FANDOM

Moldruffle (brak polskiego tłumaczenia) - gatunek smoka, należący do klasy ognistej, po raz pierwszy pojawiający się w grach School of Dragons oraz Rise of Berk.

Wygląd

Budową ciała Moldruffle przypomina Ostrykła - ma podobnego kształtu tułów, a prócz tego tylna para łap jest masywna i służy do chodzenia, podczas gdy przednia jest znacznie mniejsza i słabiej umięśniona.

Tułów smoka jest masywny, lecz aerodynamiczny. Stosunkowo niewielkie skrzydła są wyposażone w kolce w ich zgięciach. Ogon jest zakończony płaską płetwą, przypominającą tę, którą posiada Wrzeniec.

Pysk smoka jest lekko wydłużony, paszcza wyposażona jest w krótkie, ostre zęby. Na głowie wyrasta pięć par grubych, dużych, zagiętych do tyłu rogów oraz, jak większość smoków, jeden mniejszy róg nosowy. Żółte oczy są bardzo małe.

Na grzbiecie wyrastają krótkie, ostre, trójkątne kolce. Nie układają się one w równy rządek, lecz zajmują większą część grzbietu smoka. 

Moce i umiejętności

Ogień

Ogień, jakim zieje Moldruffle to ciągły, niezwykle dalekosiężny strumień ciemnopomarańczowych płomieni.

Piekło

Moldruffle potrafi gromadzić na powierzchni skrzydeł, grzbiecie i ogonie ogień, dzięki czemu jest on wzmocniony. Następnie smok nurkuje z zawrotną prędkością i niezwykłą precyzją ku zdobyczy. Umiejętność ta przypomina samozapłon Koszmara Ponocnika.

Słabości

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Jajo

JajoNoweSod
Jajo tego smoka pojawia się wyłącznie w grze School of Dragons. Ma ono owalny kształt. Posiada kolor odcieniu brązowego oraz nietypowe żłobienia na skorupie, przypominające wykuty w ścianie rysunek.

Pojawienie się

Rise of Berk

School of Dragons

Smok został oficjalnie udostępniony 5 maja 2015 roku. Jego jajo kosztuje 600 gemsów, a wykluwanie trwa 12 godzin.

Ciekawostki

Galeria

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki