Fandom

Morderczy Szaleniec

1525stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Morderczy Szaleniec
Informacje
Płeć mężczyzna
Klan Morderczy Klan
Smok Podstępny Smok (wierzchowy)
Rodzina Morderca Wspaniały (prawdopodobnie pradziad)
Status żyje

Morderczy Szaleniec (ang. Madguts the Murderous; nieoficjalne polskie tłumaczenie) — wódz Morderczego Klanu, wiking siejący postrach w Archipelagu Barbarzyńskim. Bohater pojawia się jedynie w powieściach Cressidy Cowell.

Wygląd

Człowiek ten jest potężnie zbudowany, jego umięśnione ramiona pokrywają liczne tatuaże. Jego głowa jest łysa i do połowy ubarwiona na czarno, co sprawia jeszcze bardziej przerażające wrażenie. Spod nosa wyrastają długie, sterczące na boki wąsy, broda natomiast jest niezbyt długa, lecz bujna.

Mężczyzna posiada bogatą kolekcję broni, między innymi toporów, mieczy oraz włóczni, jednak je wszystkie nosi dla niego Fluks. Najpopularniejszym mieczem Szaleńca jest Miecz Numer Sześć, gigantyczny czarny miecz, którego rękojeść zakończona jest czaszką. Broń ta sieje największy postrach i dorównuje Burzowemu Ostrzu i mieczowi Siwobrodego Upiora.

Charakter

Morderczy Szaleniec zazwyczaj milczy, zamiast niego najczęściej odzywa się jego zaufany asystent, Fluks, który oprócz tego przechowuje i transportuje pokaźną kolekcję broni Szaleńca. Wódz jest potężny i podstępny, pomógł Zakręconemu Norbertowi porwać Czkawkę, Kamikazię i Śledzika, by nie powrócili do Głuplandii, nie zwyciężyli Międzyplemiennych Zawodów Pływackich i tym samym umożliwili zwycięstwo Szaleńcowi. 

Historia

A Hero's Guide to Deadly Dragons

Biuściasta Berta, wódz klanu Włamywaczek, kradnie Morderczemu Szaleńcowi jego wierzchowego Smoka Sprytu. Zamierza bowiem wygrać zakład ze Słoickiem Wielgim, kto jest lepszym złodziejem. Później smoka tego zabiera Kamikazia, chcąc zdobyć wierzchowca, by wraz z Czkawką i Śledzikiem dostać się do Biblioteki Publicznej Zakutych Pał. Szaleniec jest wściekły, że ktoś ukradł jego smoka, jednak gdy trójka przyjaciół wraca do domu, Czkawka zrzuca winę na Szkaradnego Bibliotekarza, którego Szaleniec porywa jako więźnia i zawozi do Ziem Oprychów. Później podbija wyspę Zapomnij Mnie z pomocą swoich wojsk. Na końcu opowieści Szaleniec wręcza Miecz Numer Sześć w prezencie Biuściastej Bercie

How to Ride a Dragon's Storm

Morderczy Szaleniec po raz pierwszy pojawia się na początku powieści, gdy wikingowie z różnych klanów mają zmierzyć się w Międzyplemiennych Zawodach Pływackich. Później pojawia się na pokładzie Amerykańskiego Snu 2 u boku Zakręconego Norberta. Uknuł podstęp, mając na celu zemszczenie się na klanie Kudłatych Chuliganów.

Jego przodek, Morderca Wspaniały, zwyciężył pierwsze Zawody i został władcą, podczas gdy wikingowie przekonani byli, że jego przeciwnik, Siwobrody Upiór, utonął. Jednak dokładnie trzy miesiące, pięć dni i sześć godzin później Chuligan powrócił, tym samym zwyciężając zawody jako ostatni, który dopłynął do brzegu. Zażądał poświęcenia Mordercy Wspaniałego smokowi

Morderczy Szaleniec pragnął doprowadzić do tego, by Słoick i Berta również zostali poświęceni Smokowi Niebnemu, jednak jurorzy zawodów stwierdzili, że należy zaczekać do zakończenia zawodów, bowiem sytuacja, jaka spotkała Mordercę Wspaniałego oraz Upiora, może się powtórzyć. Tak zresztą się dzieje, kiedy po trzech miesiącach, pięciu dniach i sześciu godzinach Czkawka, Śledzik i Kamikazia powracają na brzeg, tym samym zwyciężając zawody. Jako zwycięzca, Czkawka ma prawo zażądać czegokolwiek od Morderczego Szaleńca. Chłopak zdecydował, że wódz Morderczego Klanu ma zaśpiewać piosenkę miłosną podczas następnego spotkania wodzów, przebrany za pasterkę. Nie chciał bowiem, by historia powtórzyła się. 

Zobacz też

Bohaterowie z książek

Inne Wiki

Losowa wiki