Fandom

Miecz

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Miecz z zelaza gronkielowatego.jpg

Miecz wykonany z gronkielowego żelaza

Miecz — jeden z podstawowych typów broni używanej przez wikingów.

Budowa

Prawdopodobnie wszystkie miecze są w całości wykonane z metalu i nie przekraczają 1 metra długości. Zdarza się, że miecze tworzone są z wytrzymałego kamienia. Niektóre mają rękojeść zabezpieczoną kilkoma warstwami skóry lub drewnem. Wikingowie nie używają pochew do swoich mieczy.

Bardzo wytrzymałe i niepokonane miecze są wykonane z gronkielowego żelaza. Są one w stanie przeciąć nawet inny metalowy miecz, mają błyszczącą klingę i bardzo trudno je uszkodzić czy nawet zarysować, a przy tym są bardzo lekkie, więc łatwo je utrzymać. Jednak z tego materiału wykonanych zostało tylko kilka mieczy, bowiem zasoby tworzywa były dostępne przez krótki czas. Na smoczym skraju przez pewien czas jeźdźcy wytapiali te miecze szykując obronę przed łowcami smoków.

Zastosowanie

Iggy5.jpg

Iggy niosący miecz

Oczywistym zastosowaniem mieczy jest walka, zarówno z wojownikami wrogich klanów, jak i ze smokami. Mieczem można zadawać sieczne i, w przypadku niektórych mieczy, kłute rany.

Często jest to także oręż ozdobna, będąca symbolem siły i odwagi. Wikingowie ostrzą swoje miecze osełkami wykonanymi z kamienia.

W filmach i serialu

Miecze wielokrotnie pojawiają się w dłoniach wikingów podczas walk, między innymi podczas ataków smoków na wyspę Berk w filmie Jak wytresować smoka czy walki przeciwko innym wikingom w serialu czy filmie Jak wytresować smoka 2

W drugim odcinku drugiego sezonu serialu, pod tytułem Gronkielowe żelazo, Pyskacz wykonuje miecz z gronkielowego żelaza, który okazuje się niezawodny i niepokonany.

Swoje własne miecze, z których często korzystają, posiadają między innymi:

Najbardziej znanym i charakterystycznym mieczem pojawiającym się w filmach jest Piekło, miecz Czkawki, który jest rozkładany i składany, a oprócz tego potrafi stanąć w ogniu. Wyposażony jest w naboje, zawierające gaz Zębiroga Zamkogłowego i ślinę Koszmara Ponocnika, oraz podpałkę, która dzięki jednej iskrze podpala wypuszczony w powierze gaz lub ślinę, którą pokryty jest miecz.

W książkach

W cyklu powieściowym Cressidy Cowell pojawia się wiele mieczy, nazwanych z imienia. Praktycznie każdy z nich posiada charakterystyczny dla siebie wygląd lub historię. Do poznanych i nazwanych mieczy należą:

Ciekawostki

  • Dobrze wywarzony, statystyczny miecz może ważyc do 8 kilogramów.
  • Miecz jest pierwszą rzeczą zrobioną z gronkielowego żelaza.
  • Dla wikingów miecz był wyznacznikiem lansu i bogactwa.
  • Jest zwyczaj zwany egzekucją miecza. Polegał on na rozgrzaniu miecza i wygięciu go tworząc supeł po pokonaniu wroga.

Inne Wiki

Losowa wiki