem kurczą się do rozmiarów małego gada.

Moce i umiejętności

Morskosmokus Gigantikus Maksimus to największy ze znanych gatunków smoka, kilkanaście razy przerastający tyranozaura. Zieje potężnym płomieniem ognia. Jest bardzo niebezpieczny, głównie ze względu na swój rozmiar. Zabija dla sportu i przyjemności.

Historia

Od czasu do czasu smok ten wychodzi na ląd, by terroryzować jego mieszkańców. W książce Jak wytresować sobie smoka na plaży pojawiają się dwa Morskosmokusy - Zielona Śmierć oraz Fioletowa Śmierć - których pokonują Czkawka i jego smok Osesek.

W książce How to Betray a Dragon's Hero okazuje się, że Osesek Czkawki jest Morskosmokusem Gigantikusem Maksimusem, a nie - jak sądzono wcześniej - Ogrodowcem Pospolitym.

Znane Morskosmokusy Gigantikusy Maksimusy

Ciekawostki

  • Morskosmokusy żyją w otwartych oceanach.

Zobacz też